بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 مرداد

  • بانک مرکزی ترکیه برخلاف دیگر بانک‌های مرکزی نرخ بهره را کاهش داد!

روز گذشته بانک مرکزی نروژ نرخ بهره را 0.50% افزایش داد و اعلام کرد که در ماه سپتامبر حرکت مشابهی را برای مقابله با تورم فزاینده در نروژ انجام خواهد داد. بانک مرکزی فیلیپین نیز نرخ بهره را 0.50% افزایش داد تا تورم را کاهش دهد. این چهارمین افزایش نرخ بهره در سال جاری در فیلیپین بود. صورتجلسه فدرال رزور که چهارشنبه این هفته منتشر شد نشان داد که ایالات متحده به افزایش نرخ‌ها و انقباضی‌تر کردن شرایط پولی ادامه می‌دهد تا تورم را به سطح 2% در ایالات متحده بازگرداند. اشنابل، عضو بانک مرکزی اروپا، اعلام کرد که چشم انداز تورم ناحیه یورو از زمان افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه بهبود نیافته و وی موافق افزایش نرخ بهره در ماه آینده حتی با وجود این که ریسک‌های رکود در حال افزایش هستند، است. اما روز گذشته با وجود این که شاخص قیمت مصرف کننده ترکیه از یک سال گذشته تا به امروز 80% و تقریبا طی یک سال 180% افزایش داشته، بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را 1% کاهش داد!

جفت ارز USDTRY از محدوده 18 عبور کرد اما فشار فروش با مداخله بانک مرکزی ترکیه کنترل شد. با این حال، ذخایر بانک مرکزی در تابستان امسال به پایین‌ترین سطح 20 سال اخیر رسید. لیر شبیه یک بمب ساعتی شده، اما هیچ کس نمی‌داند که چه زمانی منفجر خواهد شد.

بازار فارکس

طی این هفته شاخص دلار حدود 3% رشد داشته و جفت ارزهای اصلی تحت فشار نزولی قرار گرفتند. جفت ارز EURUSD بار دیگر به سمت سطح برابری حرکت می‌کند و جفت ارز GBPUSD امروز صبح پایین‌تر از محدوده 1.19 قرار گرفته بود. با این که آمار تورمی وحشتناک انگلیس انتظارات برای افزایش نرخ بهره را افزایش داده اما شکست نزولی این جفت ارز فشار فروش را افزایش خواهد داد و احتمالات برای رسیدن به محدوده 1.15 بیشتر شده است.

در ژاپن شاخص قیمت مصرف کننده در ارزیابی سالانه به 2.6% که بالاترین سطح در 8 سال اخیر بود، رسید. افزایش قیمت انرژی و تضعیف ین از جمله دلایل این رشد بودند. قدرت دلار منجر شده جفت ارز USDJPY به بالای محدوده 136 برسد اما افزایش تورم احتمالا منجر خواهد شد تا بانک مرکزی ژاپن قبل از این که اوضاع از کنترلش خارج شود، اقداماتی انجام دهد.

دیگر بازارها

روز گذشته افزایش قدرت دلار منجر شد، طلا به محدوده 1750 رسید. نفت نیز رشد 4 درصدی داشت. انتشار اخبار مبنی بر کاهش 7 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته (در حالی که انتظارات برای کاهش 300 هزار بشکه بود) به افزایش قیمت نفت کمک کرد. که آخرین داده‌ها این امید را تقویت می‌کند که با وجود نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی، تقاضا همچنان قوی باقی بماند.

دیگر داده‌ها نشان دادند که فروش خانه‌های موجود در آمریکا افت کرده اما شاخص تولیدی فدرال رزرو فیلادلفیا بر خلاف انتظارات قوی‌تر اعلام شد. آمار مدعیان بیکاری همچنین بیشتر از انتظارات کاهش یافت که پیش‌بینی‌ها برای رکود اقتصادی در آمریکا را نقض می‌کند. در نتیجه بازار سهام آمریکا کمی رشد کرد و لحن هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا و داده‌های ناامید کننده گزارشات درآمدزایی روز پیش را خنثی کرد.

جالب اینجاست که هوم دیپو ( Home Depot) و لاوز (Lowe’s) در گزارش درآمدزایی خود این هفته اعلام کردند که علیرغم کاهش فروش مسکن در ایالات متحده و افزایش تورم، آمریکایی‌ها در زمینه مصالح ساختمانی و لوازم خانگی پیشرفته در سه ماهه دوم هزینه‌کرد خود را ادامه دادند و این شرکت‌ها لزوماً انتظار ندارند فروش‌ها کاهش یابند. هر چند داده‌ها این هفته مختلط بودند اما گزارشات خرده فروشان بهتر از حد انتظار بود.

در نهایت شرکت بد بت اند بیاند (Bed Bath and Beyond) در پی خبری که رایان کوهن تمام سهام خود را از این شرکت فروخت در ابتدا 20% و سپس 44% دیگر افت کرد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟