بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بازار سهام آمریکا روز پنج‌شنبه رشد کرد

بازار سهام آمریکا روز پنج‌شنبه رشد کرد

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 بهمن

  • خوب، بد، زشت

بازار سهام آمریکا روز پنج‌شنبه رشد کرد. رالی سهام شرکت تسلا و شورون و انتشار بهتر از انتظارات تولید ناخالص داخلی در آمریکا به این رشد کمک کرد.

آخرین به روز رسانی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، یک رشد قوی را نشان داد. اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه چهارم رشد 2.9 درصدی داشت که نسبت به 3.2 درصدی که در ماه گذشته اعلام شده بود پایین‌تر  اما به طور قابل توجهی بهتر از 2.6 درصدی که تحلیل‌گران انتظار داشتند، بود.

اما مراقب باشید! رقم رشد ایالات متحده خوب بود، اما لزوماً دلایل خوبی ندارد.

تعدیل موجودی‌ انبارها و مخارج دولت اصلی‌ترین تقویت کننده‌های تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اخیر بودند، در حالی که خریدهای داخلی نسبت به 2% منتشر شده در سه ماهه اول، فقط حدود 0.2% افزایش یافتند.

بعلاوه، بخش مسکن به صورت سالانه ضربه بزرگ 27 درصدی را متحمل شده، موجودی‌های تجاری حدود 0.6% در مقابل 6% منتشر چاپ شده در سه ماهه قبل، رشد کردند. تجارت با سایر کشورها خوب بود، اما نه به این دلیل که آمریکایی‌ها بیشتر صادر کردند، بلکه به این دلیل که واردات کمتری داشتند.

به طور خلاصه، آخرین داده‌های تولید ناخالص داخلی توسط مخارج دولت و تعدیل موجودی انبارها افزایش یافته، اما موتورهای رشد، که مصرف و سرمایه‌گذاری هستند و به سلامت اقتصاد آینده اشاره می‌کنند، عملکرد بسیار ضعیفی داشتند.

چه برداشتی از داده‌ها می‌توان داشت؟

از یک طرف، کاهش تقاضا برای فدرال رزرو خبر خوبی است چرا که نشان می‌دهد سیاست‌های انقباضی آن‌ها تقاضا را تحت فشار قرار داده و این باید تورم را بیشتر کاهش دهد و تشدید سیاست‌های فدرال رزرو را بیشتر نرم کند. با این حال کاهش بیشتر مدعیان بیکاری هفتگی به عنوان نشانه‌ای از این است که بازار کار هنوز تاثیر نرخ‌های بالاتر و کاهش تقاضا را احساس نکرده است. هر چند IBM اعلام کرد که 3900 نفر و SAP، شرکت نرم‌افزاری آلمانی، 3000 را در این هفته اخراج می‌کنند. سهام شرکت IBM پس از این خبر 4.5% افت کرد.

از سوی دیگر، تقاضای ضعیف‌تر خبر خوبی نیست، چرا که به این معنی است که شرکت‌ کالاهای کمتری را می‌فروشند و درآمد کمتری خواهند داشت.

اما این امید وجود دارد که چینی‌ها بتوانند به لطف پس‌اندازهای دوره همه‌گیری ویروس کرونا که در ماه‌های آینده به کالاهایی که چینی‌ها بیشتر دوست دارند بخرند، سرازیر خواهد شد، این شکاف را در سال جاری پر کنند. از این نظر، سهام بربری (Burberry)، شرکت کالای لوکس و خانه مد بریتانیایی، و سواچ (Swatch)، ساعت‌های مچی، همانند سهام شرکت‌های تکنولوژی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، علیرغم وجود جنگ و بحران جهانی هزینه زندگی جذاب خواهند داد.

توجهات معطوف به شاخص PCE آمریکا

ایالات متحده معیار دیگری از نرخ تورم یعنی داده‌های PCE را که توسط فدرال رزرو به دقت زیر هستند، منتشر خواهد کرد. انتشار PCE هسته‌ (Core) پایین‌تر از حد انتظارات می‌تواند برای یک هفته که در آن S&P500 بالای خط روند نزولی خود در سال 2022 تثبیت کرده و به زودی می‌تواند الگوی فنجان و دسته را بالاتر از محدوده 4100 تایید کند، مناسب باشد.

اما مراقب باشید، شرکت اینتل پس از افشای زیان سه ماهه بدتر از انتظارات به دلیل کاهش شدیدتر از حد انتظار در فروش تراشه‌های رایانه شخصی و پیش بینی ضعیف‌تر برای انتظارات در سه ماهه جاری، 10% کاهش یافت.

درخشش دلار استرالیا

دلار آمریکا در واکنش به انتشار خوب داده تولید ناخالص داخلی رشد کرد در حالی که طلا از محدوده مقاومتی 1950 افتی داشت.

جفت ارز EURUSD بار دیگر پایین‌تر از محدوده 1.09 قرار گرفته است. جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.24 تثبیت شده و در محدوده 1.2450 مقاومتی شکل گرفته است.

جفت ارز AUDUSD رشد خود را بالاتر از محدوده 0.71 ادامه می‌دهد چرا که انتشار داده تورمی بالای استرالیا می‌تواند لحن هاویش بانک مرکزی استرالیا را تقویت کند. میانگین متحرک 50 روزه از میانگین متحرک 200 روزه عبور کرده و تقاطغ طلایی (Golden Cross) تایید شده است. در حالی که بازارها دیدگاه نزولی برای دلار استرالیا دارند، رشد دلار استرالیا می‌تواند موج تازه‌ای از خریدها که برای پوشش ریسک معاملات فروش شروع شده را افزایش دهد و منجر شود روند صعودی تقویت شود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟