بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بازار سهام نیز به فشار فروش در بازار اوراق پیوست

بازار سهام نیز به فشار فروش در بازار اوراق پیوست

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 اسفند

بازار سهام نیز به فشار فروش در بازار اوراق پیوست و دلار به دلیل انتظارات هاوکیش از بانک مرکزی آمریکا افزایش یافت.

بازده اوراق 2 ساله بار دیگر بالاتر از محدوده 3.70% قرار گرفت در حالی که بازده اوراق 10 ساله برای اولین بار از نوامبر سال گذشته حوالی محدوده 4% نوسان می‌کند.

شاخص PMI بخش خدماتی آمریکا برای ماه فوریه بهتر از انتظارات منتشر شد و بالاتر از محدوده 50 قرار گرفت و برای اولین بار از ژوئیه سال گذشته از محدوده انقباض خارج شد.

داده‌های اقتصادی قوی اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد اما علیرغم داده‌های قوی این بار بازار سهام با فشار فروشی مواجه شد. چشم انداز ضعیف شرکت‌های Walmart و Home Depot شرط‌ بندی‌ها برای سناریو عدم فرود (No Landing) را در سایه تاریک بازده بالاتر ایالات متحده قرار داد.

روز سه‌شنبه شاخص S&P 500 2% افت کرد و پایین‌تر از محدوده فیبوناچی اصلاحی 23.6% و سطح روانی 4000 قرار گرفت.

شاخص نزدک 100 نیز2.41% افت کرد و کار خود را کمی بالاتر از محدوده فیبوناچی اصلاحی 38.2% به اتمام رساند. قرار گرفتن پایین‌تر از این سطح منجر خواهد شد این شاخص به محدوده روند نزولی باز گردد.

امروز، صورتجلسه FOMC در کانون توجهات بازار خواهد بود. می‌دانیم که مقامات فدرال رزرو همچنان نگران بازار کار قوی هستند و به تاب آوری اقتصاد برای ادامه افزایش نرخ بهره اشاره خواهند کرد.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که صورتجلسه هاوکیش باشد و تاثیر منفی بیشتری بر سنتیمنت بازار داشته باشد. اما همیشه این احتمال وجود دارد که بازار نیمه پر لیوان را ببیند تا نیمه خالی.

اما همبستگی منفی بین بازار سهام و اوراق قرضه، پس از افزایش بازار سهام و سقوط اوراق قرضه – دقیقا برعکس آنچه در ابتدای سال پیش‌بینی کرده بودیم – ممکن است به پایان رسیده باشد چرا که در غیاب صحبت از رکود اقتصادی، انتظارات فدرال رزرو همچنان بازارها را هدایت خواهد کرد و انتظارات فزاینده هاوکیش فدرال رزرو برای ارزش گذاری بازار سهام و اوراق قرضه بد است.

با این حال، اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا منجر به رشد دلار آمریکا خواهند شد. شاخص دلار اکنون در حال آزمایش مقاومت تکنیکالی مهم است. هر چند هنوز زود است که در مورد بازگشت روند نزولی میان مدت صحبت کنیم.

برای مثال جفت ارز EURUSD از اوایل فوریه تحت فشار فروش بوده اما هنوز فاصله زیادی با محدوده 38.2% فیبوناچی اصلاحی که می‌تواند پایان روند صعودی را اعلام کند، دارد. این محدوده پایین‌تر از سطح 1.05 قرار دارد. البته می‌دانیم که فدرال رزرو می‌تواند بسیار فراتر از انتظارات اقدام کند.

در زمینه نرخ بهره، بانک مرکزی نیوزیلند پس از سه ماه توقف، امروز طبق انتظارات نرخ بهره را 0.50% افزایش داد. این بانک هشدار داد که طوفان گابریل می‌تواند در کوتاه مدت منجر به تورم و اختلالات بیشتر در تولید شود و کار بازسازی باعث افزایش فعالیت‌ها در سال‌های آینده خواهد شد که برای تورم نیز بد است.

تصمیمات بانک مرکزی نیوزیلند منجر به رشد دلار نیوزیلند شد. این که این جفت ارز می‌تواند بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه باقی بماند یا خیر بستگی به دلار آمریکا خواهد داشت.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟