بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

نگاه‌ها به داده‌های اشتغال کانادا و احساسات مصرف‌کننده آمریکا

نگاه‌ها به داده‌های اشتغال کانادا و احساسات مصرف‌کننده آمریکا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 بهمن

  • نگاه‌ها به داده‌های اشتغال کانادا و احساسات مصرف‌کننده آمریکا

بازارها در نیمه دوم هفته دو دل باقی ماندند چرا که محرک‌های بنیادی چندانی در این هفته وجود نداشتند. پیش از تعطیلات آخر هفته، داده‌های اشتغال کانادا و شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان آمریکا برای ماه فوریه منتشر خواهند شد که سرمایه‌گذاران به دقت آن‌ها را زیر نظر دارند. فعالان بازار همچنان سخنان مقامات بانک‌های مرکزی را زیر نظر خواهند داشت.

در ابتدای روز پنج‌شنبه دلار آمریکا با کمبود تقاضا مواجه بود و تا اوایل جلسه معاملاتی آمریکا عقب نشینی داشت اما سپس توانست رشدی داشته باشد. شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا نیز که جلسه را قوی آغاز کرده بودند در ادامه وارد محدوده منفی شدند.

امروز شاخص دلار آمریکا بالاتر از محدوده 103 باقی مانده و بازده اوراق 10 ساله حزانه داری در کانال کوچکی بالاتر از محدوده 3.65% نوسان می‌‌کند.

در جلسه معاملاتی آسیا داده‌های چین منتشر شدند. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه ژانویه 0.8% اعلام شد و در ارزیابی سالانه در حالی که انتظارات برای آن 2.2% بودند، کمی پایین‌تر و 2.1% اعلام شد.

جفت ارز EURUSD روز پنج‌شنبه به سمت محدوده 1.0800 حرکت کرد اما مومنتوم صعودی خود را از دست داد و بخش بزرگی از رشد خود را پس داد. امروز این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 1.0750 معامله می‌شود.

روز گذشته جفت ارز GBPUSD از سقف قیمتی 6 روز اخیر خود در محدوده 1.220 عقب نشینی داشت با این حال توانست برای سومین روز متوالی در محدوده مثبت بسته شود. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 1.21 معامله می‌شود. داده‌های انگلیس در روز جمعه نشان داد اقتصاد انگلیس طبق انتظارات در سه ماهه چهارم دچار رکود بوده است. در ارزیابی ماهانه GDP انگلیس %0.5- اعلام شد. هر چند تولید صنعتی در ماه دسامبر 0.3% رشد داشت در حالی که انتظارات برای آن %0.2- بود.

جفت ارز USDCAD امروز در محدوده 1.3450 معامله می‌شود. پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری کانادا در ماه ژانویه با کمی افزایش به 5.1% برسد و از 5% در ماه دسامبر افزایش یابد. همچنین پیش‌بینی می‌شود تغییرات اشتغال خالص از عدد قوی K104 به 15K کاهش یابد.

جفت ارز USDJPY نزدیک محدوده 131.50 معامله می‌شود. چندین خبرگزاری روز پنج‌شنبه اعلام کردند دولت ژاپن در حال برنامه ریزی برای معرفی نامزدهای جدید رئیس بانک ژاپن است. در همین حین آمامیا، معاون ریاست بانک مرکزی ژاپن، روز جمعه اعلام کرد پیش‌بینی نمی‌کند کنترل منحنی بازده نیاز به انعطاف پذیری قریب الوقوعی داشته باشد. آمیا تکرار کرد که اهمیت دارد سیاست پولی به شدت انبساطی فعلی حفظ شوند.

با توجه به افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا در روز پنج‌شنبه، طلا افت شدیدی را تجربه کرد و در روز پنج‌شنبه به روند مثبت 3 روز اخیر خود پایان داد. طلا در حال حاضر حوالی 1860 دلار معامله می‌شود.

روز پنج‌شنبه همچنین بیت کوین افت 5 درصدی را تجربه کرد. این رمزارز پایین‌تر از محدوده 22 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز روز پنج‌شنبه بیش از 6% افت کرد و حوالی 1500 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟