سوءاستفاده از گزارش اشتغال غیر کشاورزی ایالات‌متحده

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سوءاستفاده از گزارش اشتغال غیر کشاورزی ایالات‌متحده
به گفته کریستوفر لوئیس، تحلیلگر بازار در FX Empire، اگر قیمت طلا و نقره به دنبال انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی امروز کاهش یابد، معامله‌گران باید آن را به‌عنوان یک فرصت خرید تلقی کنند.

لوئیس گفت: «بازار طلا در طول جلسه پنج‌شنبه بسیار آرام بود اما باتوجه‌به این که روز استقلال در ایالات‌متحده بود، نباید غافلگیرکننده باشد، بازار آتی معاملات بسیار محدودی داشت. بااین‌وجود، می‌توانیم به نمودار نگاه کنیم و ببینیم که گرایش در حال حاضر به کدام سمت است ما آن را به سمت بالا پیش‌بینی می‌کنیم.»

لوئیس خاطرنشان کرد که گزارش اشتغال صبح جمعه تأثیر زیادی بر قیمت طلا در آینده خواهد داشت. او گفت: «به همین دلیل، رک‌وپوست‌کنده، چیزی که من به آن امیدوار هستم این است که ما نوعی کاهش شدید را در قیمت طلا پیش‌بینی می‌کنیم و این یک فرصت برای خرید طلا است. من فکر می‌کنم میل برای صعود طلا در آینده قابل‌پیش‌بینی است؛ زیرا صادقانه بگویم، چیزهای زیادی به نفع طلا وجود دارد.»

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

✔️  برای پیگیری تحلیل روزانه طلا، صفحه تحلیل اونس طلا در فارکس را دنبال کنید.

لوئیس گفت: اولین مورد این است که بانک‌های مرکزی بزرگ، روسیه، چین، هند و همچنین مجموعه‌ای از بانک‌های مرکزی دیگر همگی در حال خرید طلا هستند. غرب، به‌ویژه ایالات‌متحده، مقادیر زیادی پول قرض می‌کند و این در نهایت دلار را پایین می‌آورد؛ بنابراین طلا در بلندمدت افزایش می‌یابد. مطمئناً ریسک ژئوپلیتیکی زیادی هم وجود دارد.

او افزود: «دلیل دیگر که می‌توانم کاملاً صادقانه بگویم، این واقعیت است که ما در یک‌روند صعودی هستیم.»

لوئیس گفت که بازار طلا چندین ماه است که صعودی است و ما در نهایت به دنبال رسیدن به سطح ۲۴۰۰ دلار خواهیم بود و سپس شاید به بالاتر از آن برسیم.

او گفت: «بازگشت به میانگین متحرک ۵۰ روزه یا بهتر است بگوییم، سطح ۲۳۰۰ دلار تا آنجایی که من پیش‌بینی می‌کنم، نقطه ورود بسیار خوبی خواهد بود. من هیچ علاقه‌ای به فروش طلا ندارم و در این برهه از زمان، حتی اگر ضرر کردم، فقط به دنبال خرید آن در سطوح پایین‌تر هستم.»
سوءاستفاده از گزارش اشتغال غیر کشاورزی ایالات‌متحده

لوئیس در مورد نقره می‌گوید که فلز خاکستری در طول معاملات پنجشنبه بالا و پایین شده است؛ اما او به دلیل نقدینگی پایین تعطیلات ایالات‌متحده، چندان این حرکات را مهم نمی‌داند. او گفت که عملکرد نقره پس از گزارش پرداخت حقوق و دستمزد غیرکشاورزی همان چیزی است که طلا انجام خواهد داد و امیدوار است که نقره هم به پایین نزول کند تا موقعیت معاملاتی فراهم شود.

او گفت: [ما] می‌توانیم ازاینجا خارج شویم اما من فکر می‌کنم که این یک فرصت خرید است. سطح ۳۰ دلار اولین سطح حمایتی خواهد بود اما در زیر آن ما میانگین متحرک ۵۰ روزه را داریم که نزدیک به ۲۹.۲۵ دلار است.

لوئیس گفت: «من فکر می‌کنم شرایطی دارید که در آن‌همه چیز به دلار آمریکا و واکنش به تعداد اشتغال بستگی دارد. اگر تعداد اشتغال قوی‌تر از حد پیش‌بینی‌شده باشد، می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کند و به‌خوبی در نقره، حداقل به‌طور موقت، مؤثر باشد.»

وال‌استریت، به‌ویژه پس از کنفرانس مطبوعاتی دیروز با جروم پاول، کاملاً متقاعد شده است که کاهش نرخ بهره درراه است؛ بنابراین آن‌هابه افزایش قیمت کامودیتی‌ها امیدوار هستند.

لوئیس گفت مهم است که بدانیم دلار تا حد زیادی در کوتاه‌مدت عملکرد قیمت نقره را هدایت خواهد کرد.

او گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ‌چیز جادویی در این بازار به‌جز قیمت دلار آمریکا وجود داشته باشد؛ بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم. فکر نمی‌کنم در روز جمعه نقره به زیر ۲۸.۵۰ دلار سقوط کند. این بازار واقعاً می‌تواند شروع به فروپاشی کند. اما من فکر می‌کنم که ما به‌احتمال زیاد در چند هفته آینده شاهد به چالش کشیدن ۳۲ دلار در نقره خواهیم بود.»
سوءاستفاده از گزارش اشتغال غیر کشاورزی ایالات‌متحده

منبع: kitco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید