بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

توجهات به گزارشات درآمدزایی و کاهش خوش‌بینی‌ها

توجهات به گزارشات درآمدزایی و کاهش خوش‌بینی‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 دی

  • توجهات به گزارشات درآمدزایی و کاهش خوش‌بینی‌ها

بازار سهام اروپا این هفته نیز در ادامه خوش‌بینی‌های هفته گذشته کار خودرا مثبت آغاز کردند. اما سنتیمنت در بازار آسیا مختلط بود.

در جبهه داده‌ها، چین رشد 3 درصدی را اعلام کرد که از هدف 5.5 درصدی دولت برای سال گذشته بسیار پایین‌تر بود. با این حال در سه ماهه چهارم شاهد بازگشتی بالاتر از سطح انتظارات بازار بودیم. خرده فروشی نیز به میزان قابل توجهی کمتر از انتظارت و بیکاری به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته بودند.

آیا رالی بازار سهام اروپا می‌تواند ادامه داشته باشد؟

شاخص DAX رشد خود را بالای سطح 15000 ادامه داد و سقف جدیدی را از قبل از شروع جنگ در اوکراین ثبت کرد.

شاخص CAC40 فرانسه توانست مقاومت محدوده 7000 را رد کند و تنها 4% از سقف سال 2022 پایین‌تر است.

بهبود در بازار سهام اروپا چشمگیر است و با بازگشت مجدد یورو در برابر دلار آمریکا از اواخر سپتامبر همزمان شده است. این مسئله باعث می‌شود هزینه‌های انرژی و مواد خام برای شرکت‌های اروپایی مقرون به صرفه‌تر باشد و با شروع ملایم زمستان تقویت شود. زمستان معتدل به اروپایی‌ها این اطمینان را داد که مطمئناً کمبود انرژی در دستور کار زمستان امسال نخواهد بود.

اما آیا بهبود بازار سهام اروپا دوام خواهد داشت؟ بستگی دارد.

ما انتظار داریم که EURUSD در طول سال جاری بهبود بیشتری پیدا کند، اما افزایش احتمالی نرخ بهره در اروپا و سناریوی پایه مبنی بر افزایش هزینه‌های انرژی و مواد خام – به دلیل بازگشایی چین، نشان می‌دهد که بهبود می‌تواند در طول مسیر با موانعی روبرو شود.

افزایش هزینه‌های مواد نیز امری مشخص نیست، چرا که ترس از رکود جهانی نیز می‌تواند مانع افزایش در این راستا شود. از این نظر، می‌بینیم که قیمت نفت از زمان اخبار بازگشایی چین به سختی مومنتوم صعودی خود را افزایش می‌دهد. قیمت نفت خام آمریکا برای سومین روز بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه معامله می‌شود اما اشتها برای خرید بالاتر از محدوده 80 دلار به شدت محدود است.

رکود مسئله اصلی در مجمع جهانی اقتصاد (WEF ) بود و به همین دلیل معاملات آتی مس دیروز 2% کاهش یافتند.

به هر حال، انتظارات رکود به خودی خود خبر بدی برای بازارها نیستند. اما کاهش انتظارات سود شرکت‌ها، در نتیجه رکود، خبر بدی خواهد بود. بنابراین، همه نگاه‌ها به گزارشات درآمدزایی شرکت‌ها است!

بازار فارکس

دلار آمریکا دیروز مورد تقاضا قرار گرفت، اما بهبود قیمت دلار می‌تواند فرصت‌های مناسبی برای فروش در قله‌های قمیتی باشد، چرا که کاهش انتظارات فدرال رزرو که با نگرانی‌های رکود همراه شده می‌تواند سبب شود دلار رشد سال گذشته خود را در برابر اکثر ارزهای اصلی پس دهد.

جفت ارز USDJPY که انتظار می‌رود این هفته اتفاقات جالبی در آن رخ دهد، در محدوده 128 ثابت مانده و خریداران ین در انتظار هستند که در صورتی که تحول هاوکیش را در جلسه فردا از جانب بانک مرکزی ژاپن شاهد باشند، این جفت ارز را به سمت پایین هدایت کنند.

همچنین امروز داده‌های تورمی کانادا منتشر خواهند شد و انتظار می‌رود در ارزیابی ماهانه ماه دسامبر به 0.5% کاهش یابد. کاهش تورم می‌تواند در کوتاه مدت بر دلار کانادا تاثیر بگذارد اما انتظار می‌رود جفت ارز USDCAD به دلیل افت دلار و احتمال بهبودی در قیمت نفت همچنان افت خود را ادامه دهد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟