بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آیا کاهش تورم و کاهش دستمزدها، فدرال رزرو را به توقف افزایش نرخ بهره، نزدیک‌تر می‌کند؟

آیا کاهش تورم و کاهش دستمزدها، فدرال رزرو را به توقف افزایش نرخ بهره، نزدیک‌تر می‌کند؟

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 12 بهمن

  • آیا کاهش تورم و کاهش دستمزدها، فدرال رزرو را به توقف افزایش نرخ بهره، نزدیک‌تر می‌کند؟

امروز توجهات معطوف به پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، است و وی احتمالا اعضای داویش بانک مرکزی را ناامید خواهد کرد.

اما این امید وجود دارد که کاهش تورم قیمت و دستمزد، فدرال رزرو را به نقطه عطفی برساند.

تورم ضعیف دستمزدها

ماه ژانویه با وضعیت مثبتی به پایان رسید، چرا که مجموعه جدید داده‌های اقتصادی از ایالات متحده به سرمایه‌گذاران کمک کرد تا ترس از یک فدرال رزرو هاوکیش را از بین ببرند.

شاخص تغییرات هزینه هر واحد نیروی کار (Employment Cost Index)، که معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای نرخ تورم دستمزدها است، در سه ماهه چهارم بیش از حد انتظار کاهش یافت و از 1.2% در سه ماهه قبل به 1% رسید. پیش‌بینی تحلیل‌گران برای این داده 1.1% و اوج آن در سه ماهه اول سال گذشته 1.4% اعلام شده بود.

بنابراین، این اتفاق در حال رخ دادن است و تورم ایالات متحده در حال کاهش است و دستمزدها کندتر رشد می‌کنند  و سایر داده‌های اقتصادی از جمله شاخص‌های PMI همچنان به کاهش سرعت اقتصاد اشاره می‌کنند، هر چند بدون هشدار در مورد وقوع رکود.

از این نظر، صندوق بین‌المللی پول (IMF) نیز چشم‌انداز رشد خود را برای سال جاری کمی بالاتر بازبینی کرد و بازگشایی چین، همراه با تاب‌آوری هزینه‌کردهای آمریکا، دلایل اصلی خوش‌بینی اخیر بودند.

در پی داده‌های ضعیف اقتصادی که به اعضای داویش فدرال رزرو کمک کرد ترس خود را آشکار کنند، شاخص S&P500 تقریباً 1.50% افزایش یافت در حالی که نزدک بیش از 1.50% جهش کرد.

نظر پاول چیست؟

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 0.25% افزایش دهد اما بر خلاف کانادا، این بانک احتمالا پایان چرخه انقباضی را امروز اعلام نخواهد کرد.

پاول مطمئناً از کاهش تورم و کاهش دستمزدها راضی خواهد بود، اما او احتمالاً به این نکته اشاره خواهد کرد که تورم همچنان بالاست، ریسک‌ها تورم همچنان صعودی هستند و هنوز کار به اتمام نرسیده است.

او مطمئناً انتظارات برای کاهش نرخ بهره را در سال جاری عقب خواهد راند.

بیانیه هاوکیش می‌تواند به رشد دلار کمک کند و بر بازار سهام فشار منفی وارد کند.

در جبهه داده‌ها انتظار می‌رود گزارش اشتغال ADP پایین‌تر از 200000 منتشر شود و آمار فرصت‌های شغلی (JOLTS) احتمالا بالای 10 میلیون باقی خواهد ماند.

و این برای فدرال رزرو کافی است تا به این نتیجه برسد که بازار کار هنوز برای متوقف کردن سیاست‌های انقباضی خود بسیار رقابتی است.

بازار فارکس

از آنجایی که داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر همچنان اعضای داویش فدرال رزرو را تقویت می‌کند، دلار نتوانست رشد خود را ادامه دهد. در حالی که پاول امروز می‌تواند سنتیمنت را اصلاح کند و به دلار آمریکا رونق بخشد، افزایش ارزش دلار ممکن است دوامی نداشته باشد و دلار می‌تواند در قله قیمتی با فشار فروش بیشتری برای اصلاح نزولی عمیق‌تر به سمت محدوده ۱۰۰ مواجه شود.

جفت ارز EURUSD روز گذشته به محدوده کف 1.08 رسید اما در پی داده‌های قوی GDP ناحیه یورو افزایش یافت. این ناحیه رشد اقتصادی 0.1 درصدی در سه ماهه گذشته داشت در حالی که تحلیل‌گران احتمال انقباض 0.1 درصدی را می‌دادند. داده اصلی خوب بود، اما این واقعیت که رشد آلمان کند شده و غافلگیری رشد عمدتاً به دلیل اجتناب مالیاتی در ایرلند بوده، هنوز طعم تلخی را در دهان سرمایه گذاران بر جای گذاشته است.

با این حال، این مسئله قطعا سبب نخواهد شد که بانک مرکزی اروپا این هفته نرخ بهره را 0.50% افزایش ندهد. این که آیا افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره کافی خواهد بود تا جفت ارز EURUSD به محدوده 1.10 برسد، به سخنان پاول بستگی خواهد داشت.

داده‌های PMI منتشر شده چین که توسط کایکسین منتشر شد به اندازه آنچه دیروز توسط فدراسیون چین گردآوری و منتشر شدند، امیدوار کننده نبودند. شاخص PMI تولیدی کایکسین در محدوده انقباض باقی ماند و مهم‌تر از آن کاهش سرعت بیشتر از انتظارات بازار بود. این بدین معنی است که تولیدات چینی بیش از آنچه که تحلیلگران انتظار داشتند، کاهش یافته است. اما باز هم به چین کمی زمان بدهید! دوران سال نو چینی همیشه با کمی کسادی همراه است.

روز گذشته نفت خام آمریکا کمی پایین‌تر از میانگین متحرک 50 روزه قرار گرفت چرا که داده‌های API هفته گذشته یک افزایش بزرگ دیگر در موجودی انبارهای ایالات متحده را نشان داد. ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته بیش از 6 میلیون بشکه افزایش یافت و ذخایر بنزین تقریباً 3 میلیون بشکه افزایش یافت.

داده‌های رسمی EIA امروز منتشر می‌شود و انتظار می‌رود یک میلیون بشکه کاهش را نشان دهد که فضایی را برای تضعیف بیشتر قیمت نفت باقی می‌گذارد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟