بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

فروش شاخص S&P 500؛ معامله‌ای جذاب

فروش شاخص S&P 500؛ معامله‌ای جذاب

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 29 دی

  • فروش شاخص S&P 500؛ معامله‌ای جذاب

روز گذشته اخبار خوب و کمی خوب برای سرمایه‌گذاران منتشر شد.

جدیدترین داده‌های شاخص قیمت تولید کننده (PPI) آمریکا افت بیشتر از انتظارات را نشان داد. انتظار می‌رفت این شاخص در ارزیابی سالانه از 7.3% به 6.8% کاهش یابد. با این حال این شاخص برای ماه دسامبر 6.2% اعلام شد. همچنین شاخص قیمت تولید کننده هسته (Core) نیز کاهش یافته بود که باز هم خبر خوبی بود.

خبر بد این بود که شاخص خرده فروشی آمریکا برای ماه دسامبر در ارزیابی سالانه %1.1- اعلام شد که بیشترین افت از سال گذشته بود.

در جبهه بازار کار، مایکروسافت اعلام کرد که 10000 شغل را کاهش می‌دهد در حالی که آمازون در چارچوب کاهش 18000 مشاغل که چند هفته پیش از این اعلام شده بود، کاهش مشاغل را آغاز کرده است. این دقیقا همان چیزی است که فدرال رزرو می‌خواهد.

معمولا خبر بد برای بازار سهام مثبت تلقی می‌شد اما به شرطی که اعضای بانک مرکزی آمریکا سخنرانی نداشته باشند و انتظارات داویش را با گفتن این که نرخ بهره آمریکا باید بالاتر رود، از بین ببرند. مستر، عضو بانک مرکزی آمریکا، اعلام کرد افزایش نرخ‌ بهره مورد نیاز است. بولارد نیز اذعان کرد نرخ‌ها باید امسال در مسیر انقباضی باقی بمانند تا به بانک مرکزی آمریکا کمک شود به هدف تورمی 2% برسد.

در سطوح فعلی فروش S&P 500 معامله جذابی است

دیروز شاخص S&P 500 از ترکیب کند شدن داده‌های اقتصاد در کنار فدرال رزرو هاوکیش، راضی نبود و بیش از 1.5% افت کرد.

معامله‌گران از این فرصت استفاده کردند و این شاخص را به زیر میانگین متحرک 200 روزه کاهش دادند چرا که برای معامله‌گران بازار سهام به غیر از کاهش انتظارات فدرال رزرو، خبر دلگرم کننده دیگری وجود ندارد.

شکل‌گیری واگرایی بین بازار سهام و اوراق

انتظارات داویش به خوبی در بازار اوراق نهادینه شده‌اند. بازده اوراق 2 ساله خزانه داری به سمت 4% و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری به سمت 3.30%، پایین‌ترین سطح از ماه سپتامبر، حرکت می‌کنند.

این بدین معنی است که واگرایی مثبت در بازار اوراق، در مقایسه با بازار سهام، در حال رخ دادن است. سرمایه‌گذاران با این انتظارات که فدرال رزرو سیاست‌های خود را به دلیل رکود اقتصادی ملایم‌تر می‌کند، به سمت اوراق قرضه دولتی ایالات متحده باز می‌گردند، در حالی که بازارهای سهام از شرایط مالی ملایم‌تر منتفع نمی‌شوند، چرا که کاهش فعالیت‌های اقتصادی برای سود شرکت‌ها بد است.

حال که صحبت از سود شرکت‌‌ها شد، امروز شرکت پروکتر اَند گَمبل (Procter & Gamble) و نتفلیکس (Netflix) گزارشات درآمدزایی سه ماهه چهارم خود را منتشر می‌کنند.

نوسانات نفت

نفت خام آمریکا به دلیل خوش بینی‌ها از بازگشایی چین و پیش بینی آژانس بین المللی انرژی مبنی بر اینکه تقاضا برای نفت در سال 2023 به رکورد خواهد رسید از محدوده 82 دلار عبور کرد اما سپس در پی بدبینی‌ها در زمینه رکود و اخباری مبنی بر اینکه ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 7.6 میلیون بشکه افزایش یافته، در حالی که انتظارات برای کاهش ذخایر بود، به زیر 80 دلار سقوط کرد.

امروز داده‌های بیشتری از اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر می‌شود و انتظار کاهش 2.1 میلیون بشکه‌ای احتمالا خریداران را ناامید خواهد کرد. اما باز هم انتظار می‌رود مسیر حرکت نفت صعودی اما همراه با دست اندازهای زیاد همراه باشد.

افت بازار سهام، افت بازده اوراق: موهبتی برای سرمایه‌گذاران طلا

طلا بالاتر از محدوده 1900 دلار معامله می‌شود و افت بازده اوراق آمریکا و افت دلار به این فشار صعودی کمک می‌کند.

شرایط اشباع خرید به این مسئله اشاره می‌کنند که ممکن است در کوتاه مدت شاهد اصلاحی باشیم اما سطوح بین 1855 و 1900 برای خرید طلا جذاب هستند.

اگر بازده اوراق و بازار سهام همچنان کاهش یابند، پتانسیل رشد بیشتر طلا باز هم وجود دارد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟