دلار در میان نقطه عطف بازار کار و انتخابات به چه سمت خواهد رفت؟!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟

مقدمه: نظرسنجی اشتغال ISM به کاهش  در گزارش حقوق و دستمزد غیر کشاورزی (NFP) اشاره می‌کند. با توجه‌به اجماع نسبتاً خوش‌بینانه ۱۹۰ هزارنفری، پیش‌بینی برخی ریسک‌های نزولی می‌شود. امروز می‌تواند نقطه عطفی در بازار کار باشد که مری دالی، عضو فدرال رزرو قبلاً به آن اشاره کرده است. امروز همچنین می‌تواند شرط‌بندی‌ها در مورد نرخ بهره را تغییر بدهد. در جاهای دیگر، پوند با پیروزی قاطع حزب کارگر در انتخابات عمومی واکنش خاصی نداشت.

دلار آمریکا: فضایی برای ناامیدی از حقوق و دستمزد

دوره مستر کلاس طلا

مشاهده رایگان دوره آموزشی طلا

قسمت 1 تا 3 دوره مستر کلاس طلا، جامع‌ترین و کامل‌ترین دوره آموزشی طلا را از طریق لینک زیر مشاهده کنید

قبل از این که افراد جایگزین احتمالی برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ایالات‌متحده دوباره در کانون توجه قرار گیرد. تمرکز بازار بر اولین بخش از مهم‌ترین داده‌های ایالات‌متحده در ماه ژوئن خواهد بود.

گزارش NFP ایالات‌متحده عدد اجماع را ۱۹۰ هزار برآورد کرده است، این داده پس از انتشار داده بسیار قوی ۲۷۲ هزار در ماه مه منتشر می‌شود. ما (تیم تحلیل ING) فکر می‌کنیم که ریسک‌ها امروز پس از افت شدید در داده شاخص خدمات ISM، به سمت انتشار ضعیف‌تر داده NFP منحرف شده‌اند. بااین‌حال برای مشاهده قیمت‌گذاری مجدد انتظارات نرخ بهره فدرال رزرو به سمت پایین‌تر، ممکن است نیاز داشته‌باشیم که گزارش NFP به زیر ۱۵۰ هزار کاهش یابد. با توجه‌به دات‌پلات فدرال‌رزرو در ژوئن و افزایش احتمال پیروزی ترامپ در نوامبر می‌توانند وزنه‌های تعادلی در برابر این داده‌ باشند.

دریافت رایگان سیگنال فارکس

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

در طول ماه‌های تابستان، انتظار داریم شاهد شواهدی باشیم که بازار کار ایالات‌متحده در نقطه عطف نشان دهد. برخی از اعضای فدرال رزرو مانند مری دالی قبلا به این موضوع اشاره کرده‌اند.پس از اظهارات اخیر پاول مبنی بر این که فدرال رزرو اذعان می‌کند که ممکن است داده واقعی را بیش‌ازحد تخمین بزنند. اگر امروز شاهد بازنگری‌های بزرگ در داده‌های آوریل – مه باشیم، این روایت ممکن است جذابیت بیشتری پیدا کند.
دلار در میان نقطه عطف بازار کار و انتخابات به چه سمت خواهد رفت؟!

امروز پیش‌بینی ریسک نزول برای دلار داریم و انتظار داریم که شاخص دلار به زیر ۱۰۵.۰ حرکت کند. قیمت‌گذاری داویش قابل‌توجه، در شرط‌گذاری نرخ بهره فدرال رزرو ممکن است کمی به ین کمک کند؛ اگرچه همچنان ارزهای بتا مانند کرون نروژ و دلار استرالیا و نیوزلند به‌عنوان بهترین ارزهای گروه ده (G10) می‌توانند رشد خوبی با توجه به داده‌های کلان اقتصاد ایالات‌متحده داشته باشند.

یورو: مخالفت با کاهش نرخ بهره

صورت‌جلسه ماه ژوئن بانک مرکزی اروپا که دیروز منتشر شد، نشان داد که برخی از اعضا با کاهش نرخ‌ بهره موافق نیستند. به‌طور آشکاری واضح است که حرکت ژوئن به‌جای یک تصمیم قوی برای شروع یک چرخه تسهیل، نتیجه یک سری تعهدات قبلی بود. درواقع، صورت‌جلسه‌ وابستگی به داده‌ها را در این مرحله تأیید می‌کند. به ویژه با تمرکز ویژه  بر روی دستمزدها که چسبندگی آن باعث می‌شود که بسیاری از اعضای بانک مرکزی اروپا در هنگام بحث در مورد تسهیل بیشتر محتاط باشند.

در همان زمان، به نظر می‌رسد که اعتماد زیادی از سوی اعضای بانک مرکزی اروپا به‌پیش‌بینی‌های شورای حاکم وجود دارد. این پیش‌بینی‌ها نسبت به کاهش تورم تا پایان سال ۲۰۲۵ نسبتاً خوش‌بینانه باقی می‌مانند و از نظر ما(تیم تحلیل ING) دو کاهش دیگر نرخ‌ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در سال جاری را توجیه می‌کنند. قیمت‌گذاری در بازار کمتر از این مقدار است و ۳۸ نقطه پایه است.

امروز هیچ داده اقتصادی محرک بازار در منطقه یورو وجود ندارد و EURUSD تحت تأثیر رویدادهای ایالات‌متحده خواهد بود. ما در پشت پتانسیل انتشار ضعیف گزارش NFP ایالات‌متحده، فضای صعودی برای این جفت‌ارز را پیش‌بینی می‌کنیم. درحالی‌که EURUSD ممکن است امروز به نیمه بالایی محدوده ۱.۰۸/۱.۰۹ حرکت کند، ما فکر می‌کنیم که ریسک بلندمدت افزایش مجدد اسپرد اوراق‌قرضه فرانسه پس از انتخابات دور دوم یکشنبه وجود دارد؛ این موضوع می‌تواند روند صعودی این جفت‌ارز را همچنان محدود خواهد بود.

دلار در میان نقطه عطف بازار کار و انتخابات به چه سمت خواهد رفت؟!

پوند انگلستان: بر اساس نتایج اولیه، حزب کارگر پیروزی بزرگی در پارلمان به دست آورده است. این حزب که به رهبری کایر استارمر است احتمالاً حدود ۴۱۰ از ۶۵۰ کرسی پارلمان را به دست آورده، حزب محافظه‌کارها به نظر می‌رسد ۲۴۷ کرسی انتخابات قبلی را ازدست‌داده و فقط ۱۱۸ کرسی برای آن‌ها باقی‌مانده است. دموکرات‌های لیبرال نیز حدود ۷۰ کرسی به دست خواهند آورد. این نتایج از نظرسنجی‌های پیش از انتخابات پیشی گرفته است؛ اما از نظر سیاسی به دلیل غالب بودن اکثریت تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

در طول شب و صبح امروز، ارزش پوند بریتانیا بسیار تغییر نکرد که نشان‌دهنده این است که پیش‌بینی برتری حزب کارگر کاملاً در بازار قیمت‌گذاری شده است. ما نگاهی به اولین چالش‌هایی که دولت جدید با آن رو‌به‌رو خواهد شد، انداخته‌ایم. با تغییرات کوچک در قوانین مالی و تنظیمات مالیاتی اندک، ما اعتقاد داریم که نخست‌وزیر جدید می‌تواند از کاهش هزینه‌ها جلوگیری کند. بااین‌حال، جلوگیری از افزایش مالیات در آینده سخت خواهد بود.

اما آنچه بیشتر برای پوند مهم است، تبعات آن برای سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان است و در حال حاضر تبعاتی وجود ندارد. اعضای بانک انگلستان باید پس از یک دوره سکوت پیش از انتخابات دوباره شروع به صحبت کنند. نظر ما این است که کاهش اول نرخ بهره در ماه اوت انجام خواهد شد و دو کاهش نرخ بهره دیگر در سال ۲۰۲۴ به دنبال آن صورت خواهد گرفت. همسو با این موضوع، ما انتظار داریم که استرلینگ در ماه‌های تابستان ضعیف شود.
دلار در میان نقطه عطف بازار کار و انتخابات به چه سمت خواهد رفت؟!

منبع: ING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید