آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سرنوشت مبهم دلار درصورتی‌که دولت جدید سیاست‌های تسهیلی داشته باشد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟

مقدمه: دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در ماه مارس بازگشته است. این تا حد زیادی به دلیل قیمت‌گذاری ۲۰ نقطه پایه نرخ بهره کوتاه‌مدت در این ماه است؛ اما شاید سردرگمی اصلی در مورد دلار، انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور و تأثیر آن بر دلار باشد. برای جلسه امروز بانک مرکزی اروپا، انتظار تغییر ندادن نرخ بهره را داریم.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دلار آمریکا

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

شاخص دلار در این ماه کمی بیش از ۲ درصد سقوط کرده است و اکنون به پایین‌ترین سطح خود در ماه مارس بازگشته است. آیا این به دلیل بازگشت قدرتمند اقتصادهای خارج از کشور (آمریکا) است که سرمایه را از ایالات‌متحده خارج می‌کنند؟ پاسخ روشن به آن خیر است. به نظر می‌رسد دلیل اصلی فروش دلار، داده‌های اخیر است که کاهش تورم در ایالات‌متحده را نشان می‌دهند و همچنین کاهش ۲۰ نقطه پایه نرخ‌های کوتاه‌مدت آمریکا در این ماه باشد. کریستوفر والر، دیروز به‌روزرسانی بسیار خواندنی دیگری را ارائه کرد. سخنرانی او با عنوان «نزدیک شدن» تأیید کرد که داده‌های ضعیف قیمت، فدرال رزرو را در مسیر بازگشت به کاهش نرخ بهره قرار داده است. از بین سه سناریویی که ارائه کرد، او به مسیر پر از چالش کاهش نرخ بهره می‌رسید و شاید دلیلی برای این شد که بازدهی کوتاه‌مدت ایالات‌متحده، دیروز بیشتر نزول نکند.

بااین‌حال، شاید بزرگ‌ترین داستان این هفته این است که ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ برای بازارهای فارکس چه معنایی خواهد داشت. اجماع واضح در اینجا این است که سیاست مالی در دولت ترامپ انبساطی خواهد بود. منحنی بازدهی ایالات‌متحده باید تندتر و احتمالاً دلار تقویت خواهد شد. بااین‌حال، بخش فارکس دارای قطعیت نیست و این هفته با مصاحبه رئیس‌جمهور سابق ترامپ با بلومبرگ که عکسی از ارزش کمتر ین ژاپن و یوان چین در دست داشت، داستان مبهم شد. این مصاحبه یادآور این بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، چین را دست‌کاری کننده ارز نامید؛ بنابراین مصاحبه این هفته بلومبرگ این چشم‌انداز را ایجاد کرد که پیروزی ترامپ در ماه نوامبر می‌تواند عوامل نشناخته‌ای مانند سیاست دلار ضعیف از سوی کاخ سفید را مجدداً معرفی کند.

داستان کلان احتمالاً در آینده نزدیک محرک بزرگ‌تری برای فارکس خواهد بود. امروز ما فقط داده‌های مدعیان اولیه بیکاری را داریم. جالب‌توجه است که والر فدرال رزرو سناریویی را مشاهده کرد که در آن بیکاری می‌تواند به‌سرعت افزایش یابد، اکنون که بازار کار در تعادل است؛ بنابراین هرگونه جهش بزرگ در داده‌های مطالبات می‌تواند به دلار ضربه بزند. بااین‌حال، احتمال بیشتری وجود دارد که شاخص دلار در محدوده ۱۰۳.۵۰-۱۰۴.۰۰ ضعیف باقی بماند.
سرنوشت مبهم دلار درصورتی‌که دولت جدید سیاست‌های تسهیلی داشته باشد
یورو: بانک مرکزی اروپا بعید است بازارها را هدایت کند

امروز آخرین جلسه بانک مرکزی اروپا قبل از تعطیلات تابستانی برگزار می‌شود. تیم ما (ING) معتقد است که بانک مرکزی اروپا احتمالاً از قیمت‌گذاری فعلی بازار برای کاهش ۲۵ نقطه پایه نرخ بهره در سپتامبر و دسامبر خوشحال خواهد شد و ترجیح می‌دهد امروز اطلاعاتی در مورد مسیر نرخ بهره ارائه ندهد.

جفت‌ارز EURUSD شروع به نشان دادن انعطاف‌پذیری کرده است. این ممکن است به دلیل عدم اطمینان در بازار به دلیل این که ریاست‌جمهوری ترامپ چه معنایی برای دلار دارد، باشد. بااین‌حال احتمالاً شرایط کلان اقتصادی مسیر را تعیین خواهد کرد و در اینجا ما (تیم ING) هنوز دلایل قوی حرکت EURUSD به سمت ۱.۱۰ پیش‌بینی نمی‌کنیم.
سرنوشت مبهم دلار درصورتی‌که دولت جدید سیاست‌های تسهیلی داشته باشد

ین ژاپن: جالب می‌شود

جفت‌ارز USDJPY بسته شگفت‌انگیز این هفته بوده است و به منطقه ۱۵۵/۱۵۶ که در اوایل ژوئن مشاهده شد، کاهش‌یافته است. افت نرخ‌های کوتاه‌مدت ایالات‌متحده به‌وضوح عامل اصلی این حرکت بوده است؛ اما سیاست نیز در اینجا نقش مهمی ایفا کرده است. مصاحبه بلومبرگ دونالد ترامپ نشان داد که ارزش ین پایین‌ بر بخش تولید آمریکا فشار می‌آورد. همان‌طور که هفته گذشته، فرانچسکو پسول، استراتژیست فارکس ما (ING) تأکید کرد، سرمایه‌گذارانی که قصد فروش ین را برای معاملات حملی (انتقالی) دارند باید با مداخله‌های بیشتری از سوی ژاپن مواجه شوند.

در نهایت، ما (تیم ING) فکر می‌کنیم که داستان کلان/نرخ‌های ایالات‌متحده تعیین‌کننده مسیر خواهد بود و در اواخر امسال USDJPY را باید کاهش دهد. ما در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال این جفت‌ارز به ۱۵۳ می‌رسد.
سرنوشت مبهم دلار درصورتی‌که دولت جدید سیاست‌های تسهیلی داشته باشد
منبع: ING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.