بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 مرداد

  • داده‌های ضعیف اقتصادی و احیای انتظارات داویش
  • افت قیمت نفت

سرمایه‌گذاران تا زمانی که نشانه‌های واضح‌تری از کاهش تورم را مشاهده نکنند، از فقدان جهت‌گیری در بازار رنج خواهند برد. این مسئله کمی زمان خواهد برد چرا که باید شاهد چندین مسئله دلگرم کننده باشند تا موفقیت بانک‌های مرکزی را در مبارزه با تورم اعلام کنند.

در حال حاضر بازارها بدون جهت خاصی نوسان می‌کنند. روز گذشته داده‌های ضعیف چین و بدبینی مقامات بانک مرکزی آمریکا، منجر به افت سنتیمنت بازار شد با این حال خریداران توانستند کنترل بازار سهام را در دست بگیریند و شاخص‌های اصلی بازار بالاتر از 0 به کار خود پایان دادند. شاخص S&P 500 که در بازگشایی با گپ نزولی آغاز به کار کرده بود توانست با 0.40% رشد کار خود را پایان دهد. شاخص تولیدی نیویورک آمریکا برای ماه اوت که انتظارات برای آن 5 بود، 31- اعلام شد.

داده‌های ضعیف بار دیگر تاثیر خود را گذاشتند و این انتظارات را که بانک مرکزی آمریکا نمی‌تواند با تمام سرعت نرخ بهره را افزایش دهد، احیا کردند. سهام شرکت‌های اپل، تسلا و مایکروسافت رالی ماه ژوئیه خود را ادامه دادند و به لطف رشد این شرکت‌ها شاخص نزدیک 0.62% افزایش یافت.

آیا رشد بازار سهام ادامه خواهد داشت؟

روند بهبود بازار سهام که از ماه ژوئیه آغاز شده می‌تواند ادامه داشته باشد، اما این امر مستلزم آن است که شاهد داده‌های اقتصادی دلگرم کننده‌ای باشیم. انتشار 30- شاخص تولیدی نیویورک آمریکا نمی‌تواند چندان دلگرم کننده باشد. داده‌های دیروز برای ادامه بهبودی شدید، مناسب نبودند و پایه‌های یک دوره تثبیت و شاید یک اصلاح نزولی را ایجاد می‌کند.

آیا قیمت نفت زیر محدوده 90 دلار پایدار خواهد بود؟

روز دوشنبه قیمت نفت 5% افت کرد. فشار فروش در این کامودیتی به دلیل داده‌های ضعیف و اخبار ژئوپلیتیکی دلگرم کننده بود.

آرامکو روز یکشنبه اعلام کرد که در صورت دستور دولت عربستان سعودی، می‌تواند تولید خود را به حداکثر 12 میلیون بشکه در روز برساند. چشم انداز رو به رشد ورود نفت ایران به بازار فشار فروش در نفت را افزایش داد. آخرین اخبار نشان می‌دهد که ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای 2015 بین ایالات متحده و ایران پاسخ داده و سیاستمداران اروپایی اکنون ایالات متحده را به اتخاذ رویکرد واقع بینانه و انعطاف پذیر برای حل مشکلات باقی مانده برای توافق، تحت فشار قرار می‌دهند. توافق هسته‌ای بین آمریکا و ایران می‌تواند تا 4 میلیون بشکه نفت ایران در روز را آزاد کند و به کاهش بحران عرضه کمک کند.

نفت خام آمریکا در حال حاضر پایین‌تر از محدوده 90 دلار معامله می‌شود اما پتانسیل حرکت نزولی از این محدوده‌ها پایین به نظر می‌رسد چرا که بحران جهانی انرژی و عرضه محدود، عوامل پنهانی هستند که می‌تواند به سرعت جهت بازار را تغییر دهند.

بازار فارکس

شاخص دلار بازگشتی داشت و دلار قوی منجر شد جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده 1.02 قرار بگیرد. فروشندگان یورو محدوده برابری (1) را به عنوان هدف در نظر دارند و تصور می‌کنند که بانک مرکزی اروپا نمی‌تواند در زمینه افزایش نرخ بهره تهاجمی عمل کند آن هم در زمانی که بحران انرژی عمیق‌تر شده و اقتصاد ناحیه یورو را به رکود عمیق می‌کشاند.

در سمت دیگر جفت ارز USDCAD، بین خریداران دلار کانادا که امیدوارند قیمت نفت افزایش یابد و قدرت گرفتن مداوم دلار آمریکا گیر افتاده است. امروز داده‌های تورمی کانادا منتشر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت مصرف کننده کانادا در ماه ژوئیه 7.6% اعلام شود. ماه گذشته این شاخص 8.1% اعلام شده بود. اگر این داده کمتر از انتظارات منتشر شود، اعضای هاوکیش بانک مرکزی کانادا کمی آرام می‌شوند. با این حال افت تورم تنها در یک ماه منجر نخواهد شد که بانک مرکزی کانادا از موضع خوب عقب نشینی کند چرا که تورم نزدیک به اوج چند دهه‌ اخیر باقی مانده است.

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟