بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بریتانیا هنوز سرمایه‌گذاران را متقاعد نکرده است

بریتانیا هنوز سرمایه‌گذاران را متقاعد نکرده است

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 مهر

  • شروع مثبت گزارشات درآمدزایی شرکت‌ها

تلاش‌های بریتانیا برای معکوس کردن فاجعه ناشی از لیز تراس و گزارشات درآمدزایی بهتر از حد انتظار در ایالات متحده به بازارهای مالی جهانی کمک کرده است. اما ترس از رکود، انتظارات هاوکیش فدرال رزرو و دردسرهای دلار بیش از حد قوی آمریکا، ریسک‌هایی را برای خوش بینی واقعی سرمایه گذاران به همراه دارد.

بریتانیا هنوز سرمایه‌گذاران را متقاعد نکرده، اما در مسیر درستی قرار گرفته است

جرمی هانت، وزیر خزانه داری جدید بریتانیا، تقریباً تمام آنچه در بودجه کوچک وعده داده شده بود را کنار گذاشت. بازده اوراق قرضه دولتی بریتانیا افت کرد و پوند افزایش یافت.

جفت ارز GBPUSD روز دوشنبه بالاتر از 1.14 معامله شد، اما همچنان تحت فشار قرار دارد چرا که آشفتگی سیاسی در بریتانیا هنوز به پایان نرسیده است.

گام بعدی برای دولت لیز تراس، می‌تواند جایگزینی خود لیز تراس با فردی با نظم مالی بهتر باشد.

متأسفانه برای لیز تراس، واکنش منفی تهاجمی که بازار نسبت به برنامه هزینه‌کرد او داشت، منجر شده حمایت‌ها از وی کاسته شود. کسانی که حامی وی نبودند، به دلیل مصیبتی که در بیش از یک ماه به بار آورده، بیشتر مخالف وی هستند و آنهایی که او را دوست داشتند، احتمالاً دیگر حامی وی نیستند، چرا که او آنچه را که وعده داده بود در زمینه کاهش مالیات و هزینه انرژی انجام نمی‌دهد.

یک نظرسنجی از بانک آمریکا نشان داد که سرمایه‌گذاران از زمان روی کار آمدن لیز تراس در ماه سپتامبر، 9% از سبد سهام خود را کاهش دادند.

تا زمانی که سرمایه‌گذاران متقاعد شوند که بریتانیا تیم رهبری قوی دارد، هم پوند، هم بازار اوراق دولتی و هم بازار سهام در جاده‌ای پر از پیچ و خم قرار خواهند داشت.

شروع مثبت گزارشات درآمدزایی

گزارشات درآمدزایی بانک‌ها مختلط اعلام شد اما اکثر بانک‌ها عملکرد بهتر از پیش‌بینی‌ها داشتند.

جی پی مورگان بالاترین درآمد خالص سه ماهه خود را به دلیل افزایش نرخ بهره در ایالات متحده گزارش کرد. ولز فارگو و بانک آمریکا (BOFA) نیز علیرغم نگرانی از کند شدن اقتصاد، درآمدهایی بهتر از پیش‌بینی‌ها داشتند.

خرده‌فروشی در ایالات متحده ماه گذشته به دلیل تشدید تورم متوقف شد، اما بانک آمریکا اعلام کرد حداقل مخارج مشتریان آن‌ها در برابر محیط غیر ایده‌آل اقتصاد کلان مقاوم بوده است. درآمد خالص بانک آمریکا به دلیل افزایش نرخ بهره نیز 24% افزایش یافته است.

درآمد موسسه گلدمن ساکس بالای 6 میلیارد دلار در سه ماهه سوم منتشر شد که بهتر از پیش‌بینی‌ها بود. هر چند این بانک به دنبال تجدید ساختار دیگری برای از بین بردن مشاغلی که درآمدزایی ندارند، است.

اما درآمد مورگان استنلی برای سومین سه ماهه متوالی کاهش یافت و بلک راک (Blackrock) شاهد کاهش 16 درصدی سود بود.

در مجموع از کف قیمتی 13 اکتبر، بخش مالی ایالات متحده بیش از 10% افزایش یافته اما همه بانک‌های بزرگ ایالات متحده، حتی آن‌هایی که در سه ماهه سوم عملکرد خوبی داشتند، ذخایر را برای مقابله با رکود اقتصادی بالقوه افزایش دادند. همه این بانک‌ها صدها میلیون دلار برای ضررهای احتمالی ناشی از وام‌ها کنار گذاشته‌اند. در این میان موسسه جی پی مورگان (JP) بیش از 800 میلیون دلار، ولز فارگو 375 میلیون دلار و سیتی گروپ حدود 370 میلیون دلار کنار گذاشتند. در حالی که افزایش نرخ‌های بهره برای درآمدها مفید است، اما انتظار می‌رود که تقاضای مصرف کننده به دلیل افزایش نرخ وام مسکن و اعتبارها کاهش یابد.

جدا از بخش مالی، شرکت دارو سازی جانسون اند جانسون نسبت به پیش‌بینی‌ها گزارش بهتری منتشر کرد هر چند سهام این شرکت در محدوده منفی بسته شد چرا که به دلیل دلار قوی‌تر این شرکت چشم انداز خود را کاهش داد. سهام شرکت Netflix تقریبا 15% رشد کرد چرا که بالاخره این شرکت در زمینه مشترکان اخبار خوبی منتشر کرد. نتفلیکس در سه ماهه اخیر 2.4 میلیون مشترک جدید اضافه کرد، در حالی که 1 میلیون اشتراک جدید پیش‌بینی می‌شدند. بالاخره روند کاهشی رشد مشترکین از ابتدای سال جاری برای نتفلیکس به پایان رسید. این شرکت قصد دارد نسخه پشتیبانی شده از تبلیغات را تا اوایل نوامبر راه اندازی کند که فقط 6.99 دلار در ماه برای مشترکین هزینه دارد. کسانی که این نسخه را خریداری می‌کنند، باید هر ساعت 5 دقیقه تبلیغات تماشا کنند. واضح است که مسئله ایده آل نیست، اما در مقایسه با رقبا مانند Disney+ یا HBO max قیمت بهتری دارد.

طبق پیش‌بینی‌ها، استراتژی پشتیبانی از تبلیغات نتفلیکس می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ سه میلیارد دلار درآمد بیشتر برای نتفلیکس به همراه داشته باشد.

سهام شرکت نتفلیکس راه طولانی برای بهبودی دارد چرا که از نوامبر سال گذشته تقریبا 75% کاهش یافته است. هدف بعدی سهام این شرکت می‌تواند قیمت 290 دلار باشد. اما برای این که در میان مدت بازگشت به روند صعودی را شاهد باشیم قیمت باید بتواند از محدوده مقاومتی 368 دلار عبور کند که با توجه به شرایط بازار کار سختی به نظر می‌رسد.

بلومبرگ در حال حاضر عقیده دارد که ایالات متحده قطعاً در سال آینده وارد رکود خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که رالی اخیر جوشش انی وبی نتیجه‌ای پیش از فشار فروش عمیق‌تر در بازار سهام باشد.

امروز تسلا گزارش درآمدزایی خود را منتشر خواهد کرد. گزارش درآمدزایی این شرکت برای سه ماهه سوم احتمالا خوب خواهند بود اما سوال مهم این است که آیا به اندازه انتظارات بازار خوب هستند یا خیر!!

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟