مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

اخراج کارکنان توسط شرکت‌های بزرگ

اخراج کارکنان توسط شرکت‌های بزرگ

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 دی

  • اخراج کارکنان توسط شرکت‌های بزرگ

داده‌های روز گذشته ADP آمریکا برای خشنود کردن بانک مرکزی آمریکا بیش از حد قوی بود.

 در بحبوحه خبر ده‌ها هزار اخراجی، داده‌های NFP می‌تواند غافلگیری برای بازار به همراه داشته باشد، اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را تقویت کند، بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده و دلار آمریکا افزایش یابند و بازار سهام افت کند.

چطور ممکن است که داده‌های مشاغل ایالات متحده در برابر اخبار اخراج کارکنان تاب آور باشد؟

اخباری مبنی بر اینکه آمازون 18000 نیروی خود را کاهش می‌دهد و 10٪ از نیروی فروش خود را اخراج می‌کند – که باید منجر به از دست رفتن خدود 8 هزار  شغل شود، اوایل این هفته منتشر شد و این امید را ایجاد کرد که اخبار بد در زمینه اشتغال نیز می‌تواند به نوعی در داده‌های اشتغال منعکس شود.

اما خبری از این مسئله نبود.

گزارش ADP که دیروز منتشر شد نشان داد که تعداد مشاغل خصوصی در ماه دسامبر بسیار قوی‌تر از انتظارات بود و در ماه گذشته 235000 شغل جدید در بخش خصوصی ایجاد شده، در حالی که تنها 150000 شغل مورد انتظار تحلیلگران بود.

با دقت بیشتر به این گزارش، گزارش دیروز ADP نشان داد که شرکت‌های بزرگ حدود 150000 شغل را در ماه دسامبر کاهش دادند، اما مشاغل کوچک و متوسط نسبتاً زیاد نیرو استخدام کردند، به طوری که در نهایت شاهد انتشار 235000 بودیم.

این مسئله عجیب به نظر می‌رسد. تورم و رکود اقتصادی باید ابتدا به مشاغل کوچک و متوسط ضربه بزند. بنابراین، چرا کسب‌وکارهای کوچک‌تر همچنان استخدام می‌کنند در حالی که شرکت‌های بزرگ اخراج می‌کنند؟ در حال حاضر پاسخی برای این مسئله وجود ندارد.

پیش‌بینی می‌شود امروز گزارش NFP حوالی 200000 منتشر شود که با توجه به این تصور که رکود ممکن است در ایالات متحده نزدیک باشد، یک رقم بسیار قوی است. دستمزدها ممکن است 5% در ارزیابی سالانه رشد کرده باشند، در حالی که نرخ بیکاری ثابت نزدیک به 3.7% باقی بماند.

اگر به داده‌های تاریخی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که ارقام NFP حداقل چند ماه قبل از شروع رکود، ضعف‌هایی را نشان می‌دهند و سپس به طور قابل توجهی کاهش می‌یابند.

در ایالات متحده، داده‌ها به هیچ مشکلی اشاره نمی‌کنند که این موضوع به خودی خود یک مشکل بزرگ برای فدرال رزرو است.

در نتیجه، داده‌های اشتغال قوی‌تر از حد انتظار مطمئناً انتظارات تورمی را افزایش می‌دهد، اعضای هاوکیش فدرال رزرو را به بازار بازمی‌گرداند، بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده و دلار را بالاتر می‌برد و منجر به افت بازار سهام خواهد شد.

قیمت‌گذاری‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد همچنان به افزایش 0.25 درصدی در جلسه بعدی بانک مرکزی آمریکا اشاره می‌کنند. این بدین معنی است که در صورت وجود داده‌های اشتغال قوی، می‌توانیم به سرعت شاهد چرخش قیمت‌ها به نفع افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره باشیم.

وضعیت بازارها

واکنش بازار سهام به داده‌های نامطلوب اشتغال ADP دیروز منفی بود. شاخص S&P 500 حدود 1.17% و شاخص نزدک 1.60% افت کردند. بازده اوراق خزانه داری 2 ساله به دلیل انتظارات هاوکیش از بانک مرکزی آمریکا بازگشتی داشتند. شاخص دلار نیز علی‌رغم تشکیل تقاطع مرگ (Death Cross) در تایم فریم روزانه 0.85% رشذ کرد. تقاطع مرگ معمولا سیگنالی برای تایید روند نزولی است.

به دلیل افزایش بازده اوراق و تقویت دلار، طلا به محدوده 1825 دلار بازگشت و جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.20 قرار گرفت. جفت ارز EURUSD نیز افتی داشته و برای تست مجدد محدوده 1.05 آماده می‌شود.

اعتصابات در بریتانیا مطمئناً خبر خوبی برای رشد اقتصادی نیست، اما این واقعیت که دولت برای اعطای حقوق بهتر به مردم بسیار مقاومت می‌کند، دلیلی بر این است که دولت در مورد نظم و انضباط بودجه خود جدی است، و این احتمالاً چیزی است که مانع کاهش بازده اوراق قرضه دولتی انگلیس و پوند بر اساس اخبار مربوط به بریتانیا می‌شود. با این حال این روزها با افزایش ارزش دلار آمریکا، پوند ضربه خورده است.

در مورد یورو، انتظارات هاوکیش از بانک مرکزی اروپا (ECB) معمولاً باید فشار فروش را کاهش دهد، اما همچنین می‌دانیم که چگونه انتظارات هاوکیش فدرال رزرو قدرت این را دارد که همه چیزهای دیگر را تحت الشعاع قرار دهد. انتظار می‌رود امروز تورم ناحیه یورو به زیر 10% کاهش یابد. کاهش تورم اروپا نیز می‌تواند اعضای هاوکیش بانک مرکزی اروپا را نرم کند، اما در حال حاضر به سختی عزم بانک مرکزی اروپا برای تشدید بیشتر سیاست‌های خود را تغییر خواهد داد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟