بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته آخر دسامبر (۶ تا ۱۰ دی)

تحلیل هفتگی فارکس

  • آرامش در بازار
  • به کاهش نقدینگی در بازار توجه کنید

با نزدیک شدن به پایان سال، ممکن است هفته آینده با کاهش نقدینگی مواجه شویم. این بدان معناست که ممکن است بدون هیچ خبری شاهد حرکت‌های تند در بازار باشیم. تقویم اقتصادی بسیار سبک است، بنابراین توجهات عمدتا بر روی تحولات اومیکرون و برنامه هزینه‌کرد بایدن است.

نگاهی گذرا به سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۲ ممکن است سالی با دو نیمه باشد، در نیمه اول شاهد عملکرد خوب در دلار باشیم، اما پس از آن ممکن است درخشش خود را از دست بدهد، زیرا کاهش تورم می‌تواند انتظارات در ایالات متحده را برای افزایش شدید نرخ بهره کاهش دهد، همچنین بهبود اقتصادی منطقه یورو در حال افزایش است. همچنین با کاهش نقدینگی از سیستم مالی جهانی، در کنار ارزشگذاری بالای دارایی‌ها، شاهد دوره‌ای با نوسانات بالا در دارایی‌های مالی باشیم.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته آخر دسامبر (۶ تا ۱۰ دی)

نرخ بازده اوراق 2 ساله نیوزلند منهای اوراق ژاپن در قیاس با نرخ NZDJPY

در طرف دیگر تفاوت نرخ‌های بهره به نفع ارزهایی مانند دلار کانادا و دلار نیوزلند است، دو ارزی که با افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی‌شان می‌توانند از معاملات حملی سود ببرند. با این حال، لحن ریسک می‌تواند با عدم افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو، همچنان مثبت بماند. اما ریسک‌های سیاسی را نباید از نظر دور داشت. با نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده و انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ممکن است شاهد بدتر شدن حال و هوای ریسک باشیم.

مراقب افت‌های سریع باشید

هفته پیش‌رو از نظر انتشار داده‌ها، هفته‌ای بسیار آرام است. با توجه به اینکه بسیاری از بازیگران بزرگ مانند بانک‌ها وارد تعطیلات آخر سال شده‌اند، حجم معاملات بسیار پایین خواهد بود.

از این رو، باید مراقب حرکت‌های سریع و عجیب و غریب در بازار بود. از جهش‌های ناگهانی بدون دلیل گرفته تا افت‌های شدید در صورت انتشار اخبار واقعی به خصوص در جلسه معاملاتی آسیا.

آخرین باری که چنین اتفاقی افتاد، ۳ ژانویه ۲۰۱۹ بود. در این زمان جفت‌های ین طی چند دقیقه شاهد حرکت‌های شدیدی بودند، چرا که آلگوریتم‌های معاملاتی نسبت به یک خبر درباره اپل واکنش بیش از حدی نشان دادند. هنگامی که ین شروع به حرکت کرد، الگوریتم‌های تکانه‌ای به صورت جداگانه حرکت را تقویت کردند.

بیشتر بخوانید: معامله گران الگوریتمی و معامله گران خرد: آیا می­‌توان با ربات های معامله گر رقابت کرد؟

یکی از استراتژی‌های مورد استفاده در چنین وضعیت‌هایی، تنظیم سفارش‌های لیمیت (Limit Orders) است که با قیمت‌های فعلی بازار فاصله زیادی دارند. در یک سناریوی ایده‌آل، سفارش در سطوح بسیار دلچسبی اجرا می‌شود و سپس بازار دوباره به حالت عادی باز می‌گردد.

تقویم سبک

همانطور که گفته شد، این هفته تعداد کمی داده منتشر خواهد شد که عمدتا متعلق به چین و ژاپن است. روز دوشنبه آمار خرده فروشی ژاپن برای ماه نوامبر و خلاصه نظرات اقتصادی بانک مرکزی این کشور منتشر می‌شود. آمار اشتغال و تولید صنعتی روز سه‌شنبه منتشر خواهد شد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته آخر دسامبر (۶ تا ۱۰ دی)

طبق معمول، ین به داده‌های اقتصادی یا نظرات بانک مرکزی واکنش نشان نمی‌دهد. این کشور به سختی از تورم منفی فرار کرده است و مطلقا هیچ انتظاری وجود ندارد که سال آینده نرخ بهره افزایش پیدا کند. از این رو، ریسک‌گریزی جهانی و سیاست‌های سایر بانک‌های مرکزی از جمله روش‌هایی است که ین را به حرکت در می‌آورد.

سپس در روز پنجشنبه، آمار مدعیان بیکاری آمریکا منتشر می‌شود. PMI رسمی چین برای ماه دسامبر نیز در روز جمعه منتشر خواهد شد. PMI چین اغلب می‌تواند برای ارزهای حساس به اقتصاد چین مانند دلار استرالیا مهم باشد. این اهمیت هنگامی که بدانیم چین با مشکلاتی در بخش املاک و کاهش رشد اقتصادی مواجه است، دوچندان خواهد شد.

به هر حال هفته آینده، احتمالا هفته بسیار آرامی خواهد بود. اما اگر اخبار واقعی مهم دریافت کنیم، تاثیر آن می‌تواند بیشتر از حد معمول باشد.

منبع: XM

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟