مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

بازار سهام با گپ نزولی کار خود را آغاز کرد

بازار سهام با گپ نزولی کار خود را آغاز کرد

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 بهمن

  • رکود را فراموش کنید

به یاد دارید که ما یک رکود را پیش‌بینی می‌کردیم که قرار بود در آغاز سال جاری به آمریکا و اقتصاد جهانی ضربه بزند؟ رکودی که قرار بود به بازار سهام ضربه بزند و اوراق قرضه را تقویت کند؟

خوب، همه اینها را فراموش کنید، چرا که این اتفاق رخ نخواهد داد و اگر به داده‌ها نگاه کنید، آنچه اتفاق می‌افتد دقیقا برعکس آن است.

داده‌های اشتغال ایالات متحده همچنان قوی است، تورم همچنان پایین می‌آید اما روند نزولی نشانه‌هایی از کند شدن را نشان می‌دهد. شاخص خرده فروشی که روز گذشته منتشر شد، نور علا نور بود. این شاخص برای ماه گذشته رشد 3 درصدی را نشان داد که بزرگ‌ترین رشد در دو سال اخیر بود.

بعله، رشد این داده‌ها می‌تواند دلیل فصلی داشته باشد، اما مردم در هر دسته‌بندی بیشتر هزینه کرده بودند: خرید خودرو افزایش یافته بود و بخش مسکن نیز به دلیل نرخ پایین‌تر وام مسکن در چند ماه گذشته تقویت شده است. تنها مقوله‌ای که کمتر دلگرم کننده بود انرژی بود که فروش بنزین در آن تغییر چندانی نداشت.

اما بخشی از شاخص خرده فروشی که بر محاسبه تولید ناخالص داخلی تأثیر می‌گذارد که به هر حال بنزین، خودرو، مصالح ساختمانی را شامل نمی‌شود، 1.7% افزایش یافت.

در سمت تولید، اخبار تقریباً به همان اندازه خوب است. تولید صنعتی بدون تغییر بود، که دلیل آن بیشتر آب و هوای گرم بود که باعث کاهش 10 درصدی مصرف آب و برق شده بود. اما علاوه بر آن، تولیدات کارخانجات 1% و خروجی معادن 2% افزایش یافته بود.

این اعداد به وضوح از آن نوع اعدادی نیستند که برای اقتصادی که در حال حرکت به سمت رکود است، انتظار داشته باشیم.

همه اینها خبر خوبی است، اما واضح است که آن چیزی نیست که انتظار دیدن آن را داشتیم.

رشد بازار سهام، افت قیمت اوراق

بازار سهام با گپ نزولی کار خود را آغاز کرد اما قدرت داده‌های اقتصادی توجه خریداران را جلب کرد. شاخص S&P 500 رشد 0.25 درصدی و شاخص نزدک 100 رشد 0.80 درصدی را تجربه کردند.

با این حال بازده اوراق قرضه به دلیل این انتظارات که بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را ادامه خواهد داد آن هم به صورت تهاجمی چرا که به نظر می‌رسد افزایش نرخ بهره به اقتصاد ضربه نمی‌زند، افزایش یافت!!

پس از انتشار داده‌ها، بازده اوراق 2 ساله به محدوده 4.70% و بازده اوراق 10 ساله به 3.80% رسید.

دویچه بانک پیش‌بینی خود را از نرخ بهره ترمینال بانک مرکزی آمریکا از 5.1% به 5.6% افزایش داد. موسسه سیتی عقیده دارد بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به 6% می‌رساند.

امروز شاخص قیمت تولید کننده آمریکا منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود در ارزیابی ماهانه این شاخص به 0.4% افزایش یابد. در ارزیابی سالانه انتظار می‌رود PPI از 6.2% به 5.4% کاهش یابد.

بازار فارکس و کامودیتی‌ها

فروشندگان شاخص دلار بالاخره عقب نشینی کردند و شاخص دلار توانست مقاومت در نزدیکی محدوده میانگین متحرک 50 روزه را پشت سر بگذارد.

جفت ارز EURUSD به محدوده 1.0660 سقوط کرد و امروز صبح در محدوده 1.07 نوسان می‌کرد. به دلیل داده‌های قوی آمریکا انتظار افت بیشتر این جفت ارز وجود دارد. حمایت کلیدی بعدی در محدوده 1.0475 قرار دارد.

بهبود جفت ارز USDJPY مومنتوم بیشتری گرفت. این جفت ارز روز گذشته بالاتر از محدوده 134 معامله شد و داده‌های قوی آمریکا، که اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را تقویت می‌کند و همچنین این مسئله که خبر بزرگی از  اوئدا، رئیس جدید بانک مرکزی ژاپن، در مورد نپذیرفتن سیاست‌های داویش منتشر نشده، منجر شد این جفت ارز رشد بیشتری داشته باشد. ژاپن امروز بزرگترین کسری تجاری خود را اعلام کرد که این نیز خبری خوبی برای ین نیست. محدوده مقاومتی بعدی برای این جفت ارز در محدوده 136.50 – 137 قرار دارد.

از لحاظ تکنیکالی هم برای جفت ارز EURUSD و هم برای جفت ارز USDJPY تا زمانی که این سطوح حمایتی و مقاومتی شکسته نشود، تغییری در روند صورت نخواهد گرفت. اما اگر داده‌های آمریکا همچنان غافلگیری صعودی داشته باشند، تضمینی وجود نخواهد داشت که روند صعودی دلار مجددا آغاز نشود.

در زمینه فلزات گرانبها، فشار مثبت در بازده اوراق آمریکا و دلار قوی‌تر بر طلا فشار مضاعفی وارد می‌کنند. روز گذشته قیمت طلا به محدوده 1830 دلار رسید. محدوده حمایتی 1814 دلار محدوده حمایتی کلیدی در فیبوناچی اصلاحی است که که باید بین روند صعودی واقعی و یک روند نزولی میان مدت تمایز قائل شود.

در بازار انرژی، قیمت نفت خام آمریکا به محدوده میانگین متحرک 50 روزه رسید و داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)  افزایش 16 میلیون بشکه‌ای در ذخایر نفت خام را نشان دادند. EIA همچنین دیروز اعلام کرد که به لطف بازگشایی چین، مصرف جهانی نفت امسال 2 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت. این مسئله و احتمال کاهش رکود به طور معمول باید از رشد نفت حمایت کند، اما عبور از محدوده مقاومتی میانگین متحرک 100 روزه که نزدیک به قیمت 81 دلار قرار دارد، در حال حاضر دشوار به نظر می‌رسد.

در نتیجه، با این که شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا روز گذشته افزایش یافتند، سهام شرکت‌ها انرژی از این رالی منتفع نشدند. دیروز شرکت Devon Energy یکی از بدترین عملکردها در شاخص S&P500 با بیش از 10% افت را تجربه کرد، در حالی که Occidental Petroleum بیش از 5% کاهش داشت.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “بازار سهام با گپ نزولی کار خود را آغاز کرد
  1. محمد رضا گفت:

    سلام
    مابه لطف خدا توان محاسبه اهداف بازار
    را داریم
    Xauusd 1780$ s&p3850$
    Gbpusd 1.14
    Dowjones30 31800$
    Bitcoin 43000$
    وهمه بازار را دقیق در میانمدت و بلند مدت وکوتاه مدت محاسبه میکنم وبسیار کار آمد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟