بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بانک مرکزی آمریکا و گزارشات درآمدزایی در کانون توجهات

بانک مرکزی آمریکا و گزارشات درآمدزایی در کانون توجهات

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 بهمن

سرمایه‌گذاران بازار سهام هفته را با احتیاط آغاز کردند چرا که انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در جدیدترین جلسه خود که فردا برگزار می‌شود، خوش‌بینی‌ها را از بین ببرد و گزارشات درآمدزایی شرکت‌ها ممکن است نتوانند به داد بازار برسند.

سیو سود

بازار سهام آمریکا هفته را با سنتیمنت منفی آغاز کرد چرا که بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح دادند قبل از جلسه بانک مرکزی آمریکا و سیلی از گزارشات درآمدزایی سودهای خود را برداشت کنند.

 مطمئناً سرمایه‌گذاران حق دارند که بترسد، چرا که انتظارات از فدرال رزرو در ماه ژانویه به طور فزاینده‌ای داویش شده و سرمایه‌گذاران شاهد کاهش ارقام تورم همراه با نرم شدن فعالیت‌های اقتصادی هستند.

شاخص S&P 500 روز گذشته 1.30% افت کرد. این شاخص همچنان بالاتر از روند نزولی سال 2022 و میانگین متحرک 200 روزه است اما نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، این اجازه را بدهد که این روند ادامه داشته باشد. تنها گزارشات بهتر از انتظار درآمدزایی شرکت‌ها و در حالت ایده‌آل، سود به اندازه کافی خوب از سوی شرکت‌ها می‌تواند این کار را انجام دهد که برای بسیاری از شرکت‌ها این کار ساده نخواهد بود.

افت نفت علیرغم داده‌های PMI قوی چین و پیش‌بینی دلگرم کننده رشد اقتصادی صندوق بین المللی پول

نفت خام آمریکا روز گذشته 2% افت کرد و به زیر میانگین متحرک 50 روزه رسید.

با این حال، جالب است که آخرین اخبار در زمینه کلان اصلا بد نیست. بازگشایی چین اکنون به خوبی از طریق اولین مجموعه داده‌های اقتصادی که امروز منتشر شد، منعکس شده است. هم PMI بخش تولیدی و هم خدماتی وارد منطقه رشد شدند.

همچنین صندوق بین المللی پول با اشاره به تاب‌آوری هزینه‌کردهای ایالات متحده و بازگشایی چین، پیش بینی رشد خود را برای سال جاری 0.2% افزایش داد و به 2.9% رساند.

این‌ها از نوع اخباری هستند که بازارهای انرژی معمولاً از آن خرسند می‌شوند اما ظاهراً این بار اینطور نبوده است.

خبری از پیروزی در برابر تورم نیست

پیش از جلسه بانک مرکزی آمریکا، دلار کمی تقویت شده چرا که سرمایه‌گذاران می‌دانند که فدرال رزرو علیرغم کاهش تورم، پیروزی بر تورم را اعلام نخواهد کرد و بر این اساس موضع می‌گیرد.

دلیل این امر چیست؟ چرا که روند ممکن است به طور ناگهانی معکوس شود.

دیروز تورم اسپانیا ضربه‌ای به اروپایی‌ها وارد کرد، چرا که در ماه ژانویه به جای کاهش به 4.7% به 5.8% افزایش یافت. داده فرانسه و آلمان نیز می‌تواند شگفتی‌های مشابهی را نشان دهد.

هیچ تضمیمی وجود ندارد که در آمریکا نیز شاهد چرخشی نباشیم. قیمت بنزین در ماه گذشته به دلیل طوفان‌های زمستانی و افزایش تقاضای جهانی (تا حدودی به دلیل ممنوعیت نفت روسیه و بازگشایی چین، و بالا بودن تورم قیمت مواد غذایی) 12.5% افزایش یافته است.

بنابراین بانک مرکزی آمریکا احتمالا نرخ بهره را 0.25% افزایش خواهد داد اما احتمال کمی وجود دارد که پایان چرخه سیاست‌های انقباضی را اعلام کند.

همچنین پاول احتمالا تلاش خواهد کرد تا خوشحالی بازار را آرام کند، آن هم با توجه به اینکه محیط واقعی بازار نشان می‌دهد که شرایط مالی در ایالات متحده به اندازه فوریه سال گذشته (زمانی که بانک مرکزی سیاست‌های انقباضی را آغاز کرد)، انبساطی شده است.

و هر چه بازارها بیشتر تلاش کنند که با بانک مرکزی آمریکا مبارزه کنند، فدرال رزرو باید برای دستیابی به آنچه نیاز دارد، تهاجمی‌تر شود.

به طور خلاصه بانک مرکزی آمریکا احتمالا اعلام خواهد کرد که حداقل یک افزایش دیگر نرخ بهره یا دو افزایش دیگر تا قبل از توقف وجود خواهد داشت. همین مسئله می‌تواند تغییرات زیادی را ایجاد کند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟