مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

گزارشات درآمدزایی آمازون، گوگل، و اپل فضای بازار را متشنج کرد

گزارشات درآمدزایی آمازون، گوگل، و اپل فضای بازار را متشنج کرد

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 بهمن

  • گزارشات درآمدزایی آمازون، گوگل، و اپل فضای بازار را متشنج کرد
  • داده‌های اشتغال آمریکا در کانون توجهات

روز گذشته باز هم یک روز فوق العاده برای بازارهای سهام بود. بانک مرکزی اروپا نسبت به انتظارات لحن هاوکیش کمتری داشت و بانک مرکزی انگلیس به جوهای خوش بینانه پاول، رئیس فدرال رزرو، در زمینه “شروع روند تورم کاهنده” پیوست. ترکیب همه این‌ها با هم منجر شد سهام شرکت فیسبوک بهترین رالی خود را در تقریبا یک دهه گذشته ثبت کند.

شاخص S&P 500 حدود 1.5% رشد کرد. نزدک 100 بیش از 3.5% افزایش یافت و وارد روند صعودی شد چرا که سهام شرکت متا (فیسبوک) بیش از 23% رشد داشت.

اما امروز احتمالا مثل دیروز شاهد بازار فوق العاده‌ای نخواهیم بود چرا که اپل، آمازون و گوگل گزاراشات درآمدزایی خود را منتشر کردند و همه آن‌ها ناامید کننده بودند.

بنابراین جای تعجبی نیست که چرا معاملات آتی بازار سهام آمریکا امروز صبح در محدوده منفی قرار دارند. معاملات آتی نزدک بیشترین منفی را ثبت کردند.

نزدک، اخیرا روز گذشته وارد بازار صعودی شد اما ممکن است حداقل در کوتاه مدت، مدت زیادی در این روند باقی نماند.

سهام شرکت‌های تکنولوژی، حداقل بزرگترین‌ها، سه ماهه مختلطی را پشت سر گذاشتند. به طور خلاصه تسلا، نتفلیکس و فیسبوک عملکرد خوبی داشتند در حالی که مایکروسافت، اپل، آمارون و گوگل ناامید کننده بودند.

آیا این تعادل برای حفظ روند مثبت نزدک کافی است؟ ممکن است اینطور نباشد.

آیا داده‌های اشتغال می‌توانند سرمایه‌گذاران را خوشحال کنند؟

امروز بار دیگر داده‌های مهم اشتغال آمریکا منتشر می‌شوند که یا می‌توانند اعضای داویش بانک مرکزی را تقویت کنند یا سرمایه‌گذاران را ناامید کند.

فدرال رزرو هنوز فکر می‌کند که بازار کار ایالات متحده، به ویژه رشد دستمزدها، آنقدر قوی است که نمی‌تواند پیروزی در برابر تورم را اعلام کند.

بنابراین در کنار داده‌های NFP و نرخ بیکاری، رشد دستمزدها احتمالاً برای تعیین حال و هوای بازار تعیین کننده خواهد بود.

گزارش اشتغال به اندازه کافی ضعیف می‌تواند ضعف ناشی از گزارشات درآمدزایی را تعدیل کند.

دو افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا و انگلیس

زمانی که دیروز افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره اعلام شد، پیش‌بینی می‌شد که بانک مرکزی انگلیس به شدت هاوکیش نباشد. افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم دو رقمی بریتانیا ضروری بود، اما بدیهی است که عوامل بنیادی ضعیف اقتصادی، تصویر هولناک سیاسی و اجتماعی و سقوط بازار مسکن به دلیل افزایش نرخ‌های وام مسکن می‌تواند حتی هاوکیش‌ترین اعضای بانک مرکزی انگلیس را متقاعد کند که لحن خود را نرم کنند و به افزایش 0.50 درصدی به جای افزایش 0.75 درصدی رای دهند.

بعلاوه، بانک مرکزی انگلیس کلمه “مبارزه قوی” را از پیش‌بینی‌های راهبردی خود حذف کرد، بنابراین سرمایه‌گذاران در حال حاضر شرط بندی می‌کنند که چرخه انقباضی سیاست‌های بانک مرکزی انگلیس به زودی تمام خواهد شد.

بنابراین معامله فروش پوند در روز گذشته، معامله سختی نبود. GBPUSD روز گذشته مجددا وارد محدوده تثبیت نزولی شد. این جفت ارز می‌تواند افت خود را به سمت محدوده 1.2150 و سپس 1.2080 که سطوح مهم فیبوناچی هستند، ادامه دهد. اما فشار فروش ممکن است چندان شدید نباشد چرا که دلار نیز به دلیل انتظارات داویش بانک مرکزی آمریکا تحت فشار است.

در اروپا، تصمیم در زمینه نرخ بهره کمی غافلگیر کننده بود. بانک مرکزی اروپا نیز طبق انتظارات نرخ بهره را 0.50% افزایش داد اما لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نسبت به ماه دسامبر کمی بیشتر خوددار بود.

در ماه دسامبر لاگارد اعلام کرد بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 0.50% افزایش خواهد داد، سپس باز هم نرخ بهره 0.50%، باز هم 0.50% و باز هم… افزایش خواهد یافت، تا زمانی که تورم کاهش یابد. اما دیروز لاگارد بیان کرد بانک مرکزی اروپا “قصد دارد” نرخ بهره را در جلسه بعدی 0.50% افزایش یابد و برای جلسات بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

چه اتفاقی برای دیگر افزایش‌های 0.50 درصدی افتاد؟

خب، ظاهراً همکاران لاگارد زیاد از لحن او خوششان نیامده و احساس می‌شد که به او هشدار داده شده بود که چنین پیش‌بینی‌هایی را ارائه نکند.

دلیل این مسئله هر چه که بود، فشار همکاران یا کاهش تورم، یا حتی لحن ملایم فدرال رزرو، دیروز لاگارد بسیار کمتر تهاجمی به نظر می‌رسید.

جفت ارز EURUSD پس از این که بالاتر از محدوداه 1.10 معامله می‌شد، افتی را تجربه کرد. رشد این جفت ارز به دلیل جرات پاول در استفاده از کلمه “تورم کاهنده” تنها چند ساعت پیش از جلسه بانک مرکزی اروپا بود.

پس از رالی 15 درصدی از ماه سپتامبر، یورو می‌تواند کمی مکث کند و رشد خود را تثبیت کند.

با این حال پیش‌بینی می‌شود که روند بهبود یورو هنوز به اتمام نرسیده باشد، چرا که می‌توانیم انتهای مسیر برای سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا (نزدیک شدن به محدوده 5%) را ببینیم، با این که هنوز اتنهای تونل سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی اروپا را مشاهده نمی‌کنیم.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “گزارشات درآمدزایی آمازون، گوگل، و اپل فضای بازار را متشنج کرد
  1. usstmn گفت:

    بسیار عالی و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟