آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

لزوم توجه به درآمدزای شرکت‌ها برای پیش‌بینی نوسانات دلار

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟
مقدمه: در بازار بسیار آرام فارکس، موضوع این است که آیا سهام شرکت‌های فناوری ایالات‌متحده می‌تواند پس از یک ماه سخت به بالاترین سطح خود بازگردند یا خیر؟ Alphabet و Tesla پس از پایان جلسه معاملاتی امروز گزارش درآمدزایی خود را منتشر می‌کنند. در بازارهای نوظهور امروز، ما جلسات نرخ‌گذاری بهره در مجارستان و ترکیه داریم.

دلار آمریکا: بهبود ارزش سهام نوسانات را پایین نگه می‌دارد

با دور شدن از سیاست ایالات‌متحده، بازارهای فارکس بسیار کم نوسان باقی می‌مانند. نوسانات پایین در بازار باعث می‌شود که دوباره به معاملات حملی (انتقالی) برگردیم؛ حتی اگر ریسک مرتبط با ارز ترجیحی تأمین مالی (ین ژاپن) یا ارز هدف ترجیحی (پزو مکزیک) وجود داشته باشد.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

به دلیل نبود داده‌های مهم اقتصادی و همچنین اخبار مهم از بانک‌های مرکزی و به‌علاوه بهبود اندک در بازارهای سهام جهانی، نوسانات در بازار فارکس کاهش یافته است. در یک روز آرام، ما فکر می‌کنیم که سرمایه‌گذاران علاقه شدیدی به انتشار گزارش‌های درآمدزایی ایالات‌متحده نشان خواهند داد. امشب شاهد گزارش درآمدزایی دو شرکت از Magnificent Seven (سبدی متشکل از هفت سهام فناوری) خواهیم بود. تخمین زده می‌شود که گزارش‌ها بهتر منتشر شوند. بر اساس بازده کل، Magnificent Seven در این ماه نزدیک به ۸ درصد ارزش خود را ازدست‌داده است؛ بنابراین انتشار امشب نقش مهمی در ازسرگیری رالی صعودی خواهد داشت.

این‌گزارش‌ها چه ارتباطی با فارکس دارد؟ صعود بازار سهام ایالات‌متحده معمولاً نوسانات فارکس را پایین نگه می‌دارد و از معاملات حملی (انتقالی) حمایت می‌کند.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

نرخ‌های سپرده دلاری (۵.۳۸% برای یک هفته) به این معناست که فروش دلار در حال حاضر هزینه‌بر است. به همین دلیل، فشار زیادی بر روی بانک مرکزی ژاپن وجود دارد تا در تاریخ ۳۱ ژوئیه نرخ بهره را افزایش دهد و خرید اوراق‌قرضه دولتی ژاپن را کاهش دهد. در غیر این صورت، پیش‌بینی می‌شود که نرخ تبادل دلار به ین (USDJPY) دوباره افزایش یابد و دلار قوی‌تر شود. (به‌طورکلی، متن به ارتباط بین نرخ‌های بهره و وضعیت پایه‌گذاری ارزها اشاره دارد و اهمیت اقداماتی که بانک ژاپن باید انجام دهد را برای حفظ ارزش ین توضیح می‌دهد.)

تقویم ایالات‌متحده امروز کاملاً خلوت است و به نظر نمی‌رسد دلیل محکمی برای خروج شاخص دلار از محدوده ۱۰۴.۰۰-۱۰۴.۵۰ وجود داشته باشد.
لزوم توجه به درآمدزای شرکت‌ها برای پیش‌بینی نوسانات دلار

یورو: بازیابی متوقف شده است؟

همان‌طور که دیروز اشاره کردیم، داستان این هفته در ناحیه یورو می‌تواند داده‌های نظرسنجی ضعیف باشد که از ادعای بانک مرکزی اروپا مبنی بر این که ریسک‌های اقتصادی کوتاه‌مدت در جهت نزولی قرار دارند، حمایت می‌کند. این ممکن است در انتشار فردای داده PMI فلش (اولیه) برای ماه ژوئیه به‌خوبی مشهود باشد. امروز، بااین‌حال، ما برخی از داده‌های اطمینان مصرف‌کننده برای ماه ژوئیه را دریافت خواهیم کرد. داده هلند در حال حاضر اندکی کاهش‌یافته است و قرائت ناحیه یورو در ساعت ۱۶۰۰ CET منتشر می‌شود. انتظار می‌رود که شاخص کل ناحیه یورو بهبود بیشتری داشته باشد؛ اما انتشار ملایم‌تر این داده نشان می‌دهد که امیدها به رشد مثبت دستمزد واقعی که منجر به مصرف بالاتر می‌شود، کم‌رنگ‌تر می‌شود. شاید مصرف‌کنندگان این افزایش دستمزد واقعی را پس‌انداز کنند؟

لزوم توجه به درآمدزای شرکت‌ها برای پیش‌بینی نوسانات دلار

جفت‌ارز EURUSD در محدوده‌های بسیار باریکی در زیر سطح ۱.۰۹ معامله می‌شود. نوسانات بسیار کم است – به‌عنوان‌مثال. نوسانات سه‌ماهه فقط ۵.۳ درصد است – و بازار به این نتیجه رسیده است که هیچ روندی در اینجا وجود ندارد. احتمالاً ورودی بزرگ بعدی (پس از داده PCE هسته روز جمعه) جلسه چهارشنبه آینده فدرال رزرو است. این احتمالاً یک ریسک منفی برای دلار است.

امروز به‌غیراز داده اطمینان مصرف‌کننده، تنها رویداد قابل‌توجه در تقویم ناحیه یورو سخنرانی فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا در ساعت ۰۹:۰۰ CET است. بااین‌حال، انتظار نداشته باشید که او سرنخ‌های زیادی از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سپتامبر ارائه کند؛ زیرا بانک مرکزی اروپا از دستورالعمل‌های آینده دور شده است.

منبع: ING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.