بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سهام شرکت‌های بزرگ فناوری پیشرو در فشار فروش

سهام شرکت‌های بزرگ فناوری پیشرو در فشار فروش

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 آبان

روز گذشته، روز خوبی برای شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا نبود. گوگل بیش از 10% و مایکروسافت تقریبا 8% افت کردند که دلیل آن گزارشات درآمدزایی بد بود.

نزدک 2% کاهش یافت و پایین‌تر از محدوده 11700 قرار گرفت. انتظار نمی‌رود امروز شرایط بهتر شود چرا که شرکت متا نیز پس از گزارش درآمدزایی ناامید کننده خود افت چشم‌گیری را تجربه کرد.

آیا گزارش درآمدزایی آمازون و اپل می‌تواند منجر به خوشحالی سرمایه‌گذاران شود؟

انتظار می‌رود سود هر سهم (EPS) اپل در سه ماهه اخیر 2.4% افزایش یابد. در ارزیابی سالانه پیش‌بینی می‌شود درآمد خدماتی 10% و کل درآمد حدود 6.3% افزایش یافته باشد. این شرکت اخیرا تصمیم گرفته بود تولید آیفون را افزایش دهد و سپس از تصمیم خود منصرف شد. کندی رشد اقتصادی چین و دلار قوی آمریکا می‌توانند چالشی برای سودآورترین فصل سال باشند.

سهام شرکت اپل از ابتدای سال بیش از 23% افت داشته اما از کف قیمتی ماه اکتبر 13% رشد کرده است. از لحاظ تکنیکالی ما در محدوده مهمی قرار داریم. قیمت سهام برای حفظ روند صعودی باید بالاتر از محدوده 38.2% فیبوناچی اصلاحی باقی بماند. هر گونه کاهش در گزارش درآمدزایی می تواند سهام را به روند نزولی بازگرداند.

از سوی دیگر، آمازون در فروش تجارت الکترونیکی خود با ضعف مشهودی مواجه است. همانند گوگل و مایکروسافت کسب و کار فضای ابری می‌تواند به این شرکت کمک کند، اما ممکن است کافی نباشد. قیمت سهام شرکت آمازون پایین‌تر از روند صعودی بلند مدت خود باقی مانده که آن را برای سرمایه‌گذاران برای خرید بلند مدت جذاب می‌کند. البته این بدان معنا نیست که اگر گزارش درآمدزایی سرمایه گذاران را ناامید کند، آمازون افت بیشتری را تجربه نخواهد کرد.

چرخش سیاست‌ها؟

روز گذشته بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را 0.50% افزایش داد در حالی که افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره پیش‌بینی می‌شد.

این امر می‌تواند نشانه‌ای باشد که شاید به چرخشی در سیاست‌ها در سطح نزدیک شده‌ایم.

علی‌رغم موضع داویش بانک مرکزی آمریکا، دلار کانادا در برابر دلار آمریکا تقویت شد. هر چند این رشد به دلیل ضعف دلار آمریکا در برابر بیشتر ارزها بود.

روز گذشته شاخص دلار پایین‌تر از میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه قرار گرفت. فروش خانه‌ها در ماه سپتامبر تقریبا 11% کاهش یافته که به عنوان نشانه دیگری مبنی بر اینکه اقتصاد ایالات متحده از سیاست‌های هاوکیش افزایش نرخ بهره که فدرال رزرو در حال انجام است، رنج می‌برد.

در حال حاضر، داده‌های ضعیف اقتصادی و اقدام داویش بانک مرکزی کانادا بر انتظارات از افزایش 0.75 درصدی دیگر از سوی فدرال رزرو در هفته آینده تأثیری نداشته و بیش از 90% احتمال می‌رود که نرخ بهره به این میزان افزایش یابد.

امروز، تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده منتشر می‌شود که برای انتظارات فدرال رزرو مهم خواهد بود. ایالات متحده دو رشد سه ماهه منفی پشت سر هم گزارش کرد که بحث گسترده‌ای را در مورد ورود اقتصاد شماره یک جهان به رکود آغاز کرد. اگرچه این اعداد تایید می‌کنند که ایالات متحده در یک رکود فنی قرار دارد، بسیاری از اقتصاددانان و مقامات این داده‌ها را کم اهمیت جلوه دادند و بیان کردند که اقتصاد ایالات متحده همچنان قوی است.

این بار، ممکن شاهد اتفاق برعکسی باشیم. ایالات متحده می‌تواند رشد تولید ناخالص داخلی 2.3 درصدی را نشان دهد، با این حال در یک محیط اقتصادی رو به وخامت قرار داشته باشد. تولید ناخالص داخلی مطمئناً با صادرات خالص بالاتر تقویت خواهد شد. صادرات رو به رشد انرژی به اروپا مطمئنا به آمریکا کمک می‌کند، اما کاهش واردات – با توجه به دلار قوی، نشان می‌دهد که تقاضای داخلی در حال کاهش است. همچنین کاهش سرمایه‌گذاری در مسکن به دلیل افزایش نرخ‌های وام مسکن را به این مسئله اضافه کنید. مطمئناً باید به گزارش تولید ناخالص داخلی امروز نگاه عمیق‌تری داشته باشیم تا در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده نتیجه گیری کنیم.

با این حال انتشار پایین‌تر از انتظارات تولید ناخالص داخلی منجر به توقف اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا خواهد شد. این چیزی است که همه در حال حاضر به آن نیاز دارند.

بالاخره دلار کاهش یافت

در بازار فارکس همه از افت دلار راضی هستند. جفت ارز EURUSD رالی داشت و از میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه عبور کند. این جفت ارز از محدوده 1 عبور کرد و در حال حاضر برای اولین بار از ماه فوریه میانگین متحرک 100 در تایم فریم روزانه را تست می‌کند. جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.16 معامله می‌شود. ریشی سوناک، نخست وزیر جدید انگلیس، اعلام کرد که بیانیه برنامه مالی از 31 اکتبر به 17 نوامبر به تعویق خواهد افتاد، اما سرمایه‌گذاران به آن توجهی نکردند. همه درک کرده‌اند که سوناک برای «تصمیم گیری درست» به زمان نیاز دارد و اطمینان تا حدی احیا شده است. تنها مشکل این است که بانک مرکزی انگلیس (BoE) باید هفته آینده تصمیم گیری کند بدون اینکه بداند سوناک در برنامه مالی چه خواهد کرد. با این حال حتی بانک مرکزی انگلیس با این تاخیر مشکلی ندارد (البته تا زمانی که بازار آرام بماند)

پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا علیرغم رکودی که در پیش است، رفتار هاوکیش‌تری داشته باشد.

انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره را 0.75% افزایش دهد و بحث درباره زمان شروع کاهش ترازنامه را آغاز کند.

سیاست‌گذاران اروپایی البته در مورد افزایش نرخ بهره خوشحال نیستند چرا که این قاره مطمئناً در بحبوحه بحران انرژی و کندی سریع فعالیت‌ها وارد رکود شده است. ملونی، نخست‌وزیر جدید ایتالیا و مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، نسبت به موضع هاوکیش بانک مرکزی اروپا انتقاد کرده‌اند. اما بانک مرکزی اروپا در حال حاضر هیچ کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد. اگر طبق وعده‌ها با افزایش نرخ‌ها پیش نرود، اروپایی‌ها در رقابت جهانی سیاست‌های انقباضی عقب خواهند افتاد. این مسئله بیشتر به یورو ضربه می‌زند و تورم را که در حال حاضر به سطح دو رقمی در ناحیه یورو رسیده، بیشتر افزایش می‌دهد.

افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره و سخنرانی هاوکیش لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، می‌تواند یورو را بالاتر از محدوده برابری قرار دهد. البته تا زمانی که دلار ضعیف باقی بماند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟