آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

چرا دلار به انصراف بایدن واکنش نشان نداد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟

مقدمه: بیانیه پرزیدنت بایدن مبنی بر این که در انتخابات نوامبر شرکت نخواهد کرد، تأثیر قابل‌توجهی در بازارهای مالی ایجاد نکرده است. بازدهی ایالات‌متحده و دلار در سشن آسیا نسبتاً ضعیف شدند؛ اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران انتظار آن را داشتند. تمرکز این هفته بر داده‌های گلدیلاکس آمریکا، به‌علاوه جلسات نرخ‌ بهره در کانادا، مجارستان و ترکیه است.

دلار آمریکا: به دنبال برخی از داده‌های گلدیلاکس

همان‌طور که جمعه اشاره کردیم، به نظر می‌رسید که سرمایه‌گذاران از قبل شروع به قیمت‌گذاری خروج جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی نوامبر کرده‌اند. شاخص دلار امروز در آسیا با حدود ۰.۱ درصد کاهش در اثر اخبار باز شد اما به‌سرعت رشد کرد. بازدهی اوراق‌قرضه ایالات‌متحده نیز افزایش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون توجه خود را به نحوه عملکرد کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها معطوف خواهند کرد – با این فرض که او به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ۱۹-۲۲ اوت منصوب شود.

در مورد موضوع سیاست، به نظر می‌رسد که داده‌های ایالات‌متحده در این هفته می‌تواند خبر خوبی برای دموکرات‌ها باشد. انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده در سه‌ماهه دوم در روز پنج‌شنبه به بالای ۲ درصد بازگردد، داده‌های تورم هسته PCE در ژوئن، روز جمعه نشان خواهد داد که وضعیت تورم موردعلاقه فدرال رزرو در چه وضعیتی است. بعید به نظر می‌رسد که مجموع این داده‌ها بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری تأثیر بگذارد. بازار در حال حاضر ۵۷ نقطه پایه کاهش نرخ بهره برای سال جاری قیمت‌گذاری می‌کند. ما شک داریم که انتشار داده‌ها مطابق اجماع دلار را بسیار ضعیف کند و احتمالاً محیط کم نوسان بازار را تقویت می‌کند.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

امروز شاهد کاهش نرخ بهره توسط چین بودیم و چهارشنبه باید شاهد کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا (BoC) برای دومین بار باشیم. سوگیری آشکار چین برای سیاست‌های محرک بیشتر کل مجموعه فارکس آسیا را ضعیف کرد. جفت‌ارز USDCAD همچنان نزدیک سطح بالای امسال معامله می‌شود؛ زیرا افزایش بیکاری بانک مرکزی کانادا را به سمت شتاب بیشتر برای کاهش سیاست پولی سوق می‌دهد. شرایط سختی برای نیمه دوم فارکس ایجاد می‌شود، شروع چرخه تسهیل فدرال رزرو در اواخر سال جاری به معنای کاهش ارزش دلار برای همه (ارزها) نیست.

چرا دلار به انصراف بایدن واکنش نشان نداد؟

علاوه بر این، این هفته شاهد حراج ۱۸۳ میلیارددلاری اوراق‌قرضه دو، پنج و هفت‌ساله خزانه‌داری آمریکا هستیم. بحران مالی ایالات‌متحده یکی از ترس‌های اصلی سرمایه‌گذاران در ۱۸ ماه آینده است و بنابراین نتایج حراج در این هفته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

چرا دلار به انصراف بایدن واکنش نشان نداد؟

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

در یک روز آرام برای داده‌ها، ما فکر می‌کنیم که بازار روی این موضوع تمرکز خواهد کرد که آیا USDCNH دوباره بالای ۷.۳۰ معامله می‌شود و شاخص دلار می‌تواند تا منطقه ۱۰۴.۵۵/۸۵ حرکت کند.

یورو: آماده‌سازی برای PMIهای ضعیف در این هفته

یکی از نکات برجسته در نشست هفته گذشته بانک مرکزی اروپا، تغییر دیدگاه بانک مرکزی اروپا نسبت به ریسک نزول رشد اقتصادی بود. انتشار داده‌های سنتیمنت تجاری منطقه یورو در این هفته که قرار است چهارشنبه و پنج‌شنبه منتشر شود، به شکل‌گیری این روایت کمک می‌کند که آیا سیاست پولی بانک مرکزی اروپا بسیار محدودکننده است و می‌تواند باعث ضعف اندکی برای یورو شود؟

بااین‌حال، نوسانات EURUSD به‌طور استثنایی پایین است و ضعف EURUSD در این هفته ممکن است این جفت‌ارز را به سطح ۱.۰۸۰۰ ببرد و یا در سطح ۱.۰۸۴۰ نزولش متوقف شود.

چرا دلار به انصراف بایدن واکنش نشان نداد؟
پوند: ۳ درصد با سطح انتخابات قبل از برگزیت فاصله دارد

شاخص کل ارزش تجاری پوند بانک مرکزی انگلیس، اکنون ۳ درصد با سطوح معامله شده در ژوئن ۲۰۱۶، قبل از رأی‌گیری برگزیت فاصله دارد. بدون شک برخی معتقدند که این حذف پریمیوم (حق بیمه) ریسک برگزیت به پوند است که به کمک تمایل نخست‌وزیر جدید کایر استارمر برای تعامل بیشتر با اروپا تقویت می‌شود. درحالی‌که ما با این دیدگاه موافق هستیم؛ اما قدرت پوند را بیشتر به تورم چسبنده بریتانیا و قیمت‌گذاری محدود کاهش نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان در سال جاری، به‌علاوه افت دلار در ماه ژوئیه (به دلیل داده‌های ضعیف قیمت ایالات‌متحده) نسبت می‌دهیم.

با توجه‌به مدل‌های میان‌مدت ارزش منصفانه ما (ING)، جفت‌ارز GBPUSD را دارای قیمت منصفانه می‌دانیم (به‌طور قابل‌توجهی کمتر ارزش‌گذاری شده است) و مدیران صندوق‌های تامینی (هج فاندر‌ها) در نظرسنجی‌ها برای خرید به نتایج مشابه ما می‌رسند.

چرا دلار به انصراف بایدن واکنش نشان نداد؟

ما هنوز رسماً به دنبال سه کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان در سال جاری هستیم (در مقایسه با دو کاهش قیمت فعلی که بازار انتظار دارد) و زمانی که داده‌های بریتانیا اجازه دهد، فکر می‌کنیم پوند ضعیف شود. جلسه ۱ اوت نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان، اولین فرصت بزرگ از زمان انتخابات بریتانیا برای شنیدن آنچه اعضای بانک مرکزی انگلستان واقعاً فکر می‌کنند، خواهد بود. ما (تیم ING) این را به‌عنوان یک ریسک نزولی برای پوند پیش‌بینی می‌کنیم.

توضیح اضافه: 

اقتصاد ایده‌آل یا گلدیلاکس (Goldilocks Economy) و غیر ایده‌آل یا آنتی گلدیلاکس (Anti-Goldilocks Economy) چیست؟

واژه گلدیلاک از یک داستان کودکانه گرفته شده است. گلدیلاک نام کودکی است که به خانه سه خرس می‌رود و سه کاسه سوپ را امتحان می‌کند. این کودک در نهایت سوپی را می‌خورد که نه زیادی سرد است و نه زیادی گرم. این واژه در ادبیات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… به معنای رعایت حد ایده‌آل است.

در اقتصاد به کشورهایی با رشد متوسط و تورم پایین، اقتصادهای گلدیلاک گفته می‌شود. هنگامی که اقتصاد رشد پایین و تورم بالایی داشته باشد، به آن آنتی گلدیلاک گفته می‌شود.

اقتصاد گلدیلاک با مشخصه‌هایی از جمله بیکاری پایین،‌تورم در قیمت‌دارایی‌ها، نرخ بهره پایین در بازار، شاخص قیمت مصرف کننده پایین، رشد اقتصادی متوسط شناخته می‌شود.

اگرچه پایین یا بالا بودن این فاکتورها بستگی به عوامل متعددی دارد. به عنوان مثال رشد اقتصادی ۵ درصد برای کشوری مانند چین متوسط است اما برای کشوری مانند ایالات متحده بالا است. یا تورم ۴ درصد برای کشورهای در حال توسعه پایین است اما برای کشورهای توسعه یافته بالا است. اما به طور کلی می‌توان گفت رشد اقتصادی آنقدر باشد که از رکود جلوگیری کند اما آنقدر بالا نباشد که منجر به افزایش بیش از حد تورم شود. به چنین اقتصادی، اقتصاد ایده‌ال یا گلدیلاک می‌گویند.

منبع: ING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.