افت طلا و نقره به دلیل نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا جهانی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افت طلا و نقره به دلیل نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا جهانی

به دلیل نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضای جهانی برای فلزات، قیمت طلا و نقره در معاملات نیمه روز پنجشنبه آمریکا به شدت کاهش یافت. قیمت طلا به پایین‌ترین حد در بیش از دو هفته گذشته رسید و نقره به پایین ترین سطح در ۲.۵ ماه گذشته افت کرد. برداشت سود سنگین و لیکوئید شدن معاملات آتی خرید امروز رخ داده است. قیمت طلا در قردادهای آتی ماه اوت آخرین بار با ۵۳.۶۰ دلار کاهش به ۲۳۶۲.۳۰ دلار رسید. قیمت نقره در معاملات آتی سپتامبر با ۱.۲۳۱ دلار کاهش به ۲۸.۰۹ دلار رسید.

بانک مرکزی چین چند روز پس از کاهش نرخ بهره کلیدی کوتاه مدت، روز پنجشنبه به طور غیرمنتظره‌ای نرخ بهره تسهیلات یک ساله خود را با ۰.۲ درصد کاهش به ۲.۳۰ درصد رساند. نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد دومین اقتصاد بزرگ جهان وجود دارد. این امر بر سنتیمنت بازار، از جمله فلزات، از منظر تقاضای ضعیف تأثیر می‌گذارد.

روز پنجشنبه گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم رشد ۲.۸ درصدی را نسبت به سال قبل نشان داد که بهتر از افزایش ۲.۱ درصدی در پیش بینی اجماع بود. این گزارش قوی‌تر احتمالاً بحث در بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند نرخ‌های بهره آمریکا را در نشست هفته آینده FOMC کاهش دهد، حذف می‌کند. گزارش امروز کمی فشار فروش را به بازارهای طلا و نقره افزایش داد.

بازارهای خارجی کلیدی امروز شاخص دلار آمریکا را اندکی ضعیف‌تر می‌بینند. قیمت نفت خام نایمکس پس از رسیدن به پایین ترین سطح شش هفته اخیر در اوایل امروز، قوی‌تر شد و حدود ۷۸.۰۰ دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر ۴.۲۳۵ درصد است.

طلا

از نظر تکنیکالی، خریداران طلا اوت همچنان از مزیت تکنیکالی کوتاه مدت کلی برخوردارند که در حال محو شدن هستند. هدف صعودی بعدی قیمت، مقاومت ۲۴۸۸.۴۰ دلار است. هدف بعدی قیمتی کوتاه مدت فروشندگان این است که قیمت‌های آتی را به زیر سطح حمایت تکنیکال قوی در ۲۳۰۰.۰۰ دلار برساند.

نقره

فروشندگان آتی نقره برای قراردادهای ماه سپتامبر مزیت تکنیکالی کلی کوتاه مدت را به دست آورده‌اند. قیمت‌ها اکنون در نمودار میله‌ای روزانه روند نزولی دارند. هدف صعودی بعدی خریداران بستن قیمت‌ها بالاتر از مقاومت در بالاترین سطح این هفته ۲۹.۶۳ دلار است. هدف بعدی قیمت نزولی برای فروشندگان، بستن قیمت‌ زیر سطح حمایتی در پایین‌ترین سطح ماه مه در ۲۶.۵۵ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید