مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 اکتبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 اکتبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 آبان

  • رشد قیمت گندم در معاملات آتی، کند شدن اقتصاد چین
  • توجهات معطوف به جلسه بانک مرکزی آمریکا

علی‌رغم این که گزارشات درآمدزایی شرکت‌های بزرگ فناوری ناامید کننده بودند و شاهد فشار فروش شدیدی در سهام شرکت‌های بزرگ فناوری بودیم، اما هفته گذشته به لطف گزارشات خوب درآمدزایی شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا و واکنش بهتر از انتظارات به گزارش درآمدزایی شرکت اپل، بازار سهام آمریکا مثبت به کار خود پایان داد.

سود هنگفت شرکت‌های بزرگ نفتی

اکسان‌موبیل بهترین عملکرد 3 ماهه خود را در 152 سال اخیر این شرکت ثبت کرد. این شرکت درآمد خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر کرد و در سه ماهه سوم به دلیل افزایش تولید و افزایش قیمت گاز طبیعی، تقریباً 20 میلیارد دلار سود به دست آورده است.

در سمت دیگر، شورون (Chevron) اندکی بیش از 11 میلیارد دلار، کمی کمتر از سه ماهه گذشته، اما بهتر از انتظارات بازار و تقریبا دوبرابر مبلغی که یک سال پیش به دست آورده بود، درآمد داشته است. این شرکت در کنار اکسان‌موبیل تنها در سه ماه مجموعاً 30 میلیارد دلار سود به دست آوردند. سهام این شرکت‌ها بیش از 1% رشد کردند.

در بریتانیا، شل (Shell) همچنین درآمد 9 میلیارد دلاری در سه ماهه گذشته را اعلام کرد و سود سهام خود را 15% افزایش داد و برنامه 4 میلیارد دلاری بازخرید سهام را اعلام کرد. سهام این شرکت از محدوده رنج ماه ژوئن تا اکتبر بریک اوت صعودی داشت. بریتیش پترولیوم (BP) قرار است فردا گزارش درآمدزایی خود را اعلام کند و احتمالاً سورپرایز مشابهی برای سرمایه‌گذاران خود خواهد داشت.

در همین حین نفت خام آمریکا بالاتر از محدوده میانگین متحرک روزانه 50 معامله می‌شود اما هفته گذشته نتوانست از محدوده 90 دلار عبور کند چرا که نگرانی‌ها در مورد رکود مانعی از رالی قیمت می‌شود.

افزایش قیمت نفت به معنای افزایش تورم است. تورم بالاتر به معنای انقباضی‌تر شدن فدرال‌رزرو و سایر بانک‌های مرکزی است. سیاست‌های انقباضی‌تر بانک مرکزی به معنای رشد کمتر است که در مقابل به معنای تقاضای کمتر برای نفت است. هر چند انتظار می‌رود تقاضای نفت در سال آینده به سطوح بی سابقه افزایش یابد و نفت کافی وجود نداشته باشد یا تولیدکنندگان تمایل کافی برای برآوردن این تقاضای اضافی نداشته باشند.

بنابراین هم افت و هم رشد قیمت نفت به شدت محدود شدند. در محدوده 78.82 دلار حمایت قوی وجود دارد و قیمت نفت در حال ثبت اولین کندل صعودی پس از ماه مه است.

پاول می‌تواند دوباره به اعضای داویش بانک مرکزی سیلی بزند

جمعه هفته گذشته شاخص PCE که معیاری از تورم است و توسط فدرال رزرو به دقت نظارت می‌شود، در ارزیابی سالانه همان 6.2% باقی ماند، در حالی که PCE هسته (CORE) همچنان افزایش می‌یابد، اما خوشبختانه کمتر از حد انتظار.

شاخص PCE هسته در حال حاضر 5.1% است که بیش از دو برابر هدف تومی 2% آمریکا است. با این حال هر چند داده‌ها نسبت به انتظارات کمتر ترسناک بود اما باز هم انتظارات از افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا را در این هفته تغییر نخواهد داد و این احتمال همچنان بالای 80% است.

این که بانک مرکزی آمریکا پس از افزایش نرخ بهره چه اقدامی انجام خواهد داد، در حال حاضر اهمیت بیشتری دارد. در حالی که برخی از اعضای فدرال رزرو احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره را در هفته‌های گذشته ابراز کردند، احتمال زیادی وجود دارد که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در این هفته همانطور که اوایل سال جاری انجام داد، امیدهای اعضای داویش بانک مرکزی را از بین ببرد.

اخبار بد بیشتر

روسیه تصمیم گرفت از توافقی که اجازه ارسال محموله‌های محصولات اوکراینی را ‌می‌داد، خارج شود. روسیه حملات به ناوگان دریایی خود را دلیل این امر اعلام کرده که به گفته خودش از طریق حملات پهبادها از اودسا انجام شده است. ترکیه و سازمان ملل به سختی تلاش خواهند کرد تا این پیمان را حفظ کنند، اما امروز صبح شاهد افزایش بیش از 5 درصدی قیمت آتی گندم بودیم که برای انتظارات تورمی نیز بد است.

در سمت دیگر داده‌های تولیدی و خدماتی شاخص مدیران خرید (PMI) چین کمتر از انتظارات و پایین‌تر از 50 اعلام شدند. این داده‌ها در ماه اکتبر به دلیل محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا در شهرهای بزرگ و این مسئله که بسیاری از شهرها هنوز با قرنطینه مواجه هستند، به محدوده انقباض افت کردند. شی جین پینگ باز هم تاکید کرد که به مبارزه با ویروس ادامه خواهد داد.

در برزیل، لولا با اختلاف کمتر از 2% نسبت به بولسونارو در انتخابات پیروز شد. بولسونارو بیان کرد که شکست را نمی‌پذیرد که بدین معنی است که در هفته‌های آینده شاهد عدم اطمینان‌های سیاسی بیشتری در برزیل خواهیم بود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟