آیا دنیا باید حباب فلزات گران‌بها را قبول کند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا دنیا باید حباب فلزات گران‌بها را قبول کند؟

مقدمه: طلا همچنان در یک محدوده به معاملات خود ادامه می‌دهد و بین مقاومت ۲۴۰۰ دلار و حمایت ۲۳۰۰ دلار در هر اونس گیر کرده‌است. درحالی‌که سیاست پولی فدرال رزرو همچنان هاوکیش است و سرمایه‌گذاران را از طلا دور نگه می‌دارد و ریسک نزول طلا وجود داد. یک تحلیلگر بازار همچنان به چشم‌انداز صعودی طلا اشاره می‌کند.

 

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

در مصاحبه با کیتکو نیوز در اواسط ژوئن، دیوید بردی، تحلیلگر مستقل و نویسنده گفت: کاهش قیمت طلا و نقره در تابستان فرصت‌های خرید استراتژیک را ایجاد می‌کند و روند صعودی همچنان ادامه دارد.

با نگاهی به عملکرد تکنیکال قیمت طلا، بردی گفت: «قیمت طلا بین ۲۲۸۰ تا ۲۲۵۰ دلار در هر اونس کاهش می‌یابد.» وی افزود: «در چشم‌انداز بلندمدت، این یک دوره تثبیت است و یک اصلاح جزئی کوتاه‌مدت در یک‌روند صعودی بزرگ‌تر است.»

✔️  برای پیگیری تحلیل روزانه طلا، صفحه تحلیل اونس طلا در فارکس را دنبال کنید.

بااین‌حال، بردی به‌جای تلاش برای رسیدن به پایین‌ترین سطح برای ورود کردن به معامله، گفت: «سرمایه‌گذاران باید سطح قیمتی را پیداکنند که با آن راحت هستند و از نوسانات فعلی استفاده کنند.»

او گفت: «من به دنبال اهداف ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار برای طلا هستم؛ تا قبل از رسیدن به این اهداف در صورتی که نشانه‌های اصلاح قوی مشاهده نکنم از معاملاتم خارج نخواهم شد. ما در یک رالی بزرگ صعودی هستیم و پتانسیل سودهای بالقوه را پیش‌بینی می‌کنم. ریسک – ریوارد در این معاملات به نفع شماست؛ اما نکته کلیدی این است که باید صبور باشید و اجازه دهید معاملات شما به نتیجه برسد.»

بردی اضافه کرد که ۳۰۰۰ دلار تنها یک هدف در اواسط رالی صعودی است که بعد از آن امکان اصلاح قیمتی بسیار شدید وجود دارد. قیمت‌ها در بلندمدت به ۵۰۰۰ دلار و احتمالاً حتی ۱۰۰۰۰ دلار در هر اونس می‌رسد.

او گفت: «این شروع یک حباب در فلزات گران‌بها است. این برای یک یا دو دهه یا شاید بیشتر ادامه خواهد داشت؛ زیرا اعتماد به پول فیات در حال از بین‌رفتن است.»

در دنیایی که غرق در بدهی است، طلا و نقره تنها ذخیره باارزش هستند. در حال حاضر، بدهی ایالات‌متحده ۳۴ تریلیون دلار است و بسیاری از اقتصاددانان، ازجمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفته‌اند که این بدهی در مسیر ناپایداری بیشتر است.

دو هفته پیش، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که بدهی‌های دولت آمریکا ریسک زیادی برای اقتصاد جهانی ایجاد می‌کند. بردی: «این بحران رو به‌ رشد، اعتماد به دلار آمریکا را از بین می‌برد؛ زیرا کشورها تجارت خود را با ارزهای دیگر آغاز می‌کنند.»

وی خاطرنشان کرد که عربستان سعودی نفت را منحصراً به دلار آمریکا معامله نمی‌کند. چین در یک سال و نیم گذشته با برنامه خرید طلا خبرساز شده است، بردی گفت: «این روند خیلی زودتر شروع شده است.»

وی خاطرنشان کرد که یک دهه پیش، آلمان یکی از اولین بانک‌های مرکزی بزرگ بود که بخشی از طلای خود را از لندن و نیویورک به کشور خود بازگرداند. از آن زمان به بعد، چندین کشور دیگر از این روند پیروی کردند. او در این فضا گفت که طلا ضد دلار است، به همین دلیل ملت‌ها آن را می‌خرند و آن را نزدیک خود (در کشور خود) نگه می‌دارند.

بردی: «حتی اگر نمی‌خواهید به من گوش دهید، باید از پول هوشمند پیروی کنید و بانک‌های مرکزی در حال حاضر پول هوشمند هستند. آن‌هااین کار را برای سرگرمی انجام نمی‌دهند. آن‌هاسنگ‌های براق را دوست ندارند. آن‌ها طلا را یک سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌دانند. آن‌هابرای چیزی آماده می‌شوند. آن‌هابرای نوعی مصیبت آماده می‌شوند.»

منبع: Kitco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید