بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 نوامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 نوامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 آبان

هفته با سنتیمنت مبهم به دلیل داده‌های اشتغال مخلتط ایالات متحده و ارقام پایین تجاری چین آغاز شد.

صادرات و واردات چین به طور غیرمنتظره‌ای در ماه اکتبر کاهش یافت. این اولین کاهش همزمان از ماه مه 2020 بود. محدودیت‌های سختگیرانه مرتبط با ویروس کرونا در چین، همراه با افزایش تورم جهانی و شرایط پولی انقباضی، هم تقاضای جهانی و هم داخلی را تحت تأثیر قرار داده است. مازاد تجاری بسیار کمتر از حد انتظار تایید کرد که چگونه مبارزه سرسختانه شی جین پینگ در زمینه سیاست کووید صفر به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند.

و این مبارزه هنوز تمام نشده است. علی‌رغم خوش‌بینی‌های هفته گذشته مبنی بر اینکه اقدامات مرتبط با ویروس کرونا می‌تواند به آرامی کاهش یابد تا مردم و اقتصاد نفس بکشند، مقامات چینی تکرار کردند که به رویکرد کووید صفر پایبند خواهند بود. بنابراین، انتظار می‌رود که رشد هفته گذشته بازار سهام چین بازگردانده شود.

شاخص Nasdaq’s Golden چین از کف قیمتی ماه اکتبر بیش از 30% جهش کرد، اما حرکت صعودی می‌تواند به تلاش بیهوده‌ای تبدیل شود. در واقع، انتظار نمی‌رود چین حداقل تا پایان زمستان امسال محدودیت‌های ویروس کرونا را کاهش دهد.

داده‌های اشتغال آمریکا روز جمعه آمریکا

در نگاه اول داده‌ها قوی‌تر از حد انتظارات بوند، اما واکنش بازار به‌طور غیرمنتظره و شگفت‌آوری مثبت بود.

گزارش NFP نشان داد که اقتصاد ایالات متحده 261000 شغل غیرکشاورزی جدید در ماه اکتبر اضافه کرد در حالی که انتظارات 200000 بودند. دستمزدها نیز بیش از حد انتظار (0.3%) در ماه گذشته افزایش یافتند و به 0.4% رسیدند.

هر دو داده برای تورم و انتظارات فدرال رزرو غیر ایده آل بودند، بنابراین به جای افزایش شادی در بازار، یک فروش وحشتناک پیش‌بینی می‌شد.

اما افزایش نرخ بیکاری، از 3.6٪ یک ماه قبل به 3.7٪، و این واقعیت که 261000 شغل اضافه شده کمترین رقم از ژانویه امسال بود – با همه اخبار اخراج کارگران ترکیب شد که می‌تواند سبب شود رقم ماه آینده به زیر 200000 برسد. همین مسئله باعت افزایش خریدها و رشد بازار شد.

بازار سهام آمریکا ابتدا در واکنش به داده‌ها رشد کرد اما سپس لحن هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا کنترل بازار را در دست گرفت. در نهایت خریداران وارد شدند و منجر به رشد 1.36 درصدی شاخص S&P 500، 1.56 درصدی شاخص نزدک و 1.26 درصدی شاخص داو جونز شدند.

اما در مجموع هر سه آنها هفته گذشته با افتی به کار خود خاتمه دادند. شاخص داو جونز هفته را 1.4% ،S&P 500 3.4% و نزدک با 5.7% کاهش به پایان رساندند.

انتخابات میان دوره‌ای و داده‌های تورمی

باید بپذیریم که جو بایدن مأموریت آسانی نداشت. ابتدا همه‌گیری ویروس کرونا، سپس جنگ در اوکراین، بحران انرژی، تورم فزاینده، افزایش نرخ بهره، آشفتگی در بازارهای مالی، افزایش سرسام‌آور نرخ‌های وام مسکن و قیمت گاز ترکیب وحشتناکی بودند که به سختی می‌توانند یک حمایت خیره کننده برای انتخابات میان دوره‌ای در پی داشته باشند.

از نظر آماری، بازارها در شش ماه پس از رای گیری بهتر از شش ماه قبل از آن عمل کرده‌اند. انتظار می‌رود انتخابات میان‌دوره‌ای این هفته، یک دولت تقسیم‌بندی شده بین کاخ سفید و کنگره را در پی داشته باشد، که در ازای آن می‌تواند منجر به بن‌بست سیاسی بیشتر و حاشیه مانور محدودتر برای سیاست‌ها و رشد اقتصادی کندتر شود.

اما داده‌های گدشته به ما نشان می‌دهند که با یک دولت تقسیم‌شده، بازارهای سهام  نسبت به سال‌هایی یک حزب سنا، مجلس نمایندگان و ریاست‌جمهوری را کنترل می‌کرد، عملکرد بهتری داشته است. این همان چیزی است که سرمایه‌گذاران امیدوارند این بار نیز اتفاق بیفتد، چرا که به هر حال پس از فشار فروش شدیدی که تا کنون بازارهای سهام تجربه کردند، فضای کمی برای افت بیشتر وجود دارد.

در زمینه داده‌های اقتصادی، پیش‌بینی می‌شود تورم آمریکا در ماه اکتبر از 8.2% به 8% و تورم هسته از 6.6% به 6.5% کاهش یابد.

داده‌های تورمی قوی‌تر از حد انتظار می‌تواند باعث افت بازار سهام در پایان این هفته شود. بنابراین اگر رشدی در بازار رخ دهد، احتمالاً در برابر داده‌های بالقوه ناخوشایند تورم ایالات متحده تا پنجشنبه آسیب‌پذیر خواهد بود.

و اگر داده‌ها بهتر پایین‌تر از انتظارات باشند؟ می‌توانیم شاهد یک رالی در بازار باشیم. سرمایه‌گذاران برای خرید در کف قیمتی و در سطوح فعلی بی تاب هستند. حتی اگر داده‌ها کمی از انتظارات بهتر منتشر شوند، باید برای رالی بازار سهام کافی باشد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟