بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 12 سپتامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 12 سپتامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 شهریور

  • رشد بازار سهام آمریکا در پی امیدها برای کاهش تورم در آمریکا

پس از رشد بازار سهام در سراسر جهان در روز جمعه، بازار سهام ژاپن و استرالیا امروز نیز کار خود را مثبت آغاز کردند. علی‌رغم اینکه سرمایه گذاران بیش از 10 میلیارد دلار از صندوق‌های سهام ایالات متحده در ابتدای ماه به دلیل انتظارات هاوکیش فدرال رزرو برداشت کردند، هفته گذشته بازار سهام آمریکا رشد خوبی را تجربه کرد.

شاخص S&P 500 بیش از 1.5% رشد کرد و بالاتر از میانگین‌های متحرک 50 و 100 و همچنین بالاتر از محدوده فیبوناچی اصلاحی 38.2% که در محدوده 4050 قرار گرفته، نوسان می‌کند. این مسئله نشان می‌دهد که این شاخص در محدوده تثبیت صعودی قرار گرفته و ممکن است شاهد رشد بیشتر این شاخص باشیم. در سمت دیگر شاخص نزدک بیش از 2% رشد کرد و به میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه رسید و به محدوده 38.2% نزدیک شد.

پیش‌بینی می‌شود که خوش بینی‌ها در بازار به دلیل امیدواری برای مشاهده دومین ماه کاهش تورم در ایالات متحده در پی انتشار شاخص CPI این هفته باشد. در روز سه شنبه، ایالات متحده آخرین رقم CPI خود را اعلام خواهد کرد که انتظار می‌رود در ماه اوت به 8.1% کاهش یابد. (ماه گذشته این شاخص 8.5% و دو ماه پیش این شاخص در محدوده اوج 9.5% بود). اگر این داده کاهشی داشته باشد یا پایین‌تر از انتظارات منتشر شود، بازار سهام این هفته احتمالا به رشد خود ادامه خواهد داد. بر عکس اگر این داده مطابق انتظارات افتی نداشته باشد یا بدتر، اگر نسبت به ماه پیش بیشتر افزایش یابد، رالی هفته گذشته بازار سهام پس گرفته می‌شود.

نشانه‌هایی وجود دارد که تورم در ایالات متحده ممکن است در ماه گذشته کاهش بیشتری داشته باشد چرا که شاهد کاهش قیمت‌های تولیدکننده (PPI) در چین بودیم که به طور کلی بخشی از تورم ایالات متحده، اجاره‌های پایین‌تر، کاهش قیمت خودروهای دست دوم و کاهش بنزین را توضیح می‌دهد! بنابراین، دلایل منطقی برای خوش‌بینی نسبت به کاهش تورم وجود دارد.

انتظارات بانک مرکزی آمریکا

مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از مقامات فدرال رزرو هفته گذشته سخنرانی کردند. همه آنها تکرار کردند که فدرال رزرو تا زمانی که تورم کنترل نشود به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد و این باعث شد که احتمال افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در نشست سپتامبر به 90% برسد. هر اتفاقی که در هفته جاری رخ دهد، می‌دانیم که بانک مرکزی آمریکا تمایل دارد این ماه نیز نرخ بهره را 0.75% افزایش دهد. بنابراین میزان افزایش نرخ بهره در ماه جاری تا حدودی مشخص شده و آنچه مهم است این است که پس از نشست FOMC در ماه سپتامبر چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر بانک مرکزی آمریکا در این ماه نرخ بهره را 0.75% افزایش دهد، احتمال افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره برای جلسه بعدی در حال حاضر 77% است. البته این احتمالات کاملا به تورم بستگی دارد، بنابراین تمام نگاه‌ها به داده تورمی فردا است.

افت دلار

پس از افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا، روز جمعه شاهد پولبکی خوبی در شاخص دلار بودیم. افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا این نوید را می‌دهد که این بانک ممکن است به منظور کنترل تورم و جلوگیری از افت بیشتر یورو (که تا حدودی مسئول افزایش تورم در اروپا نیز می باشد) تمایل داشته باشد سیاست‌های انقباضی را با سرعت بیشتری انجام دهد. همچنین توجه داشته باشید دلار قوی فشار غیرطبیعی بر ژاپن وارد کرده است. هفته گذشته جفت ارز USDJPY به محدوده 145 رسید. ژاپنی‌ها به منظور جلوگیری از رالی دلار تمایل دارند در بازار مداخله کنند.

جفت ارز EURUSD این هفته را بالاتر از محدوده برابری آغاز کرد اما در محدوده میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه (محدوده 1.0100) مقاومت مهمی را در پیش دارد. محدوده میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه، محدوده مقاومتی مهمی است. بنابراین شکست این سطح به سمت بالا، گام بزرگی برای بهبود میان مدت یورو در برابر دلار خواهد بود.

در بخش کامودیتی‌ها، طلا از افت شاخص دلار منتفع شد اما رشد این فلز در نزدیکی محدوده 1730 دلار، محدود شد. میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه که کمی بالاتر از محدوده 1740 دلار است، محدوده مهمی برای خریداران طلا است. تا زمانی که این محدوده شکسته نشود، بهبود قیمت به عنوان فرصت‌ها برای معامله فروش در سقف قیمتی تلقی می‌شود. افزایش قدرت دلار، فشار نزولی بر طلا وارد می‌کند و پایان رالی دلار می‌تواند به روند نزولی طلا پایان دهد.

در آخر، امروز صبح قیمت نفت کاهش یافت. نفت خام آمریکا نزدیک به 85 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. قیمت‌های بالای انرژی به چشم انداز رشد اقتصادی و تقاضای جهانی ضربه می‌زند. این واقعیت که چین سیاست آمار مبتلایان صفر را ادامه می‌دهد، به سنتیمنت صعودی نفت کمکی نمی‌کند. سنتیمنت صعودی بازار سهام می‌تواند منجر شود نفت رشد خود را تثبیت کند، با این حال مقاومت قوی نزدیک به مرز 90 دلار وجود دارد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟