طلا سقف تاریخی جدیدی ثبت کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رشد طلا

قیمت طلا در جلسه معاملاتی آسیا در روز سه‌شنبه افزایش یافت چرا که احتمال این که کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو از ماه سپتامبر آغاز شود، افزایش یافته است.

اما افزایش قیمت طلا به دلیل تاب آوری دلار محدود شد، زیرا این گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه دونالد ترامپ برای دور دوم ریاست جمهوری پیروز می‌شود، ارزش دلار را تقویت کرده است.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

به دنبال قرائت‌های ضعیف تورم و سیگنال‌های تا حدی داویش از سوی بانک مرکزی آمریکا، رشد اخیر فلز زرد تقویت شد. همچنین شرط بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو تا ماه سپتامبر کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد، بیشتر شده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز دوشنبه اعلام کرد که بانک اطمینان بیشتری به کاهش تورم پیدا کرده است. در حالی که او مستقیماً کاهش نرخ بهره را اعلام نکرد، بازارها نظرات او را به این معنی دانستند که کاهش نرخ بهره نزدیک است.

طبق گزارش CME Fedwatch، معامله گران کاملاً انتظارات مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را قیمت گذاری کردند و اکنون با احتمال تقریباً ۹۰ درصدی کاهش ۲۵ نقطه پایه‌ای نرخ بهره را قیمت گذاری می‌کنند.

روز سه شنبه، بهبود ارزش دلار رشد طلا را کمی متوقف کرد، به خصوص که دلار آمریکا از پایین ترین سطح یک ماهه خود در این هفته بازگشتی داشت.

دلار عمدتاً با افزایش گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه ترامپ برای دور دوم ریاست جمهوری انتخاب خواهد شد، حمایت شد. این در حالی رخ می‌دهد که به نظر می‌رسید یک سوء قصد نافرجام علیه رئیس‌جمهور سابق به شدت محبوبیت او را افزایش داده و او در رقابت‌های ریاست‌جمهوری از جو بایدن پیشی گرفته است.

انتظار می‌رود ترامپ سیاست‌های تجاری حمایت گرایانه‌تری را اعمال کند که به طور بالقوه می‌تواند تورم را افزایش دهد و از دلار حمایت کند.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس ثابت بود چرا که چشم انداز فلز قرمز به دلیل نگرانی‌های فزاینده در مورد چین تیره شده است.

معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷۹۵.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با ۰.۲ درصد افزایش به ۴.۵۲۱ دلار در هر پوند رسید.

داده‌های تولید ناخالص داخلی ضعیف‌تر از حد انتظار از چین تردیدهایی را در مورد بهبود اقتصادی در این کشور ایجاد می‌کند که می‌تواند نوید بدی برای تقاضای مس باشد.

علاوه بر این، ریاست‌جمهوری ترامپ می‌تواند چالش‌های تجاری بیشتری را برای چین ایجاد کند و اقتصاد این کشور را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید