بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پاول ممکن است اعضای داویش بانک مرکزی را ناامید کند

پاول ممکن است اعضای داویش بانک مرکزی را ناامید کند

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 دی

  • پاول ممکن است اعضای داویش بانک مرکزی را ناامید کند

خبر خوب این است که بازار سهام اسیا وارد روند صعودی شد. خبر بد این است که پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، ممکن است رالی بازار سهام آمریکا را که پس از انتشار گزارش NFP رخ داد، نابود کند. سنتیمنت بازار مختلط است و سرمایه‌گذاران پیش از سخنرانی پاول و انتشار داده‌های تورم آمریکا در روز پنج‌شنبه نگران هستند.

روند صعودی بازار سهام آسیا

بازار سهام آسیا وارد روند صعودی شد، چرا که بازگشایی چین پس از ویروس کرونا، تضعیف دلار آمریکا و محرک‌های دولت و بانک مرکزی چین از اکتبر سال گذشته از افزایش پایدار بازار سهام چین و بازار سهام آسیا  حمایت کرده است.

در نتیجه، شاخص MSCI آسیا و اقیانوسیه از زمان نزول اکتبر بیش از 20% افزایش یافته است.

به علاوه، چین اعلام کرد که به حمایت بی سابقه از بسته‌های محرک ادامه خواهد داد. در خبرها آمده که مقامات چینی در حال بحث در مورد سهمیه رکورد 3.8 تریلیون یوان برای انتشار اوراق قرضه دولتی محلی در سال جاری هستند که معادل 561 میلیارد دلار آمریکا است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بازار سهام آسیا در این سال به طور مثبتی با همتایان غربی خود واگرایی داشته باشد.

نگرانی‌ها پیش از سخنرانی پاول

در ایالات متحده، توجیه و ادامه سنتیمنت مثبت دشوارتر است. سرخوشی پیرامون داده‌های اشتغال روز جمعه در روز دوشنبه محو شد، چرا که مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که نرخ‌های فدرال رزرو از سطح 5% بالاتر می‌رود و برای مدتی در آنجا باقی می‌ماند.

آشنا به نظر می‌رسد؟ بله، چرا که مقامات فدرال رزرو از قبل اعلام کرده بودند که نرخ‌ها را به بالای 5% خواهند رساند و آنها را برای مدت طولانی در آنجا نگه می‌دارند تا مطمئن شوند که تورم در مسیر ثابتی به سمت هدف 2% حرکت می‌کند.

شاخص S&P 500 نتوانست بالای محدوده 3900 رشد خود را ادامه دهد. این شاخص روز گذشته رشد خود را به سرعت از دست داد و جلسه را با 0.08% افت به پایان رساند. نزدک نیز رشدی که در ابتدای شروع معاملات داشت را پس داد اما توانست با رشد 0.60 درصدی جلسه معاملاتی را به پایان رساند.

معاملات آتی بازار سهام ایالات متحده امروز صبح در محدوده منفی هستند، چرا که پادشاه ناامیدی در بازار، یعنی جروم پاول، امروز در رویدادی در استکهلم سخنرانی خواهد کرد و احتمالاً فقط به این دلیل که دستمزدها در ماه گذشته کمتر از حد انتظار رشد کرده، خوشحال نخواهد بود. آن هم در شرایطی که اقتصاد ایالات متحده در سال گذشته نزدیک به رکورد 4.5 میلیون شغل ایجاد کرد و نرخ بیکاری به 3.5% کاهش یافته است.

فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد نشان می‌دهند که بانک مرکزی آمریکا در اوایل فوریه نرخ بهره را 0.50% افزایش خواهد داد. داده تورمی روز پنج‌شنبه برای منحرف کردن توازن به یک سمت یا سمت دیگر، کلیدی خواهد بود. انتشار تورم کمتر از انتظارات می‌تواند سبب شود سرمایه‌گذاران علیه بانک مرکزی آمریکا حرکت کنند.

بازار فارکس

شاخص دلار به دلیل انتظارات داویش که پس از انتشار گزارش اشتغال آمریکا به وجود آمدند، تحت فشار نزولی شدیدی قرار گرفته است. در حالی که هرگونه تعدیل مجدد هاوکیش می‌تواند باعث تقویت جزئی دلار شود، پیش‌بینی می‌شود دلار آمریکا در سال جاری تضعیف شود. اگر فدرال‌رزرو به لحن داویش‌تر روی آورد، دلار باید تضعیف شود، و اگر چنین نباشد دلار همچنان باید به دلیل احتمال افزایش رکود، تضعیف شود.

روز گذشته جفت ارز EURUSD به محدوده 1.0760 رسید که بالاترین سطح از تابستان گذشته است. جفت ارز GBPUSD امروز صبح در محدوده 1.22 نوسان می‌کرد. طلا در محدوده‌ای بالاتر از 1870 دلار معامله می‌شود. ممکن است شاهد تشکیل تقاطع طلایی در نمودار طلا باشیم. منظور از تقاطع طلایی عبور میانگین متحرک 50 روزه از میانگین متحرک 200 روزه است.

دیگر عوامل حمایت کننده از قیمت طلا افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا و دلار هستند. یک گزارش تورمی کاهشی در روز پنج‌شنبه می‌تواند رالی بالاتر از محدوده 1900 دلار را برای طلا در پی داشته باشد.

در حوزه انرژی، علیرغم بازگشایی چین و کاهش عرضه روسیه، نفت خام همچنان تحت فشار است. تحریم‌های اروپا بر عرضه نفت روسیه تأثیر گذاشته، چرا که میانگین 4 هفته‌ای صادرات با وجود افزایش اندک در هفته گذشته، کاهش یافته است. این بدین معناست که کاهش عرضه روسیه یکی دیگر از عوامل حمایت کننده قیمت نفت خواهد بود. دیگر عوامل رشد نفت عبارتند از بازگشایی مجدد چین، عرضه محدود جهانی، افزایش تقاضای جهانی که مانع از رکود اقتصادی می‌شود، این واقعیت که آمریکایی‌ها مجبور خواهند بود ذخایر خود را دوباره پر کنند و این واقعیت که شرکت‌های نفتی برای افزایش ظرفیت سرمایه گذاری کمتری انجام می‌دهند، هستند.

به همین ترتیب، به لطف داستان بهبود اقتصادی چین، کامودیتی‌ها رشد مناسبی داشتند. معاملات آتی مس – که یک فشارسنج برای اقتصاد جهانی است، از ابتدای اکتبر در یک روند مثبت قوی قرار دارند، اما در برابر هر گونه بدتر شدن چشم انداز جهانی آسیب پذیر هستند. در این راستا، انتظار می‌رود بانک جهانی آخرین گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی خود را این پنجشنبه منتشر کند و پیش‌بینی‌ها ممکن است چندان خوشایند نباشد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟