بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آمار مدعیان بیکاری به بالاترین سطح خود از فوریه رسیدند

آمار مدعیان بیکاری به بالاترین سطح خود از فوریه رسیدند

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 آذر

  • داده‌ PPI آمریکا در کانون توجهات

آمار اولیه مدعیان بیکاری (Initial Jobless Claims) آمریکا برای هفته گذشته افزایش یافته بود و متقاضیان ادامه‌دار مدعیان بیکاری به بالاترین سطح خود از فوریه رسیدند. این بدین معنی است که افرادی که بیکار هستند زمان بیشتری صرف می‌کنند تا شغل جدیدی پیدا کنند.

در شرایط عادی این مسئله فاجعه است اما در حال حاضر این مسئله برای بانک مرکزی آمریکا خوشایند است چرا که می‌تواند نشانه‌ای از تضعیف بازار کار آمریکا باشد که می‌تواند به کاهش تورم کمک کند.

جلسه معاملاتی آمریکا در روز گذشته در مقایسه با جلسات دیگر بهتر بود چرا که شاخص‌های بازار سهام پس از یک جلسه مختلط در جلسه معاملاتی اروپا، کمی رشد کردند.

شاخص Eurostoxx روز گذشته تغییر چندانی نداشت در حالی که شاخص FTSE 100 افت کرد. افت این شاخص در حالی رخ داد که شاهد یک جلسه خوب برای سهام بخش معدنی بودیم. شرکت معامله‌گر کامودیتی Trafigura اعلام کرد سود 7 میلیاردی داشته که همین امر سبب رالی در این بخش شد. (ترافیگورا (Trafigura) شرکت چندملیتی بازرگانی کالا است، که در سال ۱۹۹۳ در کشور هلند تأسیس شد. فعالیت‌های اقتصادی این کمپانی در زمینه بازرگانی فلزات و انرژی، از جمله نفت خام می‌باشد.)

مهم‌ترین داده هفته

امروز شاخص قیمت تولید کننده (PPI) آمریکا برای ماه نوامبر منتشر خواهد شد و انتظارات حاکی از افت این داده هستند.

در جلسه معاملاتی آسیا، شاخص قیمت مصرف کننده چین مطابق با انتظارات به 1.6% کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از ماه مارس است. شاخص قیمت تولید کننده چین %1.3- اعلام شد. قیمت مواد تولیدی به دلیل کاهش هزینه‌های استخراج و فرآوری کاهش یافته است. کاهش شدید در هزینه مواد خام نیز به کاهش PPI چین کمک کرد.

اجماع برآوردهای تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ نشان می‌دهد که انتظار می‌رود PPI ایالات متحده در ارزیابی سالانه ماه نوامبر از 8٪ منتشر شده در ماه قبل به 7.2٪ کاهش یابد. PPI هسته (Core) نیز پیش‌بینی می‌شود از 6.7٪ به 5.9٪ کاهش یابد.

اگر چنین چیزی رخ دهد و اگر تورم قیمت تولید کننده در ایالات متحده در ماه گذشته کاهش یافته باشد – که همچنین نشان دهنده کاهش بالقوه داده‌های CPI در سه شنبه آینده خواهد بود– می‌توانیم شاهد رشد دارایی‌های ریسکی باشیم. شاخص S&P 500 می‌تواند به محدوده میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه بازگردد و بالاتر از محدوده 4000 بسته شود.

اما اگر رقم PPI ایالات متحده بالاتر از حد انتظار باشد احتمالاً شاهد سقوط مجدد بازار سهام ایالات متحده خواهیم بود.

هدف نزولی برای شاخص S&P 500 در محدوده 3900 – 3870 است که در طول سال جاری چندین بار به عنوان نقطه چرخشی عمل کرده است. اگر این محدوده شکسته شود، شاهد روند نزولی قیمت در میان مدت خواهیم بود.

پتانسیل بیشتر برای لحن هاوکیش بانک مرکزی آمریکا

شاخص دلار در برابر بسیاری از رقیبان خود تحت فشار نزولی باقی مانده است. شاخص دلار پایین‌تر از کف قیمتی هفته گذشته قرار نگرفته اما این هفته در محدوده میانگین متحرک روزانه 200 با فشار فروشی مواجه شده است. این بدین معنی است که این باور که دلار آمریکا باید به طور پایدار کاهش یابد در میان معامله‌گران تقویت شده است.

انتشار شاخص قیمت تولید کننده مطابق یا پایین‌تر از انتظارات می‌تواند فروشندگان دلار را تقویت کند و منجر شود کندل هفتگی دلار در پایین‌ترین سطح از فصل تابستان بسته شود. در حالی که انتشار بهتر PPI احتمالا منجر به رشد دلار و انتظارات هاوکیش بانک مرکزی آمریکا در زمینه نرخ بهره خواهد شد.

در حال حاضر احتمال 80 درصدی وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا هفته آینده نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد. اما داده‌های تورمی به سختی می‌توانند این انتظارات را تغییر دهند بلکه این داده‌ها در تغییر نرخ ترمینال بانک مرکزی آمریکا تاثیر خواهند داشت. بازار همچنان نرخ ترمینال بانک مرکزی آمریکا را پایین‌تر از 5% قیمت گذاری می‌کند. این بدین معنی است در صورت انتشار قوی داده PPI احتمال قیمت گذاری هاوکیش نرخ ترمینال بیشتر خواهد بود.

در بازار کامودیتی‌ها طلا نیز به لطف افت دلار، رشد کرده است. این فلز گرانبها بالاتر از میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه و حوالی محدوده 1800 دلار معامله می‌شود. انتشار ضعیف داده PPI می‌تواند به طلا کمک کند رالی خود را ادامه دهد. در حالی که انتشار قوی این داده منجر به سیو سود سرمایه گذاران پیش از پایان این هفته را خواهد داد.

نفت 65 دلاری

قیمت نفت خام به محدوده 71 دلار رسید. اندیکاتورها ادامه افت قیمت در کوتاه مدت را نشان می‌دهند. اگر قیمت پایین‌تر از محدوده روانی 70 دلار سقوط کند، راه برای رسیدن به محدوده 65 دلار هموار خواهد شد و الگوی ABCD که از اواخر سپتامبر تشکیل شده، کامل خواهد شد.

قیمت در سه ماهه اول سال آینده می‌تواند به محدوده 82 دلار بازگردد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟