موسسه سیتی: تقاضای بی سابقه بانک‌ های مرکزی قیمت طلا را به ۲۶۰۰ دلار در سال جاری و ۳۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۵ می رساند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

موسسه سیتی: تقاضای بی سابقه بانک‌ های مرکزی قیمت طلا را به 2600 دلار در سال جاری و 3000 دلار در سال 2025 می رساند

تقاضای طلای بانک مرکزی در ماه‌های اخیر پس از رکورد خرید طلا در ابتدای سال کاهش یافته است. با این حال، برخی از تحلیلگران خوشبین هستند که این فاکتور از بازار در سال ۲۰۲۴ قوی‌تر از همیشه خواهد بود.

علیرغم مرحله تثبیت فعلی طلا، در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، تحلیلگران کامودیتی در سیتی اعلام کردند که تقاضای قوی طلا در نیمه دوم سال می‌تواند قیمت‌ها را تا ۲۶۰۰ دلار در هر اونس افزایش دهد.

در کنار افزایش علاقه سرمایه گذاران، تحلیلگران اعلام کردند که انتظار دارند تقاضای بانک مرکزی در سال جاری رکورد دیگری را ثبت کند. بر اساس مدل سازی آن‌ها، تحلیلگران انتظار دارند بانک‌های مرکزی در سال جاری حدود ۱۱۰۰ تن طلا خریداری کنند که ۵.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و در یک سناریوی صعودی احتمال عبور از ۱۲۵۰ تن وجود دارد.

چشم انداز سیتی پس از آن منتشر می شود که داده های ذخیره ارزی بانک خلق چین نشان داد که برای دومین ماه متوالی به ذخایر طلای خود اضافه نکرده است.

علیرغم این تغییر، تحلیلگران خاطرنشان کردند که تقاضای طلای بخش رسمی از سال ۲۰۲۲ تاکنون در رکورد ۲۸ تا ۳۰ درصد از تولید معدن طلا تثبیت شده است. آن‌ها افزودند که به دلیل جنگ‌های تجاری و نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های مالی ایالات متحده، در یک سناریوی افزایشی در سال آینده تقاضا به طور بالقوه به ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

در حالی که بازار طلا به خوبی توسط تقاضای بانک مرکزی حمایت می‌شود، سیتی همچنین انتظار دارد که شاهد رشد بیشتر در میان مصرف کنندگان خرده فروشی و سرمایه‌گذاران باشد.

به گفته تحلیلگران سیتی: «ما در مورد تقاضای فیزیکی طلا در ۱۲ ماه آینده خوش‌بین باقی می‌مانیم، چرا که با چرخه کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو و عامل منفی بازار کار ایالات متحده، تقاضا برای فلز زرد تقویت می‌شود.

در این شرایط، این موسسه پیش‌بینی قیمت طلا بین ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در هر اونس را تا اواسط سال ۲۰۲۵ دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید