آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تضاد منافع بین بانک مرکزی و سیاستمداران، معامله‌گران دلار را گیج کرده است‌

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟
مقدمه:
تعداد زیادی از جفت‌ارزها که یک طرف آن‌ها دلار آمریکا است به دلیل تضاد بین موضع فدرال رزرو (Fed) و دولت ترامپ نوسانی ندارند. داده‌های تورم داخلی در ۲۴ ساعت گذشته در فضای ارزی گروه ده (G10) به‌عنوان یک فاکتور مهم موردتوجه قرار گرفته‌ است. پوند بعد از ثابت ماندن تورم در ماه ژوئن، در حال معامله باارزش بیشتر است، تورم کانادا کاهش‌یافته و این موضوع نشان‌دهنده احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا در هفته آینده است. دلار نیوزلند به دلیل کاهش کمتر از انتظارات تورم غیرقابل‌معامله (تجارت)، رشد کرده است.

دلار: تجارت ترامپ در مقابل تجارت فدرال رزرو

گزارش دیروز خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه ژوئن فراتر از انتظارات بود، به‌طوری‌که فروش سرفصل (اصلی) ماهانه نسبت به اجماعی که برای کاهش ۰.۳ درصد وجود داشت به‌صورت ماهانه ثابت باقی ماند. درحالی‌که فروش وسایل نقلیه موتوری ۲ درصد کاهش یافت و همچنین فروش پمپ‌بنزین به دلیل قیمت‌های پایین‌تر ۳ درصد کاهش یافت؛ اما سایر بخش‌ها کمتر نوسان داشتند و عملکرد خوبی داشتند. علی‌رغم داده‌های مثبت، خرده‌فروشی واقعی، هنوز حدود ۴ درصد کمتر از اوج خود در سال ۲۰۲۱ است. کندتر شدن رشد مخارج مصرف‌کننده، تعدیل تورم و افزایش نرخ‌ بیکاری ممکن است بر این بخش تأثیر بگذارد. ما همچنان انتظار داریم که این امر به روایت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو کمک کند.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

این داده باعث نشد که بازار دیدگاه داویش فدرال رزرو را در نظر نگیرد. کاهش نرخ بهره در سپتامبر کاملاً قیمت‌گذاری شده است و ۶۵ نقطه پایه کاهش نرخ بهره تا پایان سال در نظر گرفته شده است. دلیل انعطاف‌پذیری دلار علی‌رغم افزایش شرط‌بندی‌ها برای کاهش نرخ بهره ظهور دلایل دیگر است که می‌تواند باعث افزایش تورم شود و عبارت‌اند از: تعرفه‌ها و ریسک‌های ژئوپلیتیکی در آستانه انتخاب مجدد ترامپ است که احتمال آن پس از حادثه آخر هفته (ترور ترامپ) محتمل‌تر شده است.

هفته گذشته، بر سر برخی از ضعف‌های کوتاه‌مدت دلار به دلیل اخبار کلان ایالات‌متحده بحث می‌کردیم؛ اما پس از تحولات اخیر، ریسک‌ها برای دلار بسیار متعادل‌تر شده است. انتظار عملکرد بهتر از دلار در تابستان امسال بیشتر محتمل شده است؛ زیرا بازارها تمایل آشکاری برای انجام معاملات بر اساس پیروزی ترامپ در آستانه ماه نوامبر دارند.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

تقویم داده‌های ایالات‌متحده امروز شامل داده‌های شروع ساخت مسکن، مجوزهای ساخت و تولید صنعتی است. فدرال رزرو امروز عصر کتاب بژ را منتشر می‌کند، ممکن است نشان‌دهنده برخی فشارهای منطقه‌ای در بازار کار باشد و در نهایت باعث می‌شود لحن فدرال رزرو بیشتر به سمت داویش متمایل شود.

تضاد منافع بین بانک مرکزی و سیاستمداران، معامله‌گران دلار را گیج کرده است‌

ما همچنان انتظار داریم که تا قبل از پایان هفته مقداری تثبیت ارزها در برابر دلار آمریکا وجود داشته باشد. فضای ارزهای کالایی فارکس همچنان در وضعیت آسیب‌پذیری است. دلار کانادا دیروز تحت‌تأثیر کاهش قیمت CPI قرار گرفت. ما اکنون انتظار داریم که بانک مرکزی کانادا در هفته آینده، مطابق با قیمت‌گذاری بازار، نرخ بهره را ۲۵ نقطه پایه کاهش دهد.

در نیوزلند، شاخص قیمت مصرف‌کننده اندکی بیشتر از حد انتظار کاهش یافت و  از ۴.۰ درصد به ۳.۳ درصد در سه‌ماهه دوم رسید. بااین‌حال، این به طور کامل ناشی از CPI بخش تورم قابل‌معامله (تجارت) بود. درحالی‌که شاخص CPI غیرقابل تجارت کمتر از حد انتظار کاهش یافت و از ۱.۶% به ۰.۹% به‌صورت فصلی رسید. با توجه به چرخش (لحن) داویش اخیر توسط بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ)، بازارها احتمالاً انتظار کاهش بیشتر در تورم غیرقابل تجارت داشتند و دلار نیوزلند پس از انتشار این داده افزایش یافت.

یورو: در حال حاضر روی ۱.۰۹۰ گیرکرده است

جفت‌ارز EURUSD همچنان نزدیک به ۱.۰۹۰ معامله می‌شود، سطحی که نماد تعادل فعلی بین تحولات سیاسی مثبت دلار آمریکا و قیمت‌گذاری مجدد نرخ بهره که برای دلار آمریکا منفی است. (یعنی محرک اصلی که EURUSD را در این سطح قرار دارده است، تحولات آمریکا است.)

در بخش داده‌ها، نظرسنجی دیروز بانک مرکزی اروپا، نشان‌دهنده کاهش انتظارات در سطح ناحیه یورو بود و کاهش شتاب در سنتیمنت فعالیت در ماه گذشته را تأیید کرد.

ما انتظار داریم که این آرامش در چشم‌انداز رشد ناحیه یورو می‌تواند، همزمان باشد، بااین‌که بازارها به‌تدریج نسبت به وضعیت مالی فرانسه خسته می‌شوند؛ زیرا بن‌بست سیاسی فرانسه همچنان ادامه دارد. این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود در هفته‌های آتی، احتمال رسیدن به سطح ۱.۰۸ را بیشتر از ۱.۱۰ پیش‌بینی کنیم. فکر می‌کنیم شورای بانک مرکزی اروپا فردا از ارائه راهنمایی‌های جدید خودداری خواهد کرد و تأثیر این جلسه در بازار ممکن است، بسیار محدود باشد.
تضاد منافع بین بانک مرکزی و سیاستمداران، معامله‌گران دلار را گیج کرده است‌

پوند: تورم کاهند هنوز کند است

گزارش CPI برای ماه ژوئن که صبح امروز منتشر شد، نشان داد که اوضاع به آرامی در جبهه تورم‌کاهنده در بریتانیا ادامه دارد. تورم سرفصل (اصلی)، هسته و خدمات از ماه مه تاکنون بدون تغییر باقی‌مانده است، علی‌رغم این که انتظار می‌رود کاهش نهایی داشته باشد. ما (تیم تحلیل ING) می‌دانیم که تورم خدمات چیزی است که بانک مرکزی انگلیس در این مرحله بیشتر روی آن متمرکز شده است و تثبیت ۵.۷ درصد سالانه در ماه ژوئن هیچ شرط تسهیلی اضافی را تا قبل از جلسه اول اوت تأیید نمی‌کند.

به‌طور قابل‌توجهی، پوند امروز صبح در جهت تقویت معامله می‌شود؛ زیرا بازارها در حال کاهش مجدد قیمت‌گذاری در منحنی سونیا هستند. در حال حاضر کاهش ۹ نقطه پایه برای اوت قیمت‌گذاری می‌شود تا قبل از انتشار داده تورم کاهش نرخ بهره ۱۲ نقطه پایه برای ماه اوت قیمت‌گذاری می‌شد. قیمت‌گذاری کاهش نرخ بهره برای کل سال ۴۸ نقطه پایه است.

درخواست طولانی‌مدت اقتصاددانان ما (تیم ING) مبنی بر آغاز چرخه تسهیل بانک مرکزی انگلستان در ماه اوت بوده است؛ اما ما اذعان داریم که این شانس پس از گزارش CPI صبح امروز تا حدودی کمتر شده است. بازارها همچنین ممکن است به‌تدریج حرکت ماه اوت را در هفته‌های آینده قیمت‌گذاری کنند که این کاهش احتمالی یک رویداد بسیار منفی برای پوند تبدیل خواهد شد. در حال حاضر، خریداران بلندمدت EURGBP مانند ما از دیدن این جفت‌ارز در حدود ۰.۸۴۰۰ بسیار خوشحال هستند.
تضاد منافع بین بانک مرکزی و سیاستمداران، معامله‌گران دلار را گیج کرده است‌
منبع: ING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.