مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 12 مرداد

  • افت سرعت بهبودی دلار پیش از انتشار داده‌های مهم

روز سه‌شنبه روند نزولی چهار روز گذشته شاخص دلار متوقف شد چرا که تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی به جریان‌های دارایی امن اجازه داد تا همچنان بر بازارهای مالی تسلط داشته باشند. به نظر می‌رسد امروز فضای ریسک پذیری کمی بهبود یافته و معاملات آتی شاخص‌های بازار سهام آمریکا بین 0.2 تا 0.3% رشد داشتند. شاخص دلار بالاتر از محدوده 106 نوسان می‌کند. امروز شاخص خرده فروشی ناحیه یورو برای ماه ژوئن منتشر می‌شود. در جلسه معاملاتی آمریکا شاخص PMI خدماتی موسسه ISM برای ماه ژوئیه منتشر می‌شود. سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا و تحولات سیاسی در کانون توجهات سرمایه‌گذاران است.

با وجود هشدارهای شدید چین، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، وارد تایوان شد و به بلندپایه‌ترین سیاستمدار آمریکایی تبدیل شد که در 25 سال گذشته به این کشور سفر کرده است. در واکنش اولیه، وزارت خارجه چین بیانیه‌ای منتشر کرد و خاطرنشان کرد که سفر پلوسی نقض جدی حاکمیت و تمامیت ارضی است. علاوه بر این، چین اعلام کرد که از 4 اوت تمرینات نظامی، از جمله مانورهایی را در مناطق اطراف تایوان برگزار خواهد کرد. پلوسی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما می‌خواهیم تایوان همیشه از آزادی همراه با امنیت برخوردار باشد، و از این مسئله عقب‌نشینی نمی‌کنیم».

در همین حال، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز، روز سه شنبه بیان کرد که در صورت عدم بهبود تورم، افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره، ارزیابی معقولی برای نشست سیاست گذاری در سپتامبر خواهد بود. این سخنان منجر شد بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا بیش از 6% رشد داشته باشد و روز سه‌شنبه به بالای محدوده 2.7% برسد.

در جلسه معاملاتی آسیا، داده‌های نیوزیلند نشان داد که نرخ بیکاری در سه ماهه دوم به 3.3% افزایش یافته است. در سه ماهه اول این نرخ 3.2% بود. نرخ مشارکت در همین دوره تقریباً بدون تغییر در 70.8٪ ثابت بود. جفت ارز NZDUSD به محدوده 0.6200 کاهش یافت اما سپس توانست به محدوده 0.6250 بازگردد.

جفت ارز EURUSD روز سه‌شنبه بیش از 100 پیپ افت کرد و پایین‌تر از محدوده 1.0200 به کار خود خاتمه داد. این جفت ارز در محدوده کوچکی بالاتر از 1.0150 معامله می‌شود.

در پی ریسک گریزی در بازار جفت ارز GBPUSD روز سه‌شنبه افت شدیدی را تجربه کرد. این جفت ارز امروز بالاتر از محدوده 1.215 معامله می‌شود. امروز داده‌های شاخص مدیران خرید خدماتی و ترکیبی انگلیس نیز منتشر می‌شود.

افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا منجر شد جفت ارز USDJPY از کف دو ماهه خود در محدوده 130.43 بیش از 200 پیپ رشد داشته باشد. این جفت ارز در کانال کوچکی بالاتر از محدوده 133 معامله می‌شود.

به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا، طلا افت کرد و برای اولین بار از چهارشنبه هفته گذشته در محدوده منفی بسته شد. با این حال XAUUSD به نظر مومنتوم صعودی خود را از دست داده و به سمت محدوده 1770 دلار حرکت می‌کند.

بیت کوین همچنان حوالی محدوده 23 هزار دلار نوسان می‌کند و اتریوم بالاتر از محدوده 1600 باقی مانده است.

منبع: fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟