مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 بهمن

  • تغییر پویایی بازار در پی ضربه بزرگ گزارش NFP

گزارش NFP در روز جمعه 517 هزار نفر اعلام شد که نسبت به انتظارات 185 هزاری اختلاف بسیار زیادی داشت. حتی اگر عوامل فصلی ممکن است بر گزارش ژانویه تأثیر گذاشته باشد، 517000 شغل برای گزارش ماهانه NFP عدد بسیار قوی است.

نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره‌ای به 3.4% کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از سال 1969 است.

رشد دستمزدها در ارزیابی ماهانه در راستا با انتظار 0.3 درصدی تحلیلگران بود و در ارزیابی سالانه از 4.8% در ماه گذشته به 4.4% کاهش یافته است.

بنابراین، گزارش اشتغال روز جمعه از همه منظرها، یک ضربه وحشتناک بود. این گزارش یک سیلی وحشتناک بر صورت اعضای داویش فدرال رزرو بود، چرا که آخرین داده‌های اشتغال ایالات متحده به هیچ وجه نزدیک به اقتصادی نبود که قرار است کند شود و در نهایت وارد رکود شود و خواهان کاهش نرخ بهره باشد.

البته اخراج‌های عظیم در شرکت‌های بزرگ،  به‌ویژه در شرکت‌های بزرگ فناوری، استثنایی از این قاعده است.

اشتغال قوی حداقل تا انتشار CPI بعدی ایالات متحده، خبر بدی برای بازار است

اکنون، خیلی زود است که بگوییم آخرین داده‌های اشتغال خبر خوب یا بدی برای بازار هستند. اما این خبر بدی برای فدرال رزرو بود که در تلاش است تا بازار کار ایالات متحده را ضعیف کند.

اما اگر تاثیر این داده‌ها بر تورم قابل توجه نباشد، می‌تواند کمتر به عنوان خبر بدی در نظر گرفته شود.

باید تا سه‌شنبه هفته آینده که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا منتشر می‌شود صبر کنیم تا ببینیم آیا آخرین داده‌های اشتغال خبر بدی هستند(چرا که بازار کار رقابتی همچنان تورم را تقویت می‌کند) یا خبر خوب (چرا که تورم علیرغم بازار کار قوی همچنان در مسیر کاهشی قرار دارد). تا زمان انتشار اخبار جدید، داده‌های اشتغال روز جمعه خبر بدی برای بازار در نظر گرفته می‌شوند چرا که آخرین گزارش درآمدزایی شرکت‌های فناوری، از جمله اپل، آمازون و گوگل به راحتی نسبت به انتظارات بازار ضعیف‌تر اعلام شدند.

بازار فارکس

آخرین گزارش اشتغال بازار آمریکا احتمالا به خریداران دلار کمک خواهد کرد چرا که در تقویم اقتصادی چیز زیادی وجود ندارد که بتواند انتشار فوق العاده قوی NFP روز جمعه را کاهش دهد و به ما یادآوری کند که اقتصاد ایالات متحده همچنان در حال کند شدن است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه در رویدادی در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد، و احتمالاً در مورد آخرین گزارش اشتغال، رفتاری هاوکیش خواهد داشت. البته اگر اصلا در این مورد صحبت کند.

علاوه بر این، فشار فروش جدید بر ین ژاپن در پی اخبار مبنی بر این که ماسایوشی آمامیا، رئیس جدید بانک مرکزی ژاپن خواهد بود، قدرت بیشتری به اعضای هاوکیش فدرال رزرو خواهد داد. آمامیا از اعضای داویش بانک مرکزی ژاپن خواهد بود.

با توجه به جدیدترین تحولات کلان اقتصادی، بازنگری در چشم انداز میان مدت ضروری است.

جهش اخیر جفت ارز UDSJPY بالاتر از محدوده 130 می‌تواند در کوتاه مدت تا میان مدت پایدار باشد. این بهبودی می‌تواند تا محدوده میانگین متحرک 50 روزه (در محدوده 132.60) و 133 و حتی تا محدوده 38.2% فیبوناچی اصلاحی در حدود 136.67 افت ماه اکتبر تا ژانویه، ادامه داشته باشد. با این حال همچنان پیش‌بینی نمی‌شود که تغییری در روند نزولی میان مدت این جفت ارز رخ دهد اما پتانسیل صعودی قبل از اینکه سطوح فیبوناچی اصلی برای یک تغییر واقعی در سنتیمنت به چالش کشیده شود، جالب خواهد بود.

جفت ارز EURUSD پس از این که بانک مرکزی اروپا طبق انتظارات، پنج‌شنبه هفته گذشته نرخ بهره را 0.50% افزایش داد، افت کرد. در کنفرانس مطبوعاتی لاگارد، دیگر افزایش‌های 0.50 درصدی نرخ بهره از «تعداد دفعات زیاد» به «یکی دیگر» کاهش یافت. پس از تصمیم بانک مرکزی اروپا، اعضای هاوکیش بانک مرکزی آرام شدند و اعضای داویش فدرال رزرو به دلیل انتشار گزارش اشتغال ایالات متحده سردرگم بودند و جفت ارز EURUSD پس از دو هفته به زیر محدوده 1.08 رسید. به دلیل این که جفت ارز EURUSD پیش از جلسه بانک مرکزی اروپا به سطح روانی 1.10 برخورد کرده بود، بسیاری از معامله‌گران عقیده داشتند که معامله فروش این جفت ارز در این محدوده معامله خوبی بود و در حال حاضر دست نگه داشته‌اند. احتمالا بین محدوده 1.0685 – 1.0750 حمایتی را شاهد خواهیم بود. تا زمانی که این جفت ارز بالاتر از محدوده 1.0475 باقی بماند، روند مثبت خواهد بود و تا توجه به داده‌های فعلی بعید است که EURUSD زیر محدوده 1.05 قرار بگیرد.

برای جفت ارز GBPUSD، شرایط وخیم به نظر می‌رسد. هر فردی که نمودار این جفت ارز را مشاهده کند متوجه خواهد شد که این جفت ارز تحت فشار نزولی شدیدی قرار دارد و تنها زمان لازم است تا این جفت ارز زیر سطح روانی 1.20 قرار گیرد. محدوده حمایتی بعدی نزدیک سطح 1.1950 که میانگین متحرک 200 روزه در آن جا قرار دارد، خواهد بود. قرار گرفتن پایین‌تر از این سطح می‌تواند می‌تواند رالی اخیر پوند را نابود کند. اما حداقل، فشار فروش در پوند به شاخص FTSE 100 کمک می‌کند، اوج تاریخی جدیدی ثبت کند.

بالون جاسوسی چینی که بر فراز برخی نقاط استراتژیک آمریکا در حال پرواز بود، نابود شد و منجر به لغو سفر بلینکن به چین شد. این مسئله می‌تواند نشانه‌ای از تجدید تنش بین آمریکا و چین باشد که می‌‌تواند فشار فروش در طلا را متوقف کند. هر چند این فلز گرانبها احتمالا در محدوده 1900 دلار با مقاومتی مواجه خواهد بود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 فوریه
  1. امید قاسمی گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟