بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 دی

  • سالی سخت‌تر از 2022؟

تمام امید ما این است که سال 2022 وحشتناک را پشت سر گذاشته باشیم، اما سال جدید با هشدار جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، آغاز شد که  اعلام کرد اقتصاد جهانی با “سالی سخت، سخت تر از سالی که پشت سر می‌گذاریم” پیش رو دارد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که یک سوم اقتصادهای جهان در سال جاری دچار رکود شوند، چرا که اقتصاد ایالات متحده، اتحادیه اروپا و چین در حال افت هستند. خبر خوب برای ایالات متحده این است که آمریکایی‌ها می توانند از رکود اقتصادی جلوگیری کنند، اما خبر بد برای اروپایی‌ها این است که اتحادیه اروپا به سختی به همین اندازه خوش شانس خواهد بود. به گفته صندوق بین المللی پول، نیمی از اتحادیه در سال جاری در رکود خواهد بود.

چین همچنین با سال سختی روبرو خواهد بود- حتی چرخش ناگهانی از سیاست کووید صفر برای تقویت رشد کافی نخواهد بود، چرا که مدیریت فاجعه بار بیماری همه‌گیری ویروس کرونا و خروج از محدودیت‌ها، هر دو باعث صدها میلیون نفر مبتلا و میلیون‌ها مرگ می‌شود. می‌توان این ویرانی را در داده‌های اقتصادی دید. شاخص PMI بخش تولیدی چین (کایکسین) (دسامبر) که پیش‌بینی برای آن 49.2 بود، 49.0 اعلام شد. عدد قبلی 49.4 بود. این شاخص بیشترین افت را در سه ماه اخیر داشت. هر چند این شاخص اندکی بهتر از انتظارات منتشر شد، اما این پنجمین ماه متوالی کاهش در فعالیت کارخانه‌های چین بود. تولید، سفارشات جدید و فروش صادرات همگی کاهش یافتند. اشتغال برای نهمین ماه کاهش یافت و هیچ نشانه‌ای از بازگشت وجود نداشت.

داده‌های PMI آلمان به انقباض سریع‌تر از حد انتظار در فعالیت‌های تولیدی در دسامبر اشاره کرد، در حالی که PMI تولیدی ناحیه یورو مطابق با انتظارات 47.8 منتشر شد.

امروز داده‌های PMI بیشتری منتشر خواهند شد، اما انتظار نداشته باشید چیز درخشانی ببینید.

معاملات در بازارهای اروپایی در اولین روز معاملاتی سال نسبتاً خوش بینانه بود، چرا که قیمت آتی گاز طبیعی اروپا به دلیل هوای معتدل کاهش یافته است.

شاخص DAX بیش از 1% رشد کرد و در محدوده روانی 14000 معامله می‌شود. شاخص CAC فرانسه نیز تقریبا 2% رشد کرده است.

بازار فارکس

شاخص دلار آمریکا سال را با رشدی آغاز کرد و جفت ارز USDJPY که ابتدا زیر محدوده 130 قرار گرفته بود در حال حاضر بالاتر از این محدوده معامله می‌شود. EURUSD نتوانست بالاتر از 1.07 پیشروی کند و افت شدیدی را تجربه کرد. جفت ارز GBPUSD نیز پایین‌تر از محدوده 1.2030 معامله می‌شود.

طلا نیز در ابتدا بالاتر از محدوده 1843 دلار قرار گرفته بود اما افت شدیدی را تجربه کرده است. نفت نیز نتوانست از میانگین متحرک 50 روزه که حوالی 81 دلار قرار دارد عبور کند.

رویدادهای این هفته

هفته اول سال با چند داده و رویداد مهم همراه خواهد بود که پس از هفته‌ها معاملات آهسته، می‌تواند بازار را به حرکت درآورد.

اولاً، صورتجلسه FOMC در روز چهارشنبه احتمالاً مجدداً موضع سخت فدرال رزرو برای مبارزه با تورم را تأیید می‌کند.

اما مهمتر از آن، داده‌های اشتغال روز جمعه بینشی در مورد اینکه آیا فدرال رزرو در مبارزه با تورم موفق عمل می‌کند یا خیر ارائه می‌دهد.

علاوه بر صورتجلسه FOMC و داده‌های اشتغال ایالات متحده، اوپک در این هفته جلسه خواهد داشت.

قیمت نفت خام آمریکا همچنان نتوانسته از محدوده مقاومتی میانگین متحرک 50 روزه خود عبور کند چرا که داستان افت اقتصادی چین– با وجود بازگشایی، و زمستان معتدل در اروپا بر اشتهای خریداران برای تقویت رالی قیمت سنگینی می‌کند.

اما خریداران همچنان امید دارند. عرضه محدود نفت، تمایل اوپک برای حفظ قیمت نفت برای پر کردن خزانه، تغییر تقاضا از گاز به نفت، آمریکایی‌هایی که سال گذشته 180 میلیون از ذخایر استراتژیک نفت خود را فروختند، اما نیاز به پر کردن مجدد آنها احتمالاً در حدود قیمتی 70 تا 80 دلار نیز دارند، همگی نشان می‌دهند که نزولی نفت احتمالاً محدود خواهد بود.

نزول قیمت چقدر محدود خواهد بود؟ محدوده‌های 75 – 76 دلار می‌توانند حمایتی برای رشد قیمت به سمت محدوده 88 دلار را فراهم کند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟