بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

بازار سهام عقب نشینی کرد، دلار و بازده اوراق خزانه داری مجددا رشد کردند

بازار سهام عقب نشینی کرد، دلار و بازده اوراق خزانه داری مجددا رشد کردند

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 مهر

  • داده‌های اشتغال آمریکا در کانون توجهات

با ادامه سخنان هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا برای مبارزه علیه تورم، بازار سهام عقب نشینی کرد، دلار و بازده اوراق خزانه داری مجددا رشد کردند.

کاشکاری، عضو بانک مرکزی آمریکا، که پیش‌تر جزء اعضای داویش بانک مرکزی بود، بیان کرد «بانک مرکزی هنوز راه طولانی برای متوقف کردن افزایش نرخ بهره دارد. یلن، وزیر خزانه داری فعلی آمریکا و رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا، از اعضای بانک مرکزی خواست تا مبارزه علیه تورم را ادامه دهند. هر چند وی به ریسک‌های بالقوه در زمینه رشد اقتصاد جهانی نیز اشاره کرد.

شاخص S&P 500 افت 1 درصدی و شاخص نزدک افت 0.68 درصدی را تجربه کردند. بازده اوراق خزانه داری کوتاه مدت و شاخص دلار رشد کردند.

به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا، طلا از محدوده میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه عقب نشینی داشت. نفت خام آمریکا به آرامی بالاتر از میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه قرار گرفت.

با این حال، افزایش قیمت نفت به تورم و انتظارات فدرال رزرو دامن می‌زند و مطمئناً به حال و هوای کلی بازار کمکی نمی‌کند.

هشدار شرکت شل مانع رشد سهام شرکت‌های نفتی نشد

شل به سرمایه گذاران هشدار داد که نتایج سه ماهه سوم به اندازه سه ماهه دوم خیره کننده نخواهد بود، چرا که معاملات ضعیف‌تر گاز و کاهش پالایش در گزارش درآمدزایی سه ماهه آخر منعکس خواهد شد. سهام شرکت شل دیروز تا 5% کاهش یافت و جلسه را با افتی کمتر از 3% پایان داد. این خبر سهام شرکت BP را نیز کاهش داد، اما BP موفق شد این افت را جبران کند و بدون تغییر خاصی کار خود را پایان دهد.

در آن سوی اقیانوس اطلس، سرمایه‌گذاران سهام شرکت‌های نفتی توجهی به این اظهارات نداشتند. اکسون موبیل 3% رشد کرد در حالی که Occidental Petroleum، سهام مورد علاقه وارن بافت 4% رشد کرد.

داده‌های اشتغال آمریکا

امروز ایالات متحده آخرین داده‌های اشتغال خود را در یک محیط متشنج و پرنوسان از بحران انرژی، تورم مداوم، اصرار اعضای فدرال رزرو بر اینکه کار درست را انجام می‌دهند و بازارهایی که فریاد می‌زنند کاری که بانک مرکزی انجام می‌دهند شاید کمی بیش از حد است، اعلام خواهد کرد.

بلومبرگ تأکید می‌کند که مقامات فدرال رزرو نتوانسته‌اند پیش‌بینی کنند که بیکاری در طول یا بعد از تقریباً هر رکود در ۵۰ سال گذشته چقدر افزایش می‌یابد. اما این به این دلیل نیست که فدرال رزرو قادر به انجام پیش بینی‌های خوب نیست، بلکه مدل‌های پیش‌بینی‌های آن‌ها درست نیستند.

بنابراین سرمایه‌گذارانی که شرط بندی می‌کنند اگر بانک مرکزی بیش از حد اقدامات خود را انجام دهد، مجبور به کاهش سرعت و حتی معکوس کردن سیاست‌ها خواهد شد، اشتباه نمی‌کنند. به همین دلیل است که داده‌های مشاغل دوباره اهمیت پیدا می‌کنند.

اگر تورم برای مسیری که فدرال رزرو دنبال می‌کند تعیین کننده باشد، داده های اشتغال سرعت حرکت آن را تعیین می کند.

تحلیل داده‌های اشتغال

سرمایه گذاران سه عنصر اصلی داده‌های NFP، نرخ بیکاری و مشارکت، و رشد دستمزد را زیر نظر خواهند داشت.

ایده‌ال‌ترین گزارش، کاهش گزارش NFP نسبت به ماه قبل اما نه بیش از حد خواهد بود. چرا که کاهش داده‌ها به این معنی است که بازار کار ایالات متحده همانطور که فدرال رزرو می‌خواهد سرد شده، اما اگر بیش از حد داده‌ها کاهش یابند به این معنی است که ممکن است اقتصاد برای یک فرود نرم خوب عمل نکند. عددی در حدود 200000 باید خوب باشد تا هم این ایده را برآورده کند که بازار کار در حال سرد شدن است و هم همچنان قوی است. در کنار کاهش فرصت‌های شغلی، این بدان معنا خواهد بود که فدرال‌رزرو در حال دستیابی به بازار اشتغال رقابتی‌تر است، بدون اینکه دردسر ایجاد کند.

در زمینه نرخ بیکاری، در کنار رشد نرخ مشارکت از افزایش بیکاری استقبال می‌شود. چرا که بدین معنی خواهد بود  بیکاری بیشتر شده اما نه لزوماً به این دلیل که مردم شغل خود را از دست می‌دهند، بلکه بیشتر به این دلیل که افراد بیشتری مایل به کار هستند.

و در نهایت، رشد معقول دستمزد مانند حدود 0.1-0.2% نور علا نور خواهد بود چرا که رشد بیش از حد قوی دستمزدها تهدیدی برای تورم است. انتظارات برای امروز NFP حدود 250 هزار، نرخ بیکاری 3.7% و رشد دستمزد حدود 0.3% در ارزیابی ماهانه است.

ترکیبی از کاهش داده‌ها احتمالاً منجر به یک واکنش صعودی در بازارها خواهد شد چرا که سرمایه‌گذاران نگران سیاست‌های انقباضی تهاجمی فدرال رزرو خواهند بود و آماده شرط‌بندی هستند که افزایش نرخ‌ها در جلسات بعدی کاهش می‌یابد و حتی متوقف می‌شود. داده‌های قوی می‌توانند باعث فشار فروش بیشتر شوند، چرا که اعضای هاوکیش بانک مرکزی تهاجمی‌تر خواهند شد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟