مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 دی

  • خرید یورو با هر پرتوی نور خورشید

انتشار گزارشات درآمدزایی سه ماهه چهارم شرکت‌ها جمعه هفته گذشته آغاز شدند و بانک‌های بزرگ آمریکا گزارشات خود را منتشر کردند. نتایج این گزارشات مختلط بود. جی پی مورگان نسبت به “وخامت ملایم اقتصاد” در چشم انداز اقتصاد کلان هشدار داد. بانک آمریکا (BOFA) گزارش درآمدزایی معاملاتی بهتر از حد انتظارات اما درآمد خالص بهره بدتر از پیش‌بینی‌ها را منتشر کرد. موسسه سیتی عملکردی بی‌سابقه داشت، اما معاملات بازار سهام کمتر از انتظارات بود، در حالی که ولز فارگو هزینه‌های بالاتر از حد انتظار را گزارش کرد، اما در درآمد خالص بهره رکوردی ثبت کرد.

اما صبر کنید…

موسسه جی پی مورگان و بانک آمریکا همچنان در سه ماهه گذشته برای بخش‌های بانکداری خرد، نتایج بسیار قوی منتشر کردند. به عنوان مثال جی پی مورگان درآمد خالص بیش از 4.5 میلیارد دلار را گزارش کرد که نسبت به سال قبل 9.5 ٪ افزایش یافته است.

بانک آمریکا در بخش بانکداری خرد رکوردی ثبت کرد و درآمد خالص تقریبا 3.6 میلیاردی داشت که نسبت به سال گذشته 14.5% افزایش یافته است.

بنابراین علی‌رغم افزایش سرسام آور تورم و کند شدن اقتصاد، بانک‌ها همچنان وضعیت خوبی داشتند.

خبر خوب دیگر این است که بانک‌های اصلی ایالات متحده اعلام کردند همه آنها انتظار “رکود خفیف” دارند و بیکاری در ایالات متحده بین 4.9 تا 5.5% افزایش خواهد یافت. اگرچه این‌ها تنها پیش بینی‌هستند اما به عنوان نشانه‌ای از کندی قریب الوقوع و حتی مکث و حتی بازگشتی در سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا در نظر گرفته شده‌اند.

سهام بانک جی پی مورگان رالی 2.5 درصدی، سیتی 1.70 درصدی، بانک آمریکا 2 درصدی و ولز فارگو (Wells Fargo) 3.25 درصدی داشتند. در نتیجه شاخص S&P 500 کمی بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه و کمی پایین‌تر از محدوده 4000 به کار خود پایان داد.

هیجانات زیاد در ین

در حال حاضر ین یکی از جذاب‌ترین ارزها است.

هفته گذشته بازده اوراق قرضه دولتی ژاپن که توسط بانک مرکزی ژاپن (BOJ) کنترل می‌شود و نباید از سقف 0.50% بالاتر رود، از این سطح عبور کرد. این مسئله این پیغامی را در پی داشت که بانک مرکزی ژاپن که تقریبا تمام اوراق قرضه 10 ساله دولتی ژاپن را خریداری می‌کند، برای کنترل بازده اوراق به مشکل خورده است.

بیانیه بانک مرکزی ژاپن تبدیل به مسئله حساسی شده است. در واقع، تغییر کنترل منحنی بازده توسط بانک مرکزی ژاپن در ماه دسامبر قرار بود نظم را به بازار اوراق بازگرداند اما این مسئله در عوض منجر به افزایش عدم قطعیت‌ها و نوسانات بیشتر شد.

بسیاری از معامله‌گران در حال حاضر به دنبال پاسخ این پرسش هستند که این سیاست مسخره کنترل منحنی بازده، چه زمانی به پایان خواهد رسید. بسیاری حتی انتظار دارند که سیاست کنترل منحنی بازده (YCC) در جلسه این هفته بانک مرکزی ژاپن لغو شود.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد احتمالا شاهد هیجانات بسیار در بازده اوراق 10 ساله دولتی ژاپن و رالی بیشتر ین خواهیم شد. همچنین بانک مرکزی ژاپن مجبور خواهد بود هر چه سریع‌تر نرخ‌ بهره خود را تغییر دهد.

نکول دولت

این هفته علاوه بر گزارشات درآمدزایی و جلسه بانک مرکزی ژاپن، داده‌های مهم دیگری منتشر می‌شود. شاخص تولیدی نیویورک آمریکا، شاخص قیمت تولید کننده و گزارش خرده فروشی آمریکا از جمله این داده‌ها هستند.

بسیاری از اعضای بانک مرکزی آمریکا این هفته پیش از جلسه بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهند داشت. انتظارات برای افزایش نرخ بهره در محدوده 0.25% تقریبا قطعی شده‌اند. این مسئله باعث ضعف بیشتر شاخص دلار شده است. این شاخص جمعه گذشته کاهش یافت و امروز نیز در جلسه معاملاتی آسیا افت کرده بود.

علاوه بر انتظارات فدرال‌رزرو، هشدار وزارت خزانه‌داری مبنی بر اینکه ایالات متحده در 19 ژانویه به سقف بدهی خواهد رسید و برای جلوگیری از نکول دولت به اقدامات فوق‌العاده‌ای از سوی کنگره نیاز است، نیز بر دلار آمریکا تاثیر گذاشته است.

عبور نفت از میانگین متحرک 50 روزه

در بازار انرژی، جمعه گذشته قیمت نفت خام آمریکا از میانگین متحرک 50 روزه عبورکرد. بازار بین خوش‌بینی‌های ناشی از بازگشایی چین و کاهش قیمت‌ها ناشی از زمستان ملایم، کاهش قیمت گاز طبیعی و نگرانی‌های رکود با تردید مواجه شده است.

به عقیده برخی تحلیل‌گران خریداران با افزایش احتمالی قیمت نفت خام آمریکا تا مرز 88 دلار در هر بشکه، استدلال‌های قوی‌تری برای به دست گرفتن کنترل بازار دارند,

خرید یورو با هر تابش خورشید

کاهش قیمت گاز طبیعی به لطف یک زمستان ملایم- اما بدون برف در اروپا، باعث می‌شود اوضاع برای اروپایی‌ها از منظر بحران انرژی روشن‌تر به نظر برسد.

در حالی که در سال جاری بسیاری از نبود برف در کوه‌ها ناامید شدند، اما هر روز آفتابی دلیلی برای خرید یورو است چرا که هر پرتو نور خورشید سناریوی کمبود انرژی را از این قاره دور می‌کند.

در واقع در محدوده 1.09 مقاومت مهمی را برای جفت ارز EURUSD وجود دارد اما مدت زیادی طول نخواهد کشید ک این جفت ارز از محدوده مقامتی 1.10 عبور کند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟