مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 اکتبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 اکتبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 مهر

  • بازار کار قوی آمریکا مانع خوشحالی سرمایه‌گذاران شد

داده‌های اشتغال روز جمعه آمریکا آن طور که سرمایه‌گذاران انتظارش را داشتند، منتشر نشد. گزارش NFP ماه سپتامبر عدد 263000 منتشر شد که کمی بیشتر از پیش‌بینی‌ها (250000) بود. دستمزدها طبق پیش‌بینی‌ها 0.3% رشد کردند اما نرخ بیکاری به طور شگفت انگیزی به 3.5٪ کاهش یافته بود.

این دقیقا برعکس چیزی بود که می‌توانست برای انتظارات فدرال رزرو عالی باشد.

متأسفانه نرخ بیکاری ایالات متحده که جمعه گذشته منتشر شد، پایین‌ترین رقم از سال 1969 بود و دلیل دیگری بود بر اینکه هر کاری که فدرال رزرو انجام دهد، داده‌های مشاغل ایالات متحده همچنان قوی هستند.

در نتیجه اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا، پس از انتشار قوی داده‌های اشتغال بار دیگر با قدرت بازگشتند. بازده اوراق خزانه داری آمریکا رشد کرد و شاخص S&P 500 بیش از 2.5% افت کرد و رشد ابتدای هفته خود را پس داد. شاخص نزدک نیز 3.8% افت کرد و کمی بالاتر از محدوده 11000 به کار خود پایان داد.

امروز در ایالات متحده و کانادا تعطیلات بانکی است. سرمایه‌گذاران یک روز دیگر فرصت خواهند داشت تا داده‌های اشتغال ایالات متحده را هضم کنند. پس از آن، انتشار داده‌های تورم در کانون توجهات خواهد بود.

شاخص PPI روز چهارشنبه و شاخص CPI روز پنج‌شنبه برای انتظارات فدرال رزرو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. انتظار می‌رود قیمت‌های تولیدکننده ایالات متحده از 8.7% به 8.3% در سپتامبر کاهش یابد، در حالی که قیمت‌های مصرف‌کننده ممکن است به دلیل عقب‌نشینی قیمت‌های انرژی در ماه گذشته از 8.3% به 8.1% کاهش یابد. اما تورم هسته (Core) ممکن است به افزایش خود ادامه داده باشد.

فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد حدود 77% شانس را برای افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در جلسه ماه نوامبر پیش‌بینی می‌کنند. دلار همچنان رو به افزایش است در حالی که دیگر ارزهای اصلی و بازارهای نوظهور همچنان سقوط خود را ادامه می‌دهند. جفت ارز EURUSD هفته را پایین‌تر از محدوده 0.9750 آغاز کرد و جفت ارز GBPUSD مجددا به سمت محدوده 1.10 حرکت می‌کند. بازار اوراق دولتی انگلیس از ترس اینکه وقتی بانک مرکزی انگلیس خرید اوراق قرضه را متوقف کند چه اتفاقی خواهد افتاد، متزلزل است.

خبری از دارایی‌های امن نیست

در فضایی که معمولا برای دارایی‌های امن مناسب است، تقاضا برای این دارایی‌ها همچنان کمتر از ایده آل باقی مانده است. حتی با تشدید تنش‌ها در اوکراین پس از انفجار پل بین روسیه و کریمه، جفت ارز USDCHF حوالی محدوده برابری است.

طلا پایین‌تر از محدوده 1700 دلار معامله می‌شود. هفته گذشته این فلز گرانبها به محدوده مقاومتی مهم میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه رسید. دلار همچنان به شدت قوی است و رشد بازده اوراق خزانه داری مانع رشد طلا می‌شود.

می‌توان گفت که یک هفته دیگر با پادشاهی دلار آغاز می‌شود و باقی دارایی‌ها از جمله طلا و فرانک سوئیس را به جز نفت زیر سایه بزرگ و تاریک خود می‌برد.

رشد نفت در مقابل چشمان ناامید بایدن و جهان

نفت خام رشد خود را ادامه می‌دهد چرا که اوپک هفته گذشته اعلام کرد تولید خود را 2 میلیون بشکه کاهش می‌دهد. هر بشکه نفت خام آمریکا جمعه گذشته به 93.5 افزایش یافت.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، دست کم قبل از انتخابات میان دوره‌ای که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، هر کاری انجام می‌دهد تا قیمت‌ها را پایین بیاورد. اما گزینه‌های او در حال اتمام است.

بایدن پس از آزادسازی میلیون‌ها بشکه از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا و تلاش برای دوستی مجدد با عربستان، (که بیهوده بود)، اکنون به دنبال آزادسازی بیشتر از این ذخایر، محدود کردن صادرات، کاهش تحریم‌ها علیه ونزوئلا و لایحه نوپک – برای کاهش نفوذ اوپک در بازارهای جهانی نفت، است. اگر هیچ کدام از این اقدامات موثر نباشند، بایدن تلاش می‌کند با عفو عمومی برای همه کسانی که به دلیل داشتن ماری جوانا مجرم شناخته شده‌اند، کمی احساس همدردی فراهم کند. (لایحه منع کارتل‌های تولید و صادرکننده نفت (NOPEC) که در کمیته سنا در 5 ماه مه تصویب شد، برای محافظت از مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای آمریکایی در برابر افزایش‌های نفتی مهندسی شده است. تصویب لایحه‌ نوپک (NOPEC) اوپک را به‌عنوان سازمانی انحصارگر معرفی می‌کند. در صورت تصویب چنین قانونی اعضای اوپک میلیاردها دلار جریمه خواهند شد و دارایی‌های این کشورها در آمریکا به خطر خواهد افتاد)

باید دید کدام یک از این اقدام‌‌ها (به غیر از عفو عمومی دارندگان ماری جوانا) می‌تواند منجر به افت قیمت نفت شود.

افزایش قیمت نفت همچنین به انتظارات تورمی و اعضای هاوکیش بانک مرکزی دامن می‌زند و بر ریسک پذیری جهانی و ارزش گذاری بازار سهام، به استثنای سهام شرکت‌های نفت، تاثیر می‌گذارد. اگرچه در روز جمعه کمی سهام این شرکت‌ها آرام‌تر دنبال شدند، اما Exxon هفته گذشته بالای 100 دلار به ازای هر سهم بسته شد. در حالی که سهام شرکت تیلری (Tilray) در واکنش به خبر ماری جوانا بایدن 30% افزایش یافت، اما در روز جمعه نزدیک به 19% افت کرد.

فصل گزارشات درآمدزایی ایالات متحده با گزارشات بانک‌های بزرگ در این هفته آغاز می‌شود. گزارش‌های قوی تنها چیزی است که می‌تواند درد فدرال رزرو را برای سرمایه گذاران سهام کاهش دهد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟