بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بازار سهام آمریکا دیروز در تردید به سر می‌برد

بازار سهام آمریکا دیروز در تردید به سر می‌برد

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 اسفند

  • تردید در بازار

بازار سهام آمریکا دیروز در تردید به سر می‌برد. شاخص S&P 500 پایین‌تر از میانگین متحرک 50 روزه در محدوده 3980 قرار گرفت و سپس بازگشت 0.50 درصدی داشت و بالاتر از محدوده روانی 4000 به کار خود پایان داد.

نزدک 100 در محدوده روانی 1200 حمایت شد و با 1% رشد، جلسه معاملاتی را خاتمه داد.

در حالی که داده‌های اقتصادی ایالات متحده مختلط بود و منجر به عقب نشینی فروشندگان یا بهبود سنتیمنت اعضای هاوکیش فدرال رزرو نشد، جهش 14 درصدی سهام شرکت انویدیا (Nvidia) مطمئنا به بهبود وضعیت کلی بازار کمک کرد.

آخرین به روز رسانی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده نشان داد که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه چهارم به جای 2.9% رشد پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران، 2.7% رشد داشته است. رشد اقتصادی ملایم‌تر می‌توانست برای کاهش تورم و آرام کردن فدرال رزرو تشویق‌کننده باشد. اما این طور نبود چرا که تغییرات فصلی شاخص قیمت تولید ناخالص داخلی آمریکا، شاخص دیگری از تورم که همراه با به روز رسانی تولید ناخالص داخلی منتشر شد، نشان داد که تورم در سه ماهه چهارم کاهش یافته اما بسیار کمتر از حد انتظارات بود که منعکس کننده کاملی از CPI و PPI منتشر شده در هفته گذشته بود.

ترکیب رشد آهسته‌تر از حد انتظار و تورم بالاتر از حد انتظار بدترین نتیجه ممکن است و ما می‌توانیم شاهد انعکاس آن در سود شرکت باشیم.

در حال حاضر شرکت‌های شاخص S&P 500 همگی گزارشات درآمدزایی خود را منتشر کردند و درآمدها در سه ماهه اخیر 1% کاهش یافته بود. در نگاه اول، این عدد خوبی نیست، اما این درآمدها با اعداد فروش بالای پس از همه‌گیری ویروس کرونا مقایسه می‌شوند و با وجود سقوط، همچنان بالا هستند.

سوال این است که آنها تا کجا سقوط خواهند کرد؟ جواب به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله اینکه فدرال رزرو تا چه حد به سیاست انقباضی خود ادامه خواهد داد. اینکه فدرال رزرو تا چه حد به سیاست‌های انقباضی خود ادامه خواهد داد به میزان پایدار بودن تورم بستگی دارد.

ما قبل از پایان هفته باید یک داده مهم دیگر را خواهیم داشت و آن شاخص PCE ایالات متحده، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای سنجش تورم است. با توجه به داد‌ه‌های قبلی تورم، می‌دانیم که تورم قطعا کاهش یافته، اما نه به اندازه‌ای که انتظار می‌رود.

اگر شگفتی بزرگی وجود نداشته باشد، نباید واکنش خونین بازار نسبت به انتشار اندکی بالاتر از حد انتظار شاخص PCE وجود داشته باشد. شاخص S&P500 می‌تواند هفته را بالای میانگین متحرک 50 روزه و نزدک بالاتر از محدوده فیبوناچی اصلاحی 38.2% به پایان برسانند.

احتمالا یک عامل دیگر به بازار سهام کمک خواهد کرد تا رشد خود را حفظ کند و آن کاهش بازده اوراق آمریکا است. احتمالا بازده اوراق آمریکا از چند روز قبل به دلیل افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و چین، پس از آن که چین در این هفته با صدای بلند و آشکار حمایت خود را از روسیه اعلام کرد، کاهش یافته است. این تنش‌های فزاینده مطمئناً جریان سرمایه به دارایی‌های امن را افزایش می‌دهد و با قیمت‌گذاری هاوکیش فدرال رزرو تداخل می‌کند. به این ترتیب، بازده اوراق 2 و 10 ساله ایالات متحده در مقایسه با محدوده اوج در اوایل این هفته، افت کرده است.

رشد بازار سهام اروپا و افت یورو علیرغم رکوردی در تورم؟!

اگرچه آخرین داده‌های تورم از ناحیه یورو نشان داد که تورم هسته رکورد جدیدی را ثبت کرده، روز پنج‌شنبه بازار سهام اروپا رشد کرد و یورو کاهش یافت.

افزایش تورم معمولاً تقویت کننده اعضای هاوکیش بانک مرکزی اروپا (ECB) است و در نتیجه شرط بندی‌ها برای این که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را با قدرت بیشتری افزایش می‌دهد را بالاتر می‌برد. این مسئله باید باید بر ارزش‌گذاری بازار سهام تاثیر منفی بگذارد و از یورو حمایت کند.

اما نه، برعکس این اتفاق رخ داد چرا که نیروی محرکه اصلی بازار فدرال رزرو و دلار است. بنابراین جفت ارز EURUSD به کف قیمتی 1.0577 سقوط کرد در حالی که بازار سهام اروپا مثبت معامله می‌شد. برای مثال شاخص DAX در حال حاضر در سطوح پیش از وقوع اوکراین است در حالی که آخرین داده‌ها برای اقتصاد آلمان دلگرم کننده نبودند.

صادرات اروپا به سطح قبل از همه گیری در حال بهبود است، اما صادرات آلمان به وضوح از میانگین منطقه عقب است. اسپانیا و ایتالیا بسیار بهتر از همتایان آلمانی خود عمل می‌کنند. چرا؟ زیرا بحران انرژی بر تولید آلمان لطمه زده، در حالی که بازگشایی پس از همه گیری ویروس کرونا به نفع گردشگری اسپانیا و ایتالیا است. در نتیجه، داده‌های اصلی قوی هستند، اما عوامل بنیادی هشدار می‌دهند که رشد ناحیه یورو شاید آسیب‌پذیر باشد. تورم پایدار و بانک مرکزی اروپا هاوکیش ریسک اصلی رالی بازار سهام اروپا هستند.

تورم در بالاترین سطح 41 سال اخیر

در زمینه تورم، داده‌های منتشر شده امروز صبح نشان داد که تورم در ژاپن به 4.3% رسید، که بالاترین رقم در 41 سال گذشته است. این داده منجر به تقویت ین شد و منجر به افت جفت ارز USDJPY به ناحیه 134 شد. اما می‌دانیم که بانک ژاپن (BoJ)، تحت رهبری اوئدا، رئیس جدید خود، لزوماً نگران افزایش تورم نیست. بانک مرکزی ژاپن ترجیح می‌دهد در حال حاضر نرخ‌ها را زیر صفر نگه دارد و این باید به نفع خریداران USDJPY باشد، آن هم در زمانی که اعضای فدرال رزرو همچنان به جهانیان نشان می‌دهند که چقدر در رام کردن تورم جدی هستند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

3 دیدگاه در “بازار سهام آمریکا دیروز در تردید به سر می‌برد
  1. علی گفت:

    عالی بود ممنون.تازه با سایتتون اشنا شدم .خسته نباشین

  2. سمیه گفت:

    ممنون از شما❤️❤️❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟