مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 مرداد

  • تورم بالای 10% انگلیس

شاخص‌های سهام بازار انگلیس و آمریکا روز سه‌شنبه، اغلب در محدوده مثبت معامله می‌شدند. شاخص DAX تقریبا 0.70% رشد کرد و آماده می‌شود که علی‌رغم شدیدتر شدن بحران انرژی که با خشک شدن رودخانه راین در تابستان امسال بدتر شده، از محدوده مهم 38.2% فیبوناچی اصلاحی خارج شود.

به لطف گزارش خوب درآمدزایی والمارت (Walmart)، شاخص‌های بازار سهام آمریکا در روز گذشته از محدوده منفی خارج شدند. غول خرده‌فروشی ایالات متحده اعلام کرد که سود این شرکت تحت فشار قرار گرفته چرا که مشتریان به سمت مواد غذایی و اقلام ضروری با حاشیه سود پایین‌تر رفتند. با این حال به دلیل این که شرکت والمارت قبلا در اوایل تابستان این هشدار را داده بود، این مسئله قبلا قیمت گذاری شده بود. فقدان اخبار منفی بیشتر از والمارت باعث شد که سهام این شرکت خرده‌فروشی دیروز بیش از 5% رشد کند و به 140 دلار در هر سهم برسد. آخرین بار این سطح در ماه مارس سال جاری مشاهده شده بود. دیگر غول‌های خرده‌فروشی به دلیل همین خوش‌بینی‌ها رشد کردند.

برای اولین بار از ماه آوریل، شاخص S&P 500 میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه را به چالش کشید. این شاخص در سال جاری دوبار بالای میانگین متحرک 200 قرار گرفته که یک بار در اوایل فوریه و یک بار در اواخر مارس بود. با این حال این شاخص نتوانسته بود بالای این محدوده تثبیت شود و سریعا با فشار فروشی همراه شده بود.

باید دید آیا ضرب المثل “تا سه نشه بازی نشه” را در این جا شاهد خواهیم بود یا خیر. گزارشات درآمدزایی و صورتجلسه FOMC در کوتاه مدت برای جهت این شاخص مهم خواهند بود. احتمالا صورتجلسه بانک مرکزی لحن هاوکیش بیشتری نسبت به انتظارات خواهد داشت چرا که پس از انتشار شاخص CPI در هفته گذشته (که نسبت به انتظارات پایین‌تر اعلام شد) انتظارات برای افزایش نرخ بهره فد بیش از حد کاهش یافتند. شاخص CPI هفته گذشته کمتر از انتظارات و 8.5% اعلام شد که همچنان بسیار بالا است و تقریبا 4 برابر هدف قیمتی 2% بانک مرکزی آمریکا است.

بنابراین، انتظار می‌رود در صورتجلسه امروز شاهد بانک مرکزی باشیم که تمایل دارد در مبارزه با تورم پیروز شود.

رشد مجدد دلار

طی ماه گذشته موارد شروع به ساخت مسکن در آمریکا حدود 10% افت داشته است اما انتشار بهتر از انتظارات شاخص تولیدات صنعتی آمریکا خوش‌بینی سرمایه‌گذاران را پیش از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا حفظ کرد.

شاخص قیمت تولید کننده (PPI) نیوزیلند در ماه گذشته کمی کاهش یافته بود. بانک مرکزی نیوزیلند امروز برای اولین بار طی 7 سال گذشته نرخ بهره را به 3% رساند. به همین دلیل دلار نیوزیلند کمی از افت چند روز اخیر خود را در برابر دلار جبران کرد.

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا حوالی 2.8% به ثبات رسیده اما بازده اوراق 2 ساله همچنان به رشد خود بالای محدوده 3.2% ادامه می‌هد. افزایش اسپرد بین بازده اوراق 2 ساله و 10 ساله نشانه‌ای از این است که بازار یک رکود، شاید اجتناب ناپذیر، را قیمت گذاری می‌کند. شاخص دلار در چند جلسه معاملاتی اخیر روند صعودی داشته است.

تورم در کانادا برای ارزیابی سالانه (ژوئیه) 7.6% اعلام شد و نسبت به ماه قبل (8.1%) کاهش یافته بود. با این حال خبری از لحن داویش نبود و جفت ارز USDCAD به دلیل قوی شدن دلار کانادا، افت کرد.

اما انگلیس به اندازه کانادا خوش شانس بود و تورم ماه ژوئیه برای این کشور در ارزیابی سالانه بالای 10% اعلام شد. در حالی که پیش‌بینی‌ها 9.8% بودند. افزایش نرخ تورم بالاتر از سطح روانی 10%، لحن هاوکیش اعضای بانک مرکزی انگلیس را احیا خواهد کرد اما اطمینانی وجود ندارد که جهش پوند پس از انتشار داده‌ها بتواند ادامه داشته باشد چرا که افزایش نرخ‌ بهره فشار منفی بر اقتصاد بریتانیا وارد می‌کند و ترس از رکود عمیق، پوند را در برابر دلار تحت فشار قرار می‌دهد. از لحاظ تکنیکالی جفت ارز GBPUSD نشانه‌های منفی از بریک اوت (Break out) به سمت پایین ازالگوی مثلث را مثلث نشان می‌دهد.

نفت خام آمریکا از محدوده 85 دلار بازگشتی داشت. داده‌های API در هفته گذشته نشان دادند که ذخایر نفت آمریکا 448 هزار بشکه کاهش داشته، در حالی که انتظارات تحلیل‌گران کاهش 117 هزار بشکه‌ای بود. امروز گزارش هفتگی ذخایر نفت خام گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد و انتظار می‌رود شاهد افزایش 300 هزار بشکه‌ای ذخایر نفت باشیم. اگر بخاطر داشته باشید، هفته گذشته افزایش 5.5 میلیون بشکه ذخایر نفت خام به کاهش قیمت نفت منجر شد. کاهش ذخایر آمریکا می‌تواند به بهبود قیمت نفت خام به بالای 90 دلار در هر بشکه کمک کند.

اما در سمت دیگر، قیمت طلا تحت تاثیر قدرت دلار پیش از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی افت کرد. قیمت طلا به میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه و حوالی محدوده 1780 دلار رسید. از ماه مارس شاهد افت قیمت طلا هستیم و تا زمانی که شاهد بریک اوت مثبتی از قیمت نباشیم، احتمال افت بیشتر طلا وجود دارد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟