آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

ریسک‌گریزی چه بلایی بر سر دلار می‌آورد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟
مقدمه:
مقدار اصلاح ین اکنون دغدغه اصلی بازار است. بستن معاملات بزرگ فروش ین بدون شک به محیط ریسک‌گریز بازار جهانی بیشتر دامن می‌زند. مطمئناً در اینجا باید کارهای بیشتری انجام شود. داده‌ها و رویدادها در چند روز آینده ریسک نزول بیشتر را برای USDJPY ایجاد می‌کنند.

دلار آمریکا: ریسک گریزی ممکن است، دلار را ضعیف کند

بازارها در شرایط ریسک‌گریز هستند، گزارش‌های درآمدزایی ایالات‌متحده در این هفته نتوانسته است، اصلاح سهم‌های فناوری را متوقف کند. نزدک دیروز با افت ۳ درصدی روبه‌رو شد و ماگنفیست سون (هفت سهم بزرگ ایالات‌متحده) اکنون ۱۲ درصد نسبت به اوایل ماه جاری کاهش یافته‌اند. در نگاهی به گذشته، نظرسنجی‌ها از اواخر ژوئن نشان می‌داد که سرمایه‌گذارانی که اقدام به خرید می‌کنند، ریسک زیادی را می‌پذیرند (سطح نقدی بسیار پایین). سه معامله پر ریسک بازار عبارت بودند از: ۱- خرید ۷ سهم بزرگ وال‌استریت ۲- فروش سهام چین ۳- خرید طلا.

کاهش غیرمنتظره نرخ بهره MLF چین (دیشب کاهش داد) ممکن است به عملکرد بهتر سهام چین در کوتاه‌مدت کمک کند و کاهش گسترده معاملات حملی (انتقالی) همچنین به این معنی است که USDCNH علی‌رغم کاهش نرخ بهره، کمتر معامله می‌شود.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

اما داستان مهم بازار فارکس ارزهای کم‌بازده است که عملکرد بهتری دارند – یعنی ین، رنمینبی چین و فرانک سوئیس. ارزها با بازدهی بالا و ارزهای کالایی ضعیف هستند. این گروه همچنین از دیدگاه بانک‌های مرکزی (عمدتاً فدرال رزرو) ممکن است به دلیل این که نرخ‌ بهره را برای مدت طولانی محدود نگه داشته‌اند، آسیب‌دیده باشند. مطمئناً، دیدگاه رئیس سابق فدرال رزرو نیویورک، بیل دادلی، مبنی بر این که فدرال رزرو باید در ماه ژوئیه نرخ بهره را کاهش دهد، دیروز تأثیر زیادی در بازارها داشت.

این موضع ما را به داده‌های امروز ایالات‌متحده می‌رساند. تمرکز روی داده تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم خواهد بود. انتظار می‌رود این داده از ۱.۴ درصد در سه‌ماهه اول به ۲.۰ درصد در سه‌ماهه سالانه افزایش یابد. از این طریق داده امروز، سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود تا انتشار داده فردای شاخص PCE هسته ژوئن را محاسبه کنند. انتظار می‌رود که این رقم ۰.۲ درصد ماهانه باشد که مطابق باهدف تورم ۲ درصدی فدرال رزرو است. تأیید چنین عددی می‌تواند منجر به کاهش بیشتر منحنی بازدهی ایالات‌متحده شود؛ زیرا بازار به سمت قیمت‌گذاری سه کاهش نرخ بهره در سال جاری حرکت می‌کند. در حال حاضر، بازار به‌طور کامل کاهش ۲۵ نقطه پایه برای فدرال رزرو در ماه سپتامبر و ۶۳ نقطه پایه کاهش نرخ بهره درمجموع را برای امسال قیمت‌گذاری می‌کند.

ما امروز یک فلش رو به پایین برای دلار داریم (ضعف دلار)؛ زیرا فکر می‌کنیم که از معاملات حملی (انتقالی) سود برده است – و اگر تمرکز امروز روی نرخ‌ بهره پایین‌تر ایالات‌متحده باشد، دلار باید درکل ضعیف شود.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

شاخص دلار ممکن است در محدوده ۱۰۴.۰۰ تا ۱۰۴.۵۰ معامله شود.
ریسک‌گریزی چه بلایی بر سر دلار می‌آورد؟

در جاهای دیگر، بانک مرکزی کانادا روز گذشته، مطابق با انتظارات، نرخ بهره را ۲۵ نقطه پایه کاهش داد. همان‌طور که در اینجا بحث شد، رئیس بانک مرکزی کانادا دو سیگنال ارسال کرد: الف) او تا حدی تمرکز را از تورم به ریسک‌های رشد تغییر داد. ب) او در مورد واگرایی بین فدرال رزرو و بانک مرکزی کانادا آرام به نظر می‌رسید. این بدان معناست که در صورت بدتر شدن داده‌های کانادا، کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر (دو هفته قبل از فدرال رزرو) امکان‌پذیر است.

یورو:

داده‌های PMI ژوئیه ناحیه یورو چندان دلگرم‌کننده نبود و نشان داد که تولید – به‌ویژه در آلمان، PMI ترکیبی را پایین می‌آورد. این دیدگاه بانک مرکزی اروپا را که ریسک‌های اقتصادی کوتاه‌مدت، در جهت نزول قرار دارند، تقویت می‌کند. امروز منتظر سخنرانان بانک مرکزی اروپا یواخیم ناگل در ساعت ۱:۰۰ بعدازظهر CET و کریستین لاگارد در ساعت ۵:۰۰ بعدازظهر به‌وقت CET باشید. به نظر می‌رسد زمینه برای دو کاهش نرخ بهره بیشتر در سپتامبر و دسامبر، در حال فراهم شدن است.

ریسک‌گریزی چه بلایی بر سر دلار می‌آورد؟

از نظر اختلاف نرخ بهره، پیش‌بینی می‌کنیم که زمینه برای کاهش بیشتر در اسپرد نرخ دو‌ساله EUR:USD وجود دارد که به این معنی است؛ اگر امروز روایت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو فراهم شود، جفت‌ارز EURUSD می‌تواند به سمت ۱.۰۹۰۰ برگردد.

ین ژاپن: حرکت می‌تواند بزرگ‌تر شود

جفت‌ارز USDJPY اکنون ۶ درصد از بالاترین سطح خود اصلاح‌کرده است. این یک مداخله موفق دیگر برای مقامات ژاپنی است. همان‌طور که قبلاً در این مورد گفته‌ایم، فکر می‌کنیم موفقیت این مداخله بیشتر به زمان‌بندی مربوط است؛ تا حجم فروشی که در فارکس انجام شده است. همان‌طور که در سپتامبر/اکتبر ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، مداخله ژاپن در فارکس با ارزیابی مجدد سیاست پولی فدرال رزرو هم‌زمان شده است.

درحالی‌که می‌توان در مورد آنچه که محرک اصلی این اصلاح USDJPY بوده است – مداخله، نرخ بهره ایالات‌متحده، اصلاح سهام فناوری، پیشنهاداتی مبنی بر این که دولت ترامپ تضمین‌کننده دلار ضعیف‌تر است، بحث کرد؛ اما موضوع مهم سیاستمداران ژاپنی هستند که برای ین قوی‌تر با هم متحد شده‌اند. موقعیت‌های معاملاتی فروش آتی ین اخیراً به بالاترین سطوح در ۲۰ سال گذشته رسیده است و فضای زیادی برای کاهش یافتن دارد. ما (تیم ING) همچنین یک محاسبات انجام داده‌ایم که موقعیت‌های آتی فروش ین در سال جاری با متوسط ‌۱۵۲.۵۰ برای جفت‌ارز USDJPY انجام شده است.

ما فکر می‌کنیم که می‌توان در اینجا کارهای بیشتری انجام داد. ازیک‌طرف، کاهش نرخ‌ بهره کوتاه‌مدت آمریکا می‌تواند به USDJPY آسیب برساند (باعث نزولش شود). ما فکر می‌کنیم که بازار جلسه چهارشنبه آینده بانک مرکزی ژاپن که احتمال افزایش نرخ بهره ۱۵ نقطه پایه و همچنین کاهش برنامه‌های خرید اوراق‌قرضه ژاپن (JGB) در آن وجود دارد را قیمت‌گذاری کرده است.
ریسک‌گریزی چه بلایی بر سر دلار می‌آورد؟

ما تردید داریم که سرمایه‌گذاران بخواهند موقعیت‌های خرید USDJPY را طی چند روز آینده افزایش دهند. یکی از ذی‌نفعان اصلی معاملات حملی، پزو مکزیک، کاملاً آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد. اگر شوک‌های فروش ین برای ضعف پزو کافی نبود، اکنون باید با تهدید ایلان ماسک (برنامه‌های ۱۰ میلیارددلاری برای سرمایه‌گذاری در یک کارخانه بزرگ در مکزیک را متوقف می‌کند) روبه‌رو شود. ریسک‌های سیاسی مکزیک را که در ماه سپتامبر دوباره ظاهر می‌شوند را اضافه کنید.

منبع: ING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.