بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته اول نوامبر (9 آبان تا 13 آبان)

تحلیل بنیادی فارکس هفتگی

هفته پیش رو – افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و بانک مرکزی انگلیس پیش از انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی

یک هفته فوق العاده دیگر در راه است. فدرال ‌رزرو تقریباً مطمئن است که نرخ بهره را افزایش می‌دهد و این موضوع جروم پاول رئیس فدرال رزرو را در مرکز توجهات قرار می‌دهد، و حالا او باید بدون اینکه اشاره‌ای به چرخش در سیاست‌های فدرال رزرو کند، موضوع افزایش کمتر نرخ بهره را در ماه دسامبر مطرح کند. در همین حال، قبل از اینکه هفته با آخرین گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی به پایان برسد، تصمیمات بانک‌های مرکزی انگلستان و استرالیا برای پوند و دلار استرالیا بسیار مهم خواهند بود.

آیا به چرخش فدرال رزرو در سیاست‌هایش نزدیک شده‌ایم؟ بعید به نظر می‌رسد.

افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در روز چهارشنبه به طور کامل در بازارها تثبیت شده است، زیرا تورم به طرز نگران کننده‌ای بالا است و بازار کار هنوز هیچ آسیب جدی را متحمل نشده است.

با این وجود، فدرال رزرو دو دل شده است. نظرسنجی‌های تجاری، منحنی بازده و شاخص‌های مختلف دیگر هشدار می‌دهند که رکود نزدیک است. مقامات فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که ممکن است سرعت سیاست انقباضی خود را در ماه دسامبر کاهش دهند.

به هر حال، تاثیر سیاست پولی با تاخیرهای طولانی خود را نشان می‌دهد و تاثیر واقعی همه افزایش‌های نرخ بهره که قبلاً اعمال کرده‌اند تا سال آینده به طور کامل در داده‌های اقتصادی منعکس نخواهد شد. اعضای فدرال رزرو نگران هستند که اگر همینطور محکم بر روی دکمه افزایش نرخ بهره بزنند، ممکن است آسیب‌های غیرضروری به اقتصاد وارد شود.

شاخص تورمی مورد علاقه فدرال رزرو

روشن شدن چراغ اخطار شاخص تورمی مورد علاقه فدرال رزرو

از این رو، چالش این جلسه این خواهد بود که چگونه می‌توان در را برای افزایش کمتر نرخ بهره باز کرد بدون اینکه بازار فکر کند فدرال رزرو تسلیم شده است. زیرا این امر می‌تواند منجر به رالی در بازار سهام و افت شدید بازده اوراق قرضه شود که به تورم دامن بزند. انجام این کار دشوار خواهد بود و پاول احتمالاً تأکید می‌کند که نرخ بهره همچنان بالاتر خواهد رفت.

تعداد زیادی داده مهم در هفته آتی نیز منتشر خواهند شد که با نظرسنجیISM manufacturing  در روز سه‌شنبه آغاز می‌شود. سپس در روز چهارشنبه، گزارش مشاغل ADP منتشر می‌شود. گزارش خدمات ISM در روز پنجشنبه و گزارش رسمی اشتغال در روز جمعه نیز منتشر خواهند شد.

به نظر می‌رسد بازار کار سرانجام تاثیر منفی افزایش سریع نرخ بهره در ماه اکتبر را احساس کرده است. اقتصاددانان انتظار یک گزارش قوی اشتغال بخش غیرکشاورزی با رقم 200 هزار نفر را دارند، اما نشانه‌ها به ناامیدی اشاره دارند. نظرسنجی ترکیبی S&P Global نشان داد که در اشتغال انقباض خفیفی وجود دارد، در حالی که درخواست‌ها برای مزایای بیکاری در طول ماه افزایش یافته‌اند.

بازار کار ایالات متحده

بازار کار ایالات متحده در اشتغال کامل

در حالی که تصویر گسترده‌تر برای دلار آمریکا هنوز مثبت است، اما در این رالی امکان اصلاح قابل توجهی وجود دارد. فدرال رزرو در حال کاهش سرعت خود است، بازار در حال حاضر مملو از شرط‌‌‌بندی‌های طولانی مدت بر روی دلار آمریکا است و چشم‌انداز یورو پس از کاهش شدید قیمت انرژی در اروپا شروع به بهبود کرده است. در واقع، جفت ارز EURUSD این هفته خط روند نزولی مهمی را شکست و به این دیدگاه اعتبار بخشید.

بانک مرکزی انگلیس با احتیاط قدم برمیدارد

در بریتانیا، با روی کار آمدن ریشی سوناک به عنوان نخست وزیر، نظم در بازارهای فارکس و اوراق قرضه برقرار شد. به نظر می‌رسد که بحران بودجه دیگر کم رنگ شده است و به پوند اجازه می‌دهد تا با محرک‌های کلاسیک خود – سیاست پولی و سنتیمنت ریسک جهانی – هماهنگ شود.

مقامات بانک مرکزی انگلیس آخرین تصمیم خود را روز پنجشنبه اعلام خواهند کرد و بازارهای پولی به طور کامل افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را قیمت‌گذاری کرده‌اند. گمانه زنی‌ها برای یک حرکت بزرگتر اخیراً از بین رفت، زیرا بحران کسری بودجه آرام گرفت و سایر بانک‌های مرکزی موضع محتاطانه‌تری اتخاذ کردند.

با تثبیت مقدار افزایش نرخ بهره، واکنش بازار به صورتجلسه بانک مرکزی انگلیس، کنفرانس مطبوعاتی بیلی رئیس بانک مرکزی انگلیس و پیش‌بینی‌های اقتصادی بروز شده، خلاصه می‌شود.

رشد دستمزد واقعی

رشد دستمزد واقعی بریتانیا منفی است

از منظر مدیریت ریسک، اکنون زمان آن رسیده که بانک مرکزی انگلیس خودی نشان بدهد. تورم بالای 10 درصد است که نیاز به اقدامات سنگین دارد، اما بانک مرکزی از قبل انتظار دارد که رکود اقتصادی در این سه ماهه آغاز شود و آخرین نظرسنجی‌های تجاری نیز همین موضوع را تایید می‌کنند.

به این ترتیب، بانک مرکزی انگلیس ممکن است به طور کلی تمایل داشته باشد از لحن محتاطانه‌ای استفاده کند. هرگونه سیگنال حرکت‌های شوکه کننده و غیرمنتظره بیشتر می‌تواند باعث آسیب بیشتر به یک بازار اوراق قرضه بحران زده شود، که مطمئناً سیاست‌گذاران می‌خواهند از آن اجتناب کنند. اگر چنین شود، پوند ممکن است با انتنشار داده‌ها نزول پیدا کند.

فراتر از آن، سرنوشت پوند همچنان با سنتیمنت ریسک جهانی و عملکرد بازار سهام گره خورده است، همانطور که در تمام سال گذشته اینگونه بوده است.

سیل داده‌های منطقه یورو

در منطقه یورو، بازی از روز دوشنبه با انتشار اعداد تورم در ماه اکتبر و اولین برآورد رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم آغاز خواهد شد. آمار بیکاری در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

نظرسنجی‌های تجاری اروپایی به اقتصادی اشاره می‌کنند که در آستانه رکود است، اما اخیراً به دنبال کاهش شدید قیمت‌های انرژی، به نظر می‌رسد که زمستان دیگر آخرالزمان نخواهد بود.

نمودار قیمت گاز در اروپا

کاهش چشمگیر قیمت گاز در اروپا

با شروع همگرایی سیاست فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا ، چشم انداز یورو دیگر وحشتناک نیست. هنوز زود است که درباره تغییر روند صحبت کنیم، زیرا احتمالاً به آتش بس در اوکراین و روشن‌تر شدن آسمان اقتصادی در سطح جهان نیاز دارد، اما به نظر می‌رسد که یورو بدترین شرایط را پشت سر گذاشته است.

بانک مرکزی استرالیا و بازار کامودیتی

در استرالیا، بانک مرکزی جلسه خود را در روز سه‌شنبه به پایان می‌رساند و سرمایه‌گذاران انتظار افزایش محتاطانه 0.25 درصدی نرخ بهره را دارند. علیرغم شتاب شدید تورم، بانک مرکزی استرالیا نگران چشم‌انداز جهانی است و تاکید بیشتری بر کندی سریع رشد اقتصادی در چین که بزرگترین شریک تجاری استرالیا است، دارد.

بعید است که تصمیم بانک مرکزی استرالیا تغییر زیادی کند، دلار استرالیا اخیراً در کنار بازارهای سهام بهبود یافته است، البته این بهبود خیلی قانع کننده نبوده است. تا زمانی که چشم‌انداز چین تا این حد تیره و تار باقی بماند و بازار املاک در سقوط آزاد باشد، هرگونه رالی در دلار استرالیا ممکن است خفیف باقی بماند.

نمودار تورم استرالیا

افزایش شدید تورم در استرالیا

این یک داستان مشابه برای کشور همسایه یعنی نیوزلند است، اقتصادی که برای جذب صادرات کالاهای خود نیز به شدت به تقاضای چین متکی است. گزارش اشتغال نیوزیلند برای سه ماهه سوم روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

در چین، نظرسنجی‌های تجاری ماه اکتبر در آخر هفته منتشر خواهند شد. در حالی که آخرین گزارش رشد تولید ناخالص داخلی قوی بود، اما آمار بیکاری در حال افزایش است و یوان فرامرزی در حال سقوط است زیرا سرمایه‌گذاران خارجی به طور فزاینده‌ای نگران تداوم روندهای سیاسی، نظارتی و اقتصادی سال‌های اخیر در چین، هستند.

سرانجام در کانادا، گزارش مشاغل ماه اکتبر روز جمعه در مرکز توجهات قرار خواهد گرفت.

منبع: XM

 

«برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.»

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “تحلیل هفتگی فارکس در هفته اول نوامبر (9 آبان تا 13 آبان)
  1. بهروز گفت:

    دم شما گرم تحلیل جامعی بود
    همینطور با قدرت ادامه بدید👏

  2. حسین گفت:

    مثل همیشه عالی بود واقعا کمک کنندس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟