بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

اوراق قرضه گزینه‌ای امن‌ شرط‌بندی‌های داویش بانک مرکزی آمریکا

اوراق قرضه گزینه‌ای امن‌ شرط‌بندی‌های داویش بانک مرکزی آمریکا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 دی

  • اوراق قرضه گزینه‌ای امن‌تر برای شرط‌بندی‌های داویش بانک مرکزی آمریکا

امروز مهم‌ترین روز در هفته معاملاتی جاری از نظر انتشار داده‌های اقتصادی است، چرا که ایالات متحده آخرین به‌روزرسانی CPI خود را منتشر می‌کند. تورم قیمت مصرف کننده در ایالات متحده احتمالاً از 7.1% ماه قبل به 6.5٪ کاهش یافته است.

علاوه بر تورم اصلی (Headline)، تورم هسته (Core) باید به دقت رصد شود و همچنین باید به اندازه کافی کاهش یابد تا اعضای داویش بانک مرکزی آمریکا را تحریک کند. تورم هسته از اوج 6.6 درصدی در ماه اکتبر، آخرین بار به 6 درصد کاهش یافته و انتظار می‌رود امروز به 5.7% کاهش یابد.

مقامات فدرال رزرو اعلام کردند آنها همچنین بر مقوله‌های خاصی مانند بخش خدمات به استثنای مسکن، انرژی و هزینه مواد غذایی تمرکز خواهند کرد تا دریابند که قیمت‌های مصرف کننده به چه سمتی حرکت می‌کنند و گام‌های سیاستی بعدی چه خواهد بود.

به طور کلی، انتشار داده‌ها مطابق با انتظارات یا در حالت ایده‌آل پایین‌تر از انتظارات، می‌تواند باعث تقویت بیشتر اعضای داویش فدرال رزرو شود، شرط‌بندی‌ها برای افزایش 0.25 درصدی در ماه فوریه را افزایش دهد، بازده اوراق خزانه‌داری و دلار آمریکا را کاهش دهد و به بازار سهام رونق بیشتری بدهد.

با این حال، اگر CPI بالاتر از حد انتظارات منتشر شود و یا بدتر از آن از ماه گذشته نیز بالاتر باشد در این صورت می‌توانیم برای جلسه بعدی FOMC شاهد افزایش قیمت‌گذاری مجدد به نفع افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره باشیم.

در حال حاضر بازارها احتمال بیش از 77 درصدی را برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره می‌دهند.

شرایط بازارها

روز گذشته بازار سهام آمریکا با این امید که تورم کاهش خواهد یافت و اعضای داویش بانک مرکزی آمریکا تقویت می‌شوند، رشد کرد. شاخص S&P 500 رشد 1.28 درصدی و شاخص نزدک 100 رشد 1.76 درصدی داشتند و این شاخص کمی بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه بسته شد. بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا در محدوده میانگین متحرک 100 روزه نوسان می‌کند، در حالی که بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا در محدوده 3.5% ثابت باقی مانده است. شاخص دلار محدوده حمایتی 103 را لمس کرده است.

داده تورمی امروز شرایط بازار را مشخص خواهد کرد. اما به این نکته توجه داشته باشد که فضای زیادی برای قیمت گذاری هاوکیش در بازار وجود دارد چرا که بازارهای پولی همچنان اوج نرخ بهره را حوالی 4.9% قیمت گذاری می‌کنند، در حالی که مقامات پولی بانک مرکزی آمریکا در تلاش هستند تا سرمایه‌گذاران را متقاعد کنند نرخ بهره به بالای 5% می‌رسد.

آخرین نکته در مورد تورم

حتی اگر امروز از یک رقم ملایم و دلگرم کننده CPI را شاهد باشیم، تصور نمی‌شود که تورم امسال در مسیر نزولی همواری قرار گیرد.

بازگشایی چین، افزایش مجدد قیمت انرژی و کامودیتی‌ها از جمله ریسک‌های اصلی برای تورم هستند.

معاملات آتی مس، شاخص اصلی برای رشد اقتصادی، از ابتدای سال تا کنون نزدیک به 13% و از افت قیمتی در اواخر ماه سپتامبر بیش از 30% افزایش یافته و احتمال رشد بیشتر به خصوص پس از بازگشت چینی‌ها از تعطیلات سال نو وجود دارد.

از سوی دیگر، نفت خام آمریکا دیروز بیش از 4% افزایش یافت، با این که داده‌های EIA نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا بیش از 18 میلیون بشکه و ذخایر بنزین در هفته گذشته بیش از 4 میلیون بشکه افزایش یافته است.

امروز صبح داده‌های تورمی چین منتشر شدند. تورم چین طبق انتظارات 1.8% منتشر شد اما انقباض قیمت‌های تولیدکننده کندتر از آنچه که تحلیلگران انتظار داشتند، بود. با بازگشایی چین، قیمت‌های تولید کننده چینی نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت و این ممکن است برای چشم انداز قیمت برای بقیه جهان مشکل ساز شود. (PPI چین که انتظارات برای آن %0.1- بود، %0.7- اعلام شد)

معامله انتظارات داویش فد از طریق اوراق قرضه

کاهش انتظارات فدرال رزرو، همراه با احتمال رکود خفیف، باید منجر به رشد پایدارتری در اوراق قرضه نسبت به بازار سهام در سال جاری شود چرا که احتمال رکود مطمئناً سود شرکت‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین، اوراق قرضه می‌تواند گزینه بهتری نسبت به بازار سهام برای معامله در بحبوحه کاهش انتظارات از فدرال رزرو باشد. همچنین بازار سهام در هفته‌های آینده در معرض ریسک گزارشات درآمدزایی قرار خواهند گرفت.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟