بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۶ تا ۲۰ اسفند: طلا یک گام تا ۲۰۰۰ دلار

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

سنتیمنت صعودی قوی می‌تواند قیمت طلا را به ۲۰۰۰ دلار برساند

طلا می‌تواند در هفته آینده به ۲۰۰۰ دلار برسد. این فلز گرانبها به دلیل جنگ مداوم روسیه علیه اوکراین که وارد هفته دوم خود شده است، سنتیمنت صعودی قابل توجهی کسب کرده است و تقاضای فوق‌ العاده‌ای برای طلا به عنوان دارایی امن ایجاد شده است.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، نشان می‌دهد که تمام تحلیلگران وال استریت که مورد بررسی قرار گرفتند، در هفته آینده نسبت به طلا دیدگاه صعودی دارند. اکثریت قدرتمندی از سرمایه‌گذاران خرد نیز انتظار دارند طلا در کوتاه مدت شاهد افزایش باشد.

  • شان لوسک، یکی از مدیران والش تریدینگ می گوید: « اگر طلا در این محیط با ریسک و عدم اطمینان بالا نتواند به ۲۰۰۰ دلار برسد، من نمی‌دانم کی می‌رسد.»
    لوسک گفت که ممکن است شاهد افزایش ۱۰ درصدی قیمت طلا نسبت به قیمت پایان سال ۲۰۲۱ باشیم. او افزود که در شرایط فعلی، هدف اولیه او برای قیمت طلا حدود ۲۰۱۰ دلار در هر اونس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تاثیر رویدادهای ژئوپلیتیک روسیه و اوکراین بر اونس جهانی طلا

این هفته ۱۴ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که تمام آنها انتظار افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت را داشتند.

در همین حال، ۱۰۱۳ رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت اخذ شد که از این تعداد ۷۱۴ نفر یا ۷۰ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، ۱۶۶ نفر یا ۱۶ درصد منتظر کاهش قیمت طلا و ۱۱۳ نفر یا ۱۳ درصد نیز سوگیری خنثی داشتند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۶ تا ۲۰ اسفند: طلا یک گام تا ۲۰۰۰ دلار

این سنتیمنت صعودی در حالی ایجاد شده است که طلا هفته را با افزایش قابل توجهی به پایان رساند. هر اونس طلا در هفته گذشته با افزایش بیش از ۴ درصدی به بالای ۱۹۷۰ دلار رسید. قیمتی که یک مقاومت کلیدی برای طلا محسوب می‌شود. تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که تقاضا برای دارایی امن که ناشی از درگیری فزاینده در اروپای شرقی است، بر روند قیمتی مسلط شده است و سرمایه‌گذاران داده‌های مثبت اقتصادی را نادیده می‌گیرند.

افزایش قیمت طلا پس از آنکه آمار اشتغال ایالات متحده در ماه فوریه نشان از افزایش ۶۷۸ هزار شغل داشت، همچنان ادامه یافت. در همین زمان، نرخ بیکاری ایالات متحده به ۳.۹ درصد کاهش یافته است.

  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis گفت:« با تمام اتفاقاتی که در جهان می‌گذرد، در این زمان تنها صعود طلا منطقی است. مهم نیست بنیادی باشد یا تکنیکال. این که شاخص دلار همچنان در حال تقویت است، قطعا هیچ معنایی ندارد. اکنون لحظه‌ای است که باید هرچیزی که برای درک بازارها از آن استفاده می‌کنیم از پنجره بیرون بیندازیم.»
  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management، گفت که علیرغم اینکه فدرال رزرو همچنان در جلسه دو هفته آینده خود قرار است نرخ بهره را افزایش دهد، نسبت به طلا در کوتاه مدت نظر صعودی دارد.

وی گفت: «تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه داشته باشد، طلا قوی خواهد بود. جنگ فعلاً سیاست‌های پولی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.»

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، گفت که سرمایه گذاران نباید بازار را تعقیب کنند. وی گفت:« اگرچه انتظار می‌رود قیمت‌ها در هفته آینده افزایش یابند، اما همچنان باید مراقب این سطوح بالا بود. سرمایه‌گذاران باید منتظر فرصت خرید باشند.»

او افزود که با توجه به گرمای بالای بازار طلا، ممکن است سرمایه‌گذاران بخواهند نگاهی به نقره بیندازند، چرا که در مقابل طلا عملکرد ضعیفی داشته است.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟