مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

بازگشت لحن هاوکیش بانک مرکزی آمریکا

بازگشت لحن هاوکیش بانک مرکزی آمریکا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 آذر

  • بازگشت لحن هاوکیش بانک مرکزی آمریکا

روز دوشنبه، دلار قوی شد و بازار سهام افت کرد.

یکی از دلایل این مسئله می‌تواند انتشار بهتر از انتظارات شاخص مدیران خرید (PMI) بخش خدماتی موسسه ISM برای ماه نوامبر باشد که نشان داد فعالیت‌های اقتصادی حداقل در بخش خدمات آمریکا همچنان رشد می‌کنند و علیرغم تلاش‌های فدرال رزرو برای کاهش آن، به طور غیر ایده آل سریع‌تر از حد انتظار افزایش یافته است.

بنابراین ممکن است که داده‌های اقتصادی روز گذشته اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرده باشند. با این حال باید در نظر داشته باشید که شاخص PMI بخش خدماتی همچنان در محدوده انقباضی حوالی محدوده 46 باقی مانده است.

اما این واقعیت که شاخص S&P 500 در محدوده مقاومتی مهمی نوسان می‌کرد احتمالا نقش مهم‌تری در فشار فروش روز گذشته دارد.

شاخص S&P 500 بدون هیچ دلیل خاصی بالاتر از کانال نزولی سالانه خود معامله می‌شد. قیمت گذاری‌ها در بازار به سختی سناریویی را منعکس می‌کنند که نرخ‌ها در آمریکا از مرز 5% بالاتر خواهند رفت. بنابراین اصلاح نزولی برای منعکس کردن واقعیت بازی بانک مرکزی آمریکا الزامی بود.

برخی از تحلیل‌گران ادعا می‌کنند این مسئله بدین دلیل است که بازارها تصور می‌کنند بانک مرکزی آمریکا بلوف می‌زند. اما در نهایت اگر بانک مرکزی آمریکا متوجه شود که بلوف این بانک در زمینه سیاست‌های انقباضی‌تر موثر نیست، مجبور خواهد شد این کار واقعا انجام دهد.

در کوتاه مدت، شاخص S&P 500 ممکن است در محدوده 4100 سقفی تشکیل داده باشد و اصلاح نزولی بیشتری با هدف 3956 و سپس 3870 را تجربه کند.

در بازار فارکس، به نظر می‌رسد تقاضا برای دلار استرالیا پس از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا بهتر شده است.

در واکنش به بازگشت فضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا، دلار تقویت شد. شاخص دلار که برای اولین از ماه ژوئن به کف جدیدی کاهش یافته بود، بهبود یافت. این شاخص می‌تواند بالاتر از میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه بهبود یابد که در این صورت جفت ارز EURUSD و GBPUSD نیز می‌تواند پایین‌تر از میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه قرار بگیرند.

با این حال حتی اگر دلار بازگشتی داشته باشد، مسیر میان مدت تا بلند مدت دلار در ماه‌های آینده نزولی خواهد بود.

بازار ارزها مثل بازار سهام یا رمزارزها نیست. ارزش ارزها نمی‌تواند برای مدت طولانی افزایش چشم گیری داشته باشد. بنابراین این احتمال وجود دارد که طی 3 تا 6 ماه آینده جفت ارز EURUSD به محدوده 1.10 و جفت ارز GBPUSD به محدوده 1.30 برسند.

حتی ین که گاو پیشانی سفیدی در سال جاری بوده، انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده عملکرد بهتری داشته باشد.

تحلیل‌گران در بارکلیز (Barclays) و نامورا (Nomura) انتظار دارند ین بیش از 7% در سال آینده رشد کند. البته با توجه به این که دلار در برابر ین از اوایل سال جاری 30% افزایش یافته، چندان عدد بزرگی نیست.

سناریو واقع بینانه‌تر این است که جفت ارز USDJPY آهسته‌تر کاهش یابد. در کوتاه مدت، محدوده مقاومتی در محدوده 140 باید بتواند روند نزولی این جفت ارز را تا هدف قیمتی مشاهده شده در 130 حفظ کند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “بازگشت لحن هاوکیش بانک مرکزی آمریکا
  1. هومن treder گفت:

    عالی دستت درد نکنه مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟