ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آیا تغییر در نامزد انتخابات، می‌تواند روند قیمت دلار را تحت تأثیر قرار دهد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟

مقدمه: سقوط داده خدمات ISM باعث شد تا دلار در تعطیلات روز استقلال ایالات‌متحده ضعیف شود و گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد که کاملاً هریس جایگزین جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده می‌شود. در اروپا، اسپردهای اوراق‌قرضه اتحادیه اروپا در حال کاهش است و انتخابات بریتانیا ممکن است تأثیر بازار بسیار کمی بر بازارها داشته باشد.

 

دلار آمریکا: ISM به دلار در روز استقلال ضربه می‌زند

تخفیف پرارپ

سقوط شاخص خدمات ISM دیروز باعث ضعف دلار شد. ارزی که تیم ING شرایط آن را برای صعود در تابستان امسال بهتر می‌داند – کرون نروژ – بیش از هریک از همتایان خود در گروه ده (G10) افزایش یافت. افزایش ارزش سهام و محیط ریسک‌پذیری برای فارکس باعث شد تا ین در پایان جلسه معاملاتی دیروز علی‌رغم کاهش دلار ضعیف شود.

نگاهی دقیق‌تر به داده ISM تصویر نگران‌کننده‌ای را برای فعالیت ایالات‌متحده ترسیم می‌کند. این شاخص به کمترین میزان در چهار سال گذشته (۴۸.۸) رسیده است. سفارش‌های جدید از ۵۴.۱ به ۴۷.۳، فعالیت تجاری از ۶۱.۲ به ۴۹.۶ سقوط کرد و اشتغال از ۴۷.۱ به ۴۶.۱ کاهش یافت. با توجه به داده‌های بالا به کاهش ۱۷۵ هزارنفری در داده حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) می‌رسیم؛ در حالی که اجماع ۱۹۰ هزار نفر است. اخبار مربوط به تورم نیز منفی بود؛ زیرا قیمت‌های پرداختی از ۵۸.۱ به ۵۶.۳ کاهش یافت.

بااین‌حال، شرط‌بندی‌های بازار برای تسهیل فدرال رزرو افزایش چشمگیری نداشت که این نیز عملکرد ضعیف ین را توضیح می‌دهد. درحالی‌که انتظارات برای کاهش ماه سپتامبر به ۲۰ نقطه پایه افزایش‌یافته است، کاهش کل نرخ بهره تا پایان سال زیر ۵۰ نقطه پایه است. ما گمان می‌کنیم که برخی از این عدم تمایل به کاهش بیشتر قیمت‌ها به دلیل افزایش شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است. در اینجا فرض بر این است که سیاست‌های حمایت‌گرانه و کاهش مالیات ترامپ می‌تواند روند تسهیل فدرال رزرو را کاهش دهد.

ایکس چیف

امروز تعطیلات ملی ایالات‌متحده است. بازارهای مالی بسته هستند، حجم معاملات کاهش خواهد یافت و همچنین خبری از انتشار داده‌ها یا سخنرانان فدرال رزرو نیست. همچنین در روز تعطیل ایالات‌متحده ممکن است خبر مهمی درباره‌ی جایگزینی بایدن برای انتخابات رایست جمهوری نداشته باشیم. آخرین گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با توجه‌به فشار زیاد از درون حزب دموکرات، کناره‌گیری می‌کند؛ اگرچه او پس از جلسه اضطراری دیروز در کاخ سفید از حمایت فرمانداران کلیدی دموکرات برخوردار شد. گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، بیشترین احتمال را دارد که جای او را بگیرد. گزینه دوم گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا است.

مطابق نظرسنجی‌های اخیر، کامالا هریس از بین اعضای حزب دموکرات در ایالت‌های تعیین‌کننده، بیشترین حمایت را دارد. اما در همین حال احتمالاً در رای‌گیری درون حزبی کامالا هریس با مشکلاتی روبه‌رو است. اگر تأیید شود که بایدن کناره‌گیری کرده است، دلار ممکن است کمی ضعیف‌تر معامله شود؛ زیرا بازارها ممکن است به این نتیجه برسند که دموکرات‌ها اگر این اقدام به تقویت شانس‌های‌شان در ماه نوامبر منجر نمی‌شد، تلاشی برای تغییر نامزد نمی‌کردند. بااین‌حال تا زمان انتشار دوره جدیدی از نظرسنجی‌های ریاست‌جمهوری (اکنون ترامپ با ۴۹%-۴۳% از بایدن جلو است.) با نامزد دموکرات جدید، مشکوکیم که بازارها تمایل داشته‌باشند به‌طور معنادار از خرید دلار بر اساس شرط‌های موجود بر پیروزی ترامپ کاسته شود.

درمجموع، انتظار داشتیم که دلار در نیمه دوم هفته تحت تأثیر داده‌های کلان ایالات‌متحده تضعیف شود و پس از کاهش ISM، فردا با انتشار داده شاخص NFP ژوئن، شاهد کاهش بیشتر دلار خواهیم بود. افزایش شرط‌بندی روی ریسک سیاسی ترامپ و اتحادیه اروپا می‌تواند منجر به نزول دلار فقط در کوتاه‌مدت شود. اما تأثیر فوری داده‌های ایالات‌متحده باید در حال حاضر قابل‌توجه باشد.

آیا تغییر در نامزد انتخابات، می‌تواند روند قیمت دلار را تحت تأثیر قرار دهد؟

یورو: مراقب خوش‌بینی اوراق‌قرضه فرانسه باشید

پیامی که مقامات بانک مرکزی اروپا از سینترا ارسال کردند، پیامی حاوی صبر بود. واضح است که هیچ فشاری برای کاهش متوالی نرخ بهره با توجه به کاهش تورم وجود ندارند. در مورد آشفتگی اخیر بازار اوراق‌قرضه به نظر می‌رسد، رویکرد انتظار و اقدامی نکردن نسبت به مداخله کلامی ترجیح داده می‌شود.

انتظارات بازار برای تسهیل بانک مرکزی اروپا (۴۰ نقطه پایه در پایان سال) توسط برخی از سخنرانان که آشکارا در مورد شانس کاهش بیشتر نرخ بهره بحث می‌کردند، به‌طور ضمنی تایید شد. احتمال خوبی وجود دارد که این انتظارات در طول ماه ژوئیه کاملاً ثابت باقی بمانند، به این معنی که عامل سیاست واقعاً نباید محرک اصلی برای EURUSD باشد.

تحولات در ایالات‌متحده برای این جفت‌ارز بسیار مهم است. ما (تیم ING) در این هفته بر اساس داده‌های ضعیف ایالات‌متحده برای حرکت به سمت ۱.۰۸۰۰ استدلال کرده بودیم اما بپذیریم که با توجه‌به داده خدمات ISM بسیار پایین، این حرکت قبل از انتظارات ما انجام شد. با توجه‌به عدم اطمینان در مورد سیاست فرانسه و افزایش ریسک انتخاب مجدد ترامپ، ما تا حدودی تردید داریم که بازارها با معاملات EURUSD به سمت ۱.۰۹ راحت باشند.

آیا تغییر در نامزد انتخابات، می‌تواند روند قیمت دلار را تحت تأثیر قرار دهد؟

در فرانسه، انقباض قابل‌توجهی در اسپرد ۱۰ ساله اوراق‌قرضه وجود داشته است که دیروز از اوج ۸۲ نقطه پایه در اواخر ژوئن به ۶۶ نقطه پایه رسید. محرک اصلی این کاهش این خبر بود که تعداد زیادی از نامزدهای میانه‌رو و چپ برای جلوگیری از افزایش قدرت حزب راست‌گرای مارین لوپن یعنی رالی ملی انصراف داده‌اند. این شانس یک پارلمان بدون اکثریت مطلق را افزایش می‌دهد که به نظر می‌رسد نتیجه مطلوب‌تری برای بازارها باشد؛ زیرا شانس مانورهای هزینه‌های تهاجمی را در فرانسه محدود می‌کند. تیم نرخ بهره ING همچنان خواستار افزایش ساختاری اسپرد فرانسه است و ما انتظار داریم که در طول تابستان بر یورو تأثیر بگذارد.

پوند: تأثیر انتخابات باید محدود شود

بریتانیاها امروز در انتخابات عمومی خود شرکت می‌کند. آخرین نظرسنجی‌ها تأیید کردند که اپوزیسیون حزب کارگر حدود ۲۰ درصد نسبت به حزب محافظه‌کار برتری دارد و پیش‌بینی می‌شود که حوالی ۴۳۱ صندلی از ۶۵۰ صندلی مجلس را به دست آورد. انتظار می‌رود که اولین تأثیر بر روی بازارها ساعت ۱۰:۰۰ شب به‌وقت بریتانیا (۱۱:۰۰ شب به‌وقت مرکزی اروپا) زمانی که نظرسنجی‌های توسط سه شبکه تلویزیون بزرگ کشور انتشار یابد. به‌طورکلی باور دارند که نظرسنجی‌ها توانایی پیش‌بینی بسیار خوبی برای نتیجه نهایی در انگلستان دارند. در پنج انتخابات گذشته، آن‌ها با میانگین اشتباهاتی حدود چهار صندلی، ترکیب مجلس را پیش‌بینی کردند.

به نظر ریسک خاصی از طرف انتخابات امروز وجود نخواهد داشت. نه‌تنها ازآنجایی‌که نظرسنجی‌ها قاطعانه اظهار داشته‌اند که حزب کارگر باید اکثریت را به دست آورد بلکه همچنین به نظر نمی‌رسد تغییر در دولت بر روی مسیر سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان تأثیر بگذارد. این تغییر در دولت فعلی تأثیر واقعی در سیاست‌ها ندارد، با توجه‌به اکثریت پیش‌بینی شده قوی برای حزب کارگر اما ممکن است منجر به برخی نگرانی‌ها برای آینده در طولانی‌مدت شود.

درمجموع، تیم ING انتظار ندارد که دیدگاه خود را در مورد پوند پس از نتیجه انتخابات تغییر دهد. ما (تیم ING) همچنان انتظار داریم کاهش نرخ بهره زیاد از طرف بانک مرکزی انگلستان  باعث ضعف پوند شود.

منبع: ING

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی