درخشش طلا با توجه به چشم‌انداز بانک مرکزی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

درخشش طلا با توجه به چشم‌انداز بانک مرکزی
(رویترز) – قیمت طلا در روز پنجشنبه افزایش یافت. با افزایش پیش‌بینی احتمال کاهش نرخ بهره ایالات‌متحده در ماه سپتامبر، تقاضا برای طلا افزایش یافت و با رکوردی که در روز معاملاتی قبل ثبت شده بود، چندان فاصله ندارد.

هر اونس طلا تا ساعت ۰۲:۱۸ به‌وقت گرینویچ با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴۶۱.۲۷ دلار رسید. قیمت طلا در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود یعنی ۲۴۸۳.۶۰ دلار رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴۶۵ دلار رسید.

رایان مک اینتایر، مدیر ارشد پورتفولیوی در Sprott Asset Management، گفت که کاهش نرخ‌ بهره و انتخابات ایالات‌متحده دو عامل فوری هستند که احتمالاً طلا را به بیش از ۲۵۰۰ دلار سوق می‌دهند؛ زیرا طلا از عدم اطمینان اقتصادی و ژئوپلیتیکی سود می‌برد.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

✔️  برای پیگیری تحلیل روزانه طلا، صفحه تحلیل اونس طلا در فارکس را دنبال کنید.

به نظر می‌رسد ذخایر طلا در ETFها (صندوق‌های قابل‌معامله در بورس) در ماه مه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است و اکنون دوباره شروع به افزایش کرده است. ممکن است موج جدیدی از تقاضا برای طلا از طریق این کانال (صندوق‌های ETF) به‌خصوص از طرف مشاوران و مؤسسات مالی صورت گیرد.

کاهش نرخ بهره جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد

کریستوفر والر، عضو  فدرال رزرو و جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، هر دو نزدیک‌شدن به سمت سیاست پولی تسهیلی (انبساطی) اشاره کردند. توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که سرعت‌کاهش تورم «بسیار دلگرم‌کننده» است.

بر اساس گزارش FedWatch Tool، بازارها انتظار دارند در نشست سپتامبر فدرال رزرو ۲۵ نقطه پایه نرخ بهره را کاهش دهد.

نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی ایالات‌متحده از اواخر ماه مه تا اوایل ژوئیه با سرعت کم تا متوسط گسترش‌یافته است و شرکت‌ها انتظار رشد آهسته‌تری در پیشرو دارند.

سیتی ریسرچ گفت: طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده، صرف‌نظر از این که چه کسی در انتخابات (ایالات‌متحده) پیروز می‌شود، شاهد افزایش قیمت طلا به ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار و نقره به ۳۸ دلار خواهیم بود.

سرمایه‌گذاران ممکن است بخواهند با توجه‌به جنگ تجاری بالقوه جهانی، به‌ویژه بین ایالات‌متحده و چین که می‌تواند فلزات گران‌بها را تقویت کند، از قرارگرفتن در معرض ریسک بازار سهام و ارز از خود محافظت کنند.

نقره اسپات با ۰.۲ درصد افزایش به ۳۰.۳۵ دلار رسید. پلاتین در ۹۹۴.۸۱ دلار ثابت مانده است و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۵۵.۷۷ دلار رسیده است.

منبع: metalsdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید