بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

عقب نشینی دلار پیش از انتشار داده‌های اشتغال اکتبر آمریکا

عقب نشینی دلار پیش از انتشار داده‌های اشتغال اکتبر آمریکا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 آبان

  • عقب نشینی دلار پیش از انتشار داده‌های اشتغال اکتبر آمریکا

در آخرین روز معاملاتی این هفته دلار نتوانسته قدرت خود را حفظ کند و شاخص دلار در محدوده منفی حوالی 112.50 معامله می‌شود. این شاخص در 6 روز متوالی اخیر رشد کرده بود. به نظر می‌رسد بهبود فضای بازار منجر شده دلار نتواند در مقابل رقیبان خود عملکرد خوبی را ارائه دهد. امروز اداره آمار کار آمریکا داده‌های اشتغال ماه اکتبر را منتشر خواهد کرد. همچین شاخص قیمت تولید کننده ناحیه یورو منتشر شد و لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نیز سخنرانی داشت. در نهایت نیز داده‌های اشتغال کانادا منتشر خواهد شد.

امروز با توجه به فضای ریسک پذیر بازار، شاخص کامپوزیت شانگهای بیش از 2% کرد و شاخص‌های آتی بازار سهام آمریکا رشدی بین 0.3% تا 0.55% را نشان می‌دهند. در همین حین بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا در کانال کوچکی بالاتر از محدوده 4% نوسان می‌کند.

روز گذشته بانک مرکزی انگلیس طبق انتظارات نرخ بهره را 0.75% افزایش داد و نرخ بهره به 3% رسید. با این حال، بانک مرکزی در بیانیه خود اعلام کرد که ممکن است افزایش بیشتری در نرخ بهره لازم باشد، اما اشاره کرد که اوج نرخ بهره کمتر از 5.2% قیمت گذاری شده در بازارها خواهد بود.

در طول کنفرانس مطبوعاتی بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، اعلام کرد ممکن است آنها بزرگترین ریسک صعودی را در پیش بینی‌های تورم در تاریخ کمیته سیاست‌های پولی (MPC) شاهد باشند. با این حال پوند انگلیس نتوانست در برابر رقبای اصلی خود رشدی داشته باشد. جفت ارز GBPUSD روز پنج‌شنبه بیش از 200 پیپ افت کرد و به پایین‌ترین سطح در دو هفته اخیر و به محدوده 1.1150 رسید اما سپس بازگشتی داشت. در حال حاضر این جفت ارز بالاتر از محدوده 1.12 معامله می‌شود.

جفت ارز EURUSD پس از جلسه بانک مرکزی آمریکا در اواخر روز چهارشنبه افت شدیدی را تجربه کرد اما حوالی 0.9730 حمایت شد. این جفت ارز امروز رشدی داشته و به سمت محدوده 0.98 حرکت می‌کند. لاگارد روز پنج‌شنبه بار دیگر تکرار کرد تورم بسیار بالا است و باید اقداماتی را انجام دهند. لاگارد همچنین اضافه کرد که نرخ تبادل ارز یورو مهم است و باید در پیش بینی‌های تورم در نظر گرفته شود.

جفت ارز USDJPY روز پنج‌شنبه حرکت تعیین کننده‌ای در هیچ جهتی نداشت و تقریبا بدون تغییر در محدوده 148 به کار خود پایان داد. این جفت ارز امروز نیز روند ساید خود را ادامه می‌دهد. در جلسه معاملاتی آسیا سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، اعلام کرد ” با انجام مداخله هیچ قصدی برای هدایت بازار فارکس به سطوح خاصی  نداریم”.

روز گذشته علی‌رغم لحن هاوکیش بانک مرکزی آمریکا اوراق خزانه داری عملکرد خوبی نداشتند و طلا از افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا استفاده کرد و به سمت محدوده 1650 دلار حرکت کرد.

بیت کوین پس از روند ساید روز پنج‌شنبه امروز رشد 2 درصدی داشت و به محدوده 20600 دلار رسید. اتریوم نیز 3% رشد کرد و حوالی 1580 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟