بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

فشار منفی غیرقابل تحمل بر اوراق قرضه دولتی بریتانیا

فشار منفی غیرقابل تحمل بر اوراق قرضه دولتی بریتانیا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 مهر

  • اشتباه خطرناک بیلی!!

امروز تازه چهارشنبه است و بانک مرکزی انگلیس تا به حال امروز دوبار در بازار مداخله کرده تا فشار منفی غیرقابل تحمل بر اوراق قرضه دولتی بریتانیا را کاهش دهد.

روز دوشنبه، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که اوراق قرضه بیشتری را تا پایان این هفته خریداری خواهد کرد تا قبل از توقف خریدها، بازار را تقویت کند. اما این مسئله مانع از افت تاریخی بازده اوراق مرتبط با تورم در انگیس نشد.

بنابراین روز سه شنبه، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که اوراق قرضه دولتی مرتبط با تورم را نیز خریداری می‌کند. برای مدتی به نظر رسید که این اقدامات جدید مانند آبی بر فضای داغ اوراق قرضه دولتی انگلیس عمل کند. اما پس از آن بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، اعلام کرد که سرمایه‌گذاران اوراق قرضه بریتانیا باید قراردادهایی را که نمی‌توانند حفظ کنند، ببندد چرا که بانک مرکزی فعالیت‌های خود را تا پایان این هفته متوقف می‌کند.

 به همین راحتی تمام تلاش‌های بانک مرکزی انگلیس، دود شد رفت هوا!! کاری که بیلی انجام داد مطمئناً یکی از بزرگترین اشتباهات ارتباطی بود که یک بانک مرکزی می‌توانست مرتکب شود و متاسفانه در زمان بدی هم این اتفاق رخ داد.

بازده اوراق دولتی انگلیس در سطوح هشدار دهنده باقی ماندند و بازار اوراق همچنان به شدت پرنوسان است. بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که تا پایان هفته آینده اوضاع را به حال خود رها خواهد کرد. پوند نیز در وضعیت بدی قرار دارد، چرا که جفت ارز GBPUSD به دنبال اظهارات بیلی به زیر 1.10 سقوط کرد.

سرمایه‌گذاران به وضوح آماده سقوط عمیق‌تر اوراق قرضه بریتانیا و پوند هستند. اما شاخص FTSE 100 می‌تواند از کاهش پوند سود ببرد، چرا که به شدت در معرض سهام شرکت‌های انرژی و معدنی است و سقوط پوند باعث می‌شود سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نفتی بریتانیایی، برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی مقرون به صرفه‌تر باشند. مطمئناً به همین دلیل است که FTSE در مقایسه با S&P500 تاب‌ آور تر  است. شاخص FTSE 100 از ابتدای سال جاری تاکنون کمتر از 8% کاهش یافته، در حالی که S&P500 از اوج ماه ژانویه خود بیش از 25% افت کرده است.

صورتجلسه FOMC و داده‌های تورمی آمریکا

تمام نگاه‌ها به صورتجلسه FOMC و داده‌های تورمی آمریکا است.

امروز، صورتجلسه آخرین نشست FOMC نشان خواهد داد که آیا برخی از اعضای فدرال رزرو نگران افزایش سریع نرخ بهره هستند یا خیر. با این حال احتمالا داویش‌ترین چیزی که خواهیم شنید این است که «فدرال رزرو به نظارت بر داده‌های اقتصادی، به ویژه تورم ادامه خواهد داد».

همچنین، امروز ایالات متحده شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای ماه سپتامبر را نیز اعلام خواهد کرد. انتظار می‌رود قیمت کارخانه ایالات متحده از 8.7% به حدود 8.4% کاهش یابد.

فردا، بینش بهتری در مورد وضعیت قیمت‌های مصرف کننده خواهیم داشت. انتظار می‌رود که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) از 8.3% به 8.1% کاهش یافته باشد، اما تورم هسته (Core) ممکن است بالاتر رفته باشد. این مساله برای کسانی که دعا می‌کنند فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره خود را کاهش دهد، خبر بدی است.

یکی از عناصر مهم در تصمیم گیری فدرال رزرو، انتظارات تورمی است. متأسفانه پس از دو ماه کاهش شدید انتظارات تورمی، دیروز تصویر متفاوتی ارائه شد. انتظارات تورمی یک ساله همچنان کاهش پیدا کرد که خبر خوبی است، اما انتظارات سه ساله بیشتر شده و هر دو هنوز بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو هستند.

سرمایه‌گذاران و جهان به شدت خواهان کاهش داده‌های تورمی هستند تا فدرال رزرو را متقاعد کنند که لحن خود را نرم کند چرا که در غیر این صورت، بازارها به تضعیف ادامه خواهند داد، مشاغل از دست خواهند رفت و اقتصاد تحت فشار قرار خواهند گرفت.

صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد جهانی را کاهش داد

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد جهانی خود را برای سال آینده از 2.9% در ژوئیه و از 3.8% در ماه ژانویه به 2.7% کاهش داد و اعلام کرد که احتمال 25 درصدی وجود دارد که رشد اقتصادی به کمتر از 2% کاهش یابد. در ناحیه یورو، تولید ناخالص داخلی (GDP) ممکن است تنها 0.5% در سال آینده افزایش یابد.

جفت ارز EURUSD همچنان تحت فشار مناسبی از سوی دلار قوی قرار دارد و تنها یک داده تورم ملایم از سمت ایالات متحده می‌تواند به فروشندگان یورو کمک کند تا آرام بگیرند.

در ژاپن، اوضاع بهتر نیست. USDJPY برای اولین بار در 24 سال گذشته از سطح 146 بالاتر رفت. نه تنها اثر مداخله مستقیم بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در بازارهای فارکس زیاد دوام نیاورد، بلکه بازار اوراق دولتی ژاپن نیز دوران تاریخی را سپری می‌کند، چرا که سرمایه گذاران سه روز است که نتوانستند اوراق قرضه دولتی 10 ساله را معامله کنند. بانک مرکزی ژاپن با خرید بیش از حد اوراق قرضه دولتی 10 ساله به منظور کنترل منحنی بازده، بازار را دچار مشکل کرده است.

معامله‌گران بازار سواپ در حال حاضر شرط بندی می‌کنند که بانک مرکزی ژاپن نمی‌تواند با نرخ‌های بهره غیرعادی پایین برای مدت طولانی دوام بیاورد و مجبور می‌شود بالاخره نرخ بهره را افزایش دهد چرا که در غیر این صورت، افت ین ادامه خواهد داشت و حتی مداخلات مستقیم نیز مانع از خونریزی بیشتر در ین نخواهد شد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟