پیش بینی جدید موسسه HSBC: افت ۱۲ درصدی طلا در سال ۲۰۲۵

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طلا

قیمت طلا در اواسط ماه مه به بالاترین حد خود رسید که ناشی از خریدهای قوی صندوق‌های پوشش ریسک بود.

این افزایش به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی و همچنین افزایش عدم اطمینان اقتصادی صورت گرفته است. علاوه بر این، افزایش کسری‌های مالی باعث خرید قابل توجه طلا، عمدتاً در بازار فرابورس (OTC) شده است.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

تحلیلگران فلزات گرانبهای HSBC عقیده دارند که این جهش به بالاترین سطح با وجود نرخ‌های واقعی مثبت اتفاق افتاد.

به گفته آنها: «طلا از نظر تاریخی نسبت به نرخ‌های واقعی حساس است و در حالی که یک گسست قابل توجه در این رابطه وجود داشته است، ما انتظار داریم که نرخ‌های واقعی در پایان سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ بر طلا تأثیر بگذارد.»

اگرچه صندوق‌های قابل معامله (ETF) همچنان به جریان ورودی سرمایه خود ادامه می‌دهند، خریدهای قوی در بازار فرابورس و توسط سرمایه‌گذاران پول واقعی این روند را متعادل کرده است. موقعیت‌های خرید خالص در بورس کالای شیکاگو (CME) همچنان بالا است، اما تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند که ممکن است نسبت به سطوح فعلی افزایش قابل توجهی نداشته باشند.

آنها خاطرنشان کردند: “سنتیمنت بازار به وضوح صعودی است و در حالی که سیر صعودی کوتاه مدت هیچ نشانه‌ای از سستی نشان نمی‌دهد، ما فکر می‌کنیم که قیمت‌ها به تدریج بیش از حد افزایش می‌یابد.”

در همین راستا، HSBC پیش‌بینی میانگین قیمت طلا را به دلیل قدرت کوتاه‌مدت افزایش داده است، با این حال، این بانک انتظار کاهش احتمالی قیمت‌ها تا سه ماهه چهارم امسال یا تا سال ۲۰۲۵ را دارد.

به طور خاص، تحلیلگران پیش بینی میانگین قیمت طلا برای سال ۲۰۲۴ را از ۲۱۶۰ دلار در هر اونس به ۲۳۰۵ دلار در هر اونس افزایش داده‌اند. با این حال، برآوردهای سال ۲۰۲۵ آن‌ها اکنون از ۲۱۰۵ دلار در هر اونس به ۱۹۸۰ دلار در هر اونس کاهش یافته است که به معنای کاهش ۱۲ درصدی نسبت به سطوح فعلی است.

تحلیلگران انتظار دارند که قیمت طلا در سال ۲۰۲۶ افزایش یابد و میانگین قیمت طلا در آن سال از ۱۸۸۰ دلار در هر اونس به ۲۰۲۵ دلار در هر اونس افزایش یافته است.

با نگاهی به آینده، پیش‌بینی بلندمدت HSBC برای طلا اکنون به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس می‌رسد که نسبت به ۱۷۰۰ دلار قبلی افزایش یافته است.

از نظر پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال، این بانک اعلام کرد پیش‌بینی‌های آن در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به ترتیب ۲۲۱۰ دلار در هر اونس و ۲۰۷۵ دلار در هر اونس است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید