بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 بهمن

  • جفت ارز EURUSD در محدوده 1.09

این هفته در آسیا به آرامی آغاز شد، چرا که بسیاری از بازارها به دلیل تعطیلات سال نو چینی بسته بودند. اما آنهایی که باز بودند از جو مثبت بازارهای ایالات متحده در جمعه گذشته بهره بردند.

رالی بازار سهام آمریکا به رهبری بخش تکنولوژی

شاخص S&P 500 رالی 1.89 درصدی داشت و بار دیگر به میانگین متحرک 200 روزه نزدیک شد.

نزدک عملکرد بهتری داشت و 2.86% رشد کرد. رالی 8.5 درصدی نتفلیکس به این رشد کمک کرد. نتفلیکس نه تنها گزارش درآمدزایی بهتر از انتظاراتی را منتشر کرد بلکه یک رشد چشمگیر در در میزان اشتراک‌ها (با 7.7 میلیون مشترک جدید) ثبت کرد. انتظار همچین عددی را تنها در دوران همه‌گیری ویروس کرونا داشتیم.

از سوی دیگر، گوگل 5.72% جهش کرد، اما به دلیلی نه چندان جذاب. این شرکت اعلام کرد 6% از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد که حدود 12000 شغل در سراسر جهان است. اما سرمایه‌گذاران چنین برداشتی داشتند: “بله، این مسئله به وضوح سودآوری را بهبود می‌بخشد!”

در مجموع آمازون، مایکروسافت و گوگل 40000 شغل را کاهش خواهند داد.

دوره خاموشی اعضای بانک مرکزی آمریکا

دوره خاموشی مقامات فدرال رزرو به ما کمک می‌کند آنچه را که در هفته‌های گذشته بیان شده، هضم کنیم.

به طور خلاصه، می‌دانیم که فدرال رزرو در ماه‌های آینده میزان افزایش نرخ بهره خود را کاهش خواهد داد.

اما این واقعیت که فدرال رزرو در نشست بعدی تنها 0.25% نرخ بهره را افزایش خواهد داد به این معنی نیست که این بانک به افزایش نرخ بهره ادامه نخواهد داد. نرخ‌ها احتمالاً در سه ماهه اول بالای 5% خواهند رسید.

گزارشات درآمدزایی در کانون توجهات

مایکروسافت، جانسون اند جانسون، جنرال الکتریک، تگزاس اینسترومنتس، اینتل، تسلا، مسترکارت، ویزا، شورون و امریکن اکسپرس از جمله شرکت‌هایی هستند که این هفته گزارش درآمدزایی خود را منتشر می‌کنند.

پیش‌بینی‌های درآمدزایی شرکت‌های فناوری بزرگ از اکتبر حدود 5% کاهش یافته است. با این حال، انتظارات به اندازه کافی پایین، فضای زیادی را برای یک شگفتی مثبت به وجود می‌آورند، همانطور که در مورد نتفلیکس شاهد آن بودیم.

بازار فارکس و انرژی

دلار هفته را با فشار فروش آغاز کرد. جفت ارز EURUSD در اوایل جلسه معاملاتی آسیا برای اولین بار از آوریل سال گذشته به محدوده 1.09 رسید و تنها چند پیپ با محدوده 50% فیبوناچی اصلاحی افت سال 2021-2022 فاصله دارد.

داده‌های PMI که فردا منتشر می‌شود می‌تواند تأیید کند که اقتصادهای اروپایی به دلیل شروع ملایم زمستان و قیمت ارزان‌تر انرژی در نتیجه آن ضربه ملایم‌تری را متحمل شدند یا خیر.

داده‌های PMI به اندازه کافی قوی، همراه با فشار نزولی بر دلار آمریکا پیش از جلسه بانک مرکزی آمریکا، می‌تواند به EURUSD کمک کند تا در جلسات آینده شانسی برای رسیدن به مقاومت 1.10 داشته باشد.

در بازار انرژی، نفت خام دومین هفته متوالی رشد خود را در روز جمعه ثبت کرد. داستان بازگشایی چین و چشم انداز افزایش تقاضای جهانی و شکاف حدود 1 بشکه در روز بین عرضه و تقاضا بر ترس از رکود غلبه کرده است.

افزایش قیمت گاز طبیعی اروپا و این واقعیت که اکنون در اروپا سرما و برف داریم نیز می‌تواند تعادل را بیشتر به سمت بالا متمایل کند.

نفت خام آمریکا هفته گذشته بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه در محدوده 78 دلار معامله شد اما نتوانست از میانگین متحرک 100 روزه که در محدوده 82 دلار است، عبور کند.

هدف بعدی برای خریداران نفت محدوده 82 دلار و سپس محدوده 87 – 88 دلار خواهد بود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟