بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 سپتامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 سپتامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 شهریور

  • رشد دلار در پی ریسک گریزی در بازار
  • بانک‌های مرکزی در کانون توجهات

دلار این هفته را با قدرت آغاز کرد و پس از عقب نشینی که روز جمعه داشت، در حال حاضر بالاتر از محدوده 110 معامله می‌شود. فضای محتاطانه بازار پیش از جلسات بانک‌های مرکزی به دلار کمک کند به عنوان یک دارایی امن عملکرد خوبی در برابر دیگر ارزها داشته باشند. معاملات آتی شاخص‌های بازار سهام آمریکا بین 0.4% تا 0.8% افت کردند و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا حوالی 3.45% نوسان می‌کند. امروز بانک فدرال آلمان (Bundesbank) گزارش ماهیانه خود را منتشر می‌کند و در جلسه معاملاتی آمریکا شاخص بازار مسکن NAHB منتشر می‌شود.

روز جمعه مولفه‌های انتظارات یک ساله و پنج‌ ساله تورم نظرسنجی احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان نسبت به سطح اوت کاهش یافتند و شاخص دلار به همین دلیل کمی کاهش یافت.

در تعطیلات آخر هفته، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که ارتش ایالات متحده در صورت تهاجم چین به تایوان، از این کشور دفاع خواهد کرد. به نظر می‌رسد این اظهار نظر باعث تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در آغاز هفته جدید شده است. بایدن همچنین افزود: «ما قصد داریم تورم را کنترل کنیم.

در هفته گذشته، جفت ارز EURUSD سه روز را در محدوده مثبت به کار خود خاتمه داد و روز جمعه بالاتر از محدوده برابری قرار گرفت. با این حال قدرت مجدد دلار، منجر شد این جفت ارز به ریز محدوده برابری سقوط کند.

روز جمعه جفت ارز GBPUSD به کف جدیدی در محدوده 1.1350 رسید اما سپس بهبود نسبی داشت. امروز این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 1.140 معامله می‌شود. بازارهای بریتانیا روز دوشنبه به دلیل مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم تعطیل خواهند بود.

جفت ارز USDJPY محدوده 143.0 را پس گرفت و به سمت محدود 143.50 حرکت می‌کند. این هفته انتظار می‌رود بانک مرکزی ژاپن باز هم تغییری در سیاست‌های خود ایجاد نکند.

روز جمعه طلا به پایین‌ترین سطح از آوریل سال 2020 و به محدوده 1653 دلار رسید. با این حال سپس رشدی داشت و روز جمعه را در محدوده مثبت خاتمه داد. هر چند طلا امروز نیز 0.5% افت داشته و پایین‌تر از محدوده 1670 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین هفته گذشته 7% افت کرد و اوایل امروز نیز تحت فشار نزولی شدیدی قرار گرفت. BTCUSD حوالی محدوده 18500 دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز پایین‌تر از محدوده 1300 دلار معامله می‌شود و تقریبا 3% افت داشته است.

منبع: fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟